امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۸/۰۵
کد خبر : 123969
چاپ خبر :

پنجمین کاروان ترویجی ویژه الگوی کشت ملی با موضوعات کشت غلات به صورت مکانیزه ( کشت باکمبینات ) و بهره‌وری آب ( کشت تیپ غلات و مدیریت هوشمند آبیاری و کشاورزی قراردادی)

3200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در شرکت سهامی زراعی قرار دارد و با هدف مصرف بهینه آب بیش از 90 درصد اراضی به سامانه آبیاری دو نواره (دو تیپ) مجهز شده‌اند.شرکت سهامی زراعی گلپایگان نخستین تولید کننده دانه‌‌های روغنی از جمله محصول کلزا در سطح استان است

 

دانلود مستقیم فیلمhttp://

#به_گزارش_خبرگزاری_بیان_گلپایگان : در روز سه‌شنبه 2آبانماه 1402،پنجمین کاروان ترویجی ویژه الگوی کشت ملی با موضوعات کشت غلات به صورت مکانیزه ( کشت باکمبینات ) و بهره‌وری آب ( کشت تیپ غلات و مدیریت هوشمند آبیاری و کشاورزی قراردادی) همزمان بصورت پخش آنلاین از شبکه برکت،؛ استان اصفهان، در شرکت سهامی زراعی گلپایگان برگزار شد.

علی‌اصغر میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان در حاشیه برگزاری پنجمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی گفت : در شهرستان گلپایگان 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تنها 19 هزار هکتار آن زیر کشت است و مابقی آن به دلیل کم آبی، بلااستفاده مانده است.

وی افزود: 3200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در شرکت سهامی زراعی قرار دارد و با هدف مصرف بهینه آب بیش از 90 درصد اراضی به سامانه آبیاری دو نواره (دو تیپ) مجهز شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه 2400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم و 4500 هکتار به کشت جو اختصاص دارد، افزود: امسال به دلیل قیمت مناسب خرید تضمینی گندم تحویل گندم نسبت به سال 1401،سه برابر افزایش داشت.

میرزایی بیان داشت : غلات گندم و جو در هزار هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی کشت می‌شود و در مقابل خشکسالی و سایر خطرات ناشی از حوادث طبیعی بیمه شده است.
وی از اجرای سیستم آبیاری هوشمند برای نخستین سال در بخش زراعت، و برای دومین سال متوالی در باغات شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: یکی از سیستم‌های مهم کشاورزی اجرای سیستم آبیاری هوشمند، و کشت غلات به روش کمبینات و تیپ است.

وی گفت : شرکت سهامی زراعی گلپایگان نخستین تولید کننده دانه‌‌های روغنی از جمله محصول کلزا در سطح استان است.

میرزایی اظهار داشت : به منظور بهره‌وری بهینه مصرف آب، 5 سال است که کشت غلات در شرکت سهامی زراعی گلپایگان به روش تیپ آبیاری می‌شود.
تصویربردار : مصطفی صدیق
خبرنگار : اکرم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات