امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۹/۰۴
کد خبر : 124064
چاپ خبر :

بازدید رئیس نوسازی مدارس کل کشوراز برخی مدارس شهرستان گلپایگان/تخصیص یک میلیارد تومان به مدارس شهرستان گلپایگان

دانلود مستقیم فیلمhttp://

 

#به_گزارش_خبرگزاری _بیان_گلپایگان :در روز پنجشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۲ ،حمیدرضا خان محمدی رئیس نوسازی مدارس کل کشوربا دعوت نماینده شهرستان گلپایگان و خوانسار،از برخی مدارس این شهرستان بازدید کرد.

عسگریان فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه گلپایگان یکی از شهرستان‌های با سابقه در حوزه آموزش و پرورش ، در کشور می‌باشد بیان داشت : به دلیل تراکم بالای دانش آموز و نبود مدارس در نقاط مختلف شهر من الجمله مسکن مهر، مشکلات زیادی چون ؛بعد مسافت و حجم ترافیک بالا، برای دانش آموزان و شهرستان وجود دارد.

عبیری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان با تآکید بر اینکه نیاز نقاط مختلف شهرستان به مدرسه است، بیان داشت : طبق آمار به ازای هر ۲۰۰ نفر باید یک مدرسه باشد که به دلیل کمبود فضای فیزیکی و نبود بودجه و بازسازی برخی مدارس نمی‌توان این نیاز شهرستان ، را برطرف کرد.

وی در ادامه با اشاره سیاست دولت به سمت گرایش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد :متاسفانه یکی ازچالش‌های شهرستان گلپایگان ،کمبود هنرستان و عدم تجهیزات کافی میباشد.

خان محمدی رئیس نوسازی مدارس کل کشورگفت :گلپایگان از دیرباز از نظر فرهنگی و علمی و…در کشور شناخته شده است و این یک ویژگی و امتیاز بسیار مهم برای این شهرستان است .

رئیس نوسازی مدارس کل کشوربیان داشت : مدارس مسکن مهر از طریق وزارت و شهرسازی پیگیری و تکلیف قانونی است و دولت موظف است فضای آموزشی را متناسب با جمعیتی که قابل پیش بینی است تأمین کند و در این زمینه شهرستان با جدیت ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه عزم جدی دولت برای نوسازی و ساختن مدارس است و قول پیگیری داده؛ اظهار داشت : پروژه های نیمه تمام تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و
مدرسه شهید حبیب الهی به دلیل اینکه مدتی متوقف بوده از اعتبارات ۱۴۰۳ برای آن تخصیص داده می‌شود و امیدواریم در اولین گام بحث پروژه نیمه تمام نداشته باشیم .

خان محمدی با توافق مساعدت برای سالن ورزشی،تجهیز کمک آموزشی با اولویت هنرستان ها ، اذعان داشت:بودجه ای 1میلیارد تومانی به این منطقه به دلیل قدمت آموزشی تخصیص داده می شود، که بین مدارس شهرستان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر کاربری برخی از مدارس به واحدهای تجاری و اداری گفت : تغییر کاربری به منظور تامین سرمایه برای خرید مدارس در آستانه تخلیه یا ساخت مدارس جدید عنوان شده،که این تغییر، زمینه ساز سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است که درآمد حاصل از فروش این املاک صرف فضاسازی آموزشی شده و تحت هیچ شرایطی صرف هزینه‌های جاری و… نمی‌شود.

تصویربردار :مصطفی صدیق
خبرنگار :اکرم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات