امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۸/۰۶
کد خبر : 123977
چاپ خبر :

سفر یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به گلپایگان

تأمین تجهیزات امداد رسانی و تخصیص آمبولانس به جمعیت هلال احمر، اختصاص اعتبارات عمرانی جهت تکمیل ساختمان درحال ساخت، تعویض کف پوش سالن ورزشی،احداث پایگاه هلال احمر در جاده دُر و تیکن ،احداث داروخانه هلال احمر (داروهای خاص) مصوب شد.

دانلود مستقیم فیلمhttp://

 

به_گزارش_خبرگزاری_بیان_گلپایگان: در روز پنج شنبه چهارم مهرماه 1402یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به دعوت سید مسعود خاتمی نماینده شهرستان گلپایگان و خوانسار به گلپایگان سفر کرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه بازدید از ساختمان مرکزی هلال احمر گلپایگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هلال احمر نهادی مردمی میباشد و در راستای خدمات بشر دوستانه در بحرانهای مختلف پیش قراول است، بیان داشت : با پیگیری‌های سازمان جمعیت هلال احمر 900 دستگاه شامل 300 آمبولانس و 600 خودروی امداد و نجات و تویوتا خریداری شده، که تاکنون 270 دستگاه وارد کشور شده است، از این تعداد 30 دستگاه نیز به استان اصفهان تعلق خواهد گرفت.

وی گفت : از الویت‌های سازمان جمعیت هلال احمر تٱمین اقلام انبارهای هلال احمر بوده و بنابراین به تناسب آمایش جمعیتی شهرستان‌ها اقلام مورد نیاز انبارها تامین می‌شود.

وی بر اساس آمار جمعیت هلال احمر، استان اصفهان در زمینه آمار حوادث جاده‌ای کشور و حوادث سیل و زلزله به ترتیب بیان داشت : این استان رتبه اول و دوم دارد.

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایگان شاهد حوادث جاده‌ای و طبیعی زیادی هستیم، اذعان داشت : در سفر اخیر مدیر کل سازمان هلال احمربه گلپایگان برای پروژه ساختمان مرکزی هلال احمر 3 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد، اما برای فاز بعدی پروژه 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، که در سفر مدیر کل جمعیت هلال احمر کشور به گلپایگان مصوب شد برای تجهیز و تکمیل آن آعتبار تخصیص داده شود، اما تاکنون محقق نشده است که امید است مساعدت لازم صورت بگیرد.

وی گفت: پایگاه‌های جمعیت هلال احمر شهرستان خودروی ست نجات، تجهیزات امدادکوهستان و سیلاب و آواربرداری و هلی‌شات و پهباد ندارند.

عسگریان با اشاره به اینکه جاده دهق گلپایگان به دلیل بعد کم مسافت، تا مرکز اصفهان در کریدور مواصلاتی ترددها به اصفهان قرار گرفته است، افزود: با وجود دو بانده بودن جاده، اما فاقد پایگاه هلال احمر و اورژانس 115 بوده و بنابراین در مواقع حوادث جاده‌ای متوسط زمان دیر رسیدن نیروهای امدادگر باعث شده افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث را شاهد باشیم، از سوی خیرین زمین برای احداث پایگاه واگذار شده است که امید می‌رود مجوز احداث پایگاه زودتر صادر شود و همچنین گلپایگان داروخانه هلال ندارد، بیماران صعب العلاج برای تهیه دارو به اصفهان باید مراجعه کنند که امید می‌رود در این زمینه همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد.

و در خاتمه سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر کشوربه گلپایگان، این موارد؛تأمین تجهیزات امداد رسانی و تخصیص آمبولانس به جمعیت هلال احمر، اختصاص اعتبارات عمرانی جهت تکمیل ساختمان درحال ساخت، تعویض کف پوش سالن ورزشی،احداث پایگاه هلال احمر در جاده دُر و تیکن ،احداث داروخانه هلال احمر (داروهای خاص) مصوب شد.

تصویربردار :مصطفی صدیق
تدوین و خبرنگار :اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات