امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۱۵
کد خبر : 14988
چاپ خبر :
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان

روستای وانشان، مهمترین قطب گردشگری منطقه گلپایگان و خوانسار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، مهدی نوبخت رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران گفت: روستای وانشان بدلیل دارا بودن ابنیه تاریخی  و بافت منحصر بفرد ،جزء روستاهای هدف گردشگری از گذشته و تا کنون مطرح بوده است و با مطالعات انجام شده به عنوان اولین نمونه برای ایجاد روستای هدف گردشگری در منطقه، در حال اجرای این طرح در این روستا می باشیم .
نوبخت با بیان اینکه 4 منطقه روستای هنده و منطقه پشت کوه،روستای غرقاب ومنطقه تاریخی غرقاب وسپس منطقه عربستان( در،تیکن، شورچه) در شهرستان گلپایگان نیز قابلیت تبدیل به منطقه گردشگری در شهرستان گلپایگان را دارا می باشند گفت: روستای وانشان در میان این مناطق از لحاظ قابلیت تبدیل به منطقه گردشگری در در جه اهمیت بالاتری قرار دارد.

199

نوبخت افزود: طرح مطالعاتی وهدف گردشگری روستای وانشان باتوجه به پتانسیل های آن، از سال 89 آغازشدو تعاملات خوبی با دهیاری و شورای این روستا صورت گرفت و نگاه مثبت اعضای شورا ودهیاری سبب شد تا نسبت به طرح هدف گردشگری این روستا اقدامات اولیه آغاز شود.

11

وی با اشاره به اینکه این طرح درجهت حفظ روستا وبافت شاخص آن می باشد ونیازی به تغیر بافت در این روستا نمی باشد افزود: به دلیل نوع اکو سیستم ومحیط آن منطقه ، استفاده از آسفالت در کوچه ها ومعابر رد شد وطرح هادی کوچه ها به وسیله بنیاد مسکن در روستا به وسیله سنگ فرش انجام گردیده است ، که متاسفانه به دلایل عدم زیرسازی مناسب و عدم استفاده از سنگ مرغوب این طرح به خوبی انجام نشد و پس از مذاکرات با پیمانکار مربوطه، ایشان پذیرفت با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه از نوع سنک کوبیک که سازگار با منطقه است استفاده نماید.

201

رئیس میراث فرهنگی وگردشگری افزود: وجود امامزاده ابوالفتوح که مورد علاقه بسیاری می باشد ونیز قرارگرفتن این روستا در بین دو شهرگلپایگان وخوانسار و ویژگی آب وهوایی ومحیطی از جمله ویژگیهای این روستا برای تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری می باشد.

vanshan

وی در ادامه گفت: پس از اتمام ساخت فیلم مولانا وبا توجه به پخش در رسانه ملی تا قبل از نوروز94 ،در ایام نوروز شاهد ورود گردشگران زیادی در این منطقه خواهیم بود و می بایست زیر ساختهای مناسب در این روستا فراهم شود واین روستا تبدیل به قطب گردشگری این منطقه شود.
نوبخت عنوان کرد: تبدیل روستاها وبخصوص روستای وانشان مزایایی را برای همه وبه خصوص اهالی روستا در پی خواهد داشت وبا ورود گردشگر،قابلیت فروش محصولات کشاورزی وباغی و ارائه صنایع دستی در روستا فراهم خواهد شد .

80309976255166383744

download

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. ا-خ گفت:

    در پایان نفهمیدیم این طرح که سالهاست صحبت از این می شود چیست؟ و کی اجرا می شود؟
    این مسئول چرا راجع به جزئیات ایت طرح حرفی نمیزند وگرنه در مورد سنگ فرش کوچه ها که همه می دانند کار بنیاد مسکن است. قلعه منتسب به سریال مولانا هم در حال تخریب است. برنامه ایشان برای این قلعه چیست؟ اصلا رویکردشان برای تبدیل به قطب گردشگری اینجا چیست؟ ما که نفهمیدیم اگر کسی فهمید پیام بگذارد. خواهشمندیم کمی با مردم رو راست باشید.

  2. گلپایگانی گفت:

    تا بوده ، میراث فرهنگی گلپایگان فقط آمار عملکرد کاغذی ارائه داده و کمتر اجرایی شده است . استفاده از واژه های باید انجام شود ، می بایست ، ظرفیت خوبی داریم و …. که هنر نیست . به عمل کار برآید.

  3. محمدی گفت:

    خیلی جالب است! حق با شماست (گلپایگانی)
    اگر تا بحال توجه کرده باشید واقعا آمار ارائه شده توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان غرور انگیز است! اما! در عمل چیز دیگری است!
    بروشوری که برای مسافران نوروزی چاپ می کند مطالب آن را از دانشنامه آزاد ویکی پدیا بدون تغیی حتی یک “و” کپی می کند!!!!
    فقط تخلفات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی شهرستان را تکذیب می کند (بجای برخورد جدی)
    بنده به عنوان یک شهروند از آقای ریس یک سوال دارم، در مورد عملکرد خود در این چند سال یک گزارش عملی ارائه دهید نه فقط حرف و شعار و تعریف و خودستایی!

    • بیان گفت:

      با عرض سلام خدمت مخاطبان سایت بیان
      ضمن تقدیر و تشکر از استقبال زیاد مخاطبان عزیز سایت و نشریه بیان، با توجه به قانون مطبوعات این سایت از درج مطالب بدون سند معذور می باشد.
      لازم به ذکر است این سایت و نشریه از مقالات و مطالب و دغدغه های شما در چارچوب قانون ، نسبت به مسائل فرهنگی و میراث فرهنگی شهرستان استقبال می نماید.

  4. گلپایگانی گفت:

    چند وقت پیش داشتم بروشور راهنمای گردشگری شهرستان گلپایگان(بهار 1392) را که به همت نمایندگی میراث فرهنگی گلپایگان تهیه و تدوین شده بود را مطالعه می کردم که به نکته عجیب و باور نکردنی برخورد کردم که ای کاش نمی دیدم و اون اینکه روستای وانشان از نقشه گلپایگان حذف و به خوانسار اضافه شده بود !!!
    تازه این گل کاری به همین جا ختم نمیشه ، با نگاهی دقیق تر به نقشه متأسفانه دیدم روستای ماکوله و بخش عمده ای از منطقه صنعتی گلپایگان نیز به خوانسار الحاق گردیده است !!!
    خواهشن یکی توضیح بده .

    اینم لینک هاش باور نمیکنید خودتون ببینید .

    http://s4.picofile.com/file/8162998592/DSC_9275_2.jpg

    http://s4.picofile.com/file/8162998634/DSC_9273_3.jpg

    http://s4.picofile.com/file/8162998718/DSC_9273.JPG

    و این هم لینک نقشه اصلی شهرستان که فرمانداری منتشر کرده :

    http://www.golpayegan.gov.ir/Default.aspx?tabid=2488

    • بیان2 گفت:

      با عرض سلام و ضمن تشکر از بازدیدکنندگان گرامی در نقشه چهارم که مربوط به فرمانداری گلپایگان می باشد با بزرگنمایی روی نقشه می توان دید که روستای وانشان و ماکوله جزء شهرستان گلپایگان می باشند

  5. شریفی گفت:

    چرا مسئله به این مهمی را تاحالا کسی پیگیری نکرده است . اگر مسئولان نسبت به این قضیه واکنش نشان ندهند این روستاها همانند ویس از گلپایگان جدا می شوند . همانگونه که می خواهند گلپایگان را زیر مجموعه استان قم کنند.

  6. باسلام
    از آقای مهندس نوبخت سوالی دارم که به چه صورت روستای وانشان را برای گردشگری در ایام نوروز 94 می خواهند مهیا کنند تا گردشگران عزیز از آنجا دیدن کنند از ارگ جدیدی که بعد از فیلم برداری سریال جلال الدین به حال خود رها شده است و روبه ویرانی می باشد یا بازسازی نیمه کاره و شکست و ترک دیوارهای حسینیه ای ضلع جنوبی امامزاده ابوالفتوح که همین روزها تخریب می شوند و یا سنگفرشهای فرسوده ، که بلای لاستیک های ماشین ها شده است.
    و یا قطع درخت توت با قدمت 200 ساله و همچنین درخت چنار با قدمت 800 ساله که هیچگونه ایمنی در برابر باد را ندارد این موارد بار ها برای میراث فرهنگی اطلاع رسانی شد دریغ از پی گیری .جناب آقای نوبخت میراث فرهنگی گلپایگان در سخن میراث را حفظ می کند نه در عمل، لطفاً وانشان را دریابید.
    در پایان از مسئولین محترم پایگاه خبری بیان تقاضا دارم موارد ذکر شده را به گوش مسئولین میراث فرهنگی برسانید .

    با تشکر
    سیدرضا اطیابی
    مدیر وبلاگ وانشان

    http://vaneshani.blogfa.com/post-214.aspx

دیدگاه شما

تبلیغات