امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۹/۱۱
کد خبر : 124084
چاپ خبر :

سفر یکروزه علی اصغر انصاری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان گلپایگان/اتمام اجرای پروژه فیبرنوری در گلپایگان تاپایان سال

دانلود مستقیم فیلمhttp://

#به_گزارش_خبرگزاری_بیان_گلپایگان :در روز پنجشنبه نهم آذرماه ۱۴۰۲ ، علی اصغر انصاری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیأت همراه در گلپایگان بازدید داشتند .

انصاری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت :یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری بوده که در همین راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها برای ایجاد و پوشش ۲۰ میلیون تا پایان دولت از سال گذشته ،کلید خورده که هم اکنون این پروژه بر اساس برنامه هفتم توسعه به ۲۰ میلیون «اتصال» تا پایان این برنامه تبدیل‌ شده است.

وی در ادامه بیان داشت :بالغ بر ۹۰درصد نسل چهارم داریم که درآینده ی نزدیک به نسل پنجم اینترنت مهاجرت میکنیم و اجرایی شدن تمام این بحث‌ها ناظر بر فراهم کردن یک شبکه پرسرعت و با کیفیت است و یکی از تکالیف جدی وزارت ارتباطات نیز همین است.

انصاری با اشاره به بالا بودن هزینه های توسعه شبکه ها تصریح کرد:هزینه توسعه شبکه مخصوصا موبایل بالاست و نبود زیرساخت فیبر توسعه شبکه موبایل را گران کرده است که اگر فیبر داشتیم طراحی شبکه موبایل به شکل دیگری بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان داشت:پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از پروژه های بزرگی است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حال اجرا است و تکمیل آن نیازمند همکاری همه دستگاه ها است و کارنهضت جهادی در شهرستانها را می‌طلبد.

وی بیان داشت:پروژه‌های فیبرنوری با تلاش‌های دولت سیزدهم ،برای دسترسی سراسری به این امکان، در کل کشور با سرعت در حال انجام است و توسعه این مدل نوین ارتباطی در سطح کشوری علاوه بر سرعت بیشتر، به ساکنان نقاط سخت، هم اجازه دسترسی به اینترنت پرسرعت را می‌دهد.

انصاری در خصوص اجرای پروژه فیبرنوری گلپایگان، گفت : ان شاالله طبق برنامه؛ این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و آینده ای نزدیک نیز در شهرهای گوگد و گلشهر، اجرایی خواهد شد.

تصویربردار:مصطفی صدیق
خبرنگار:اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات