امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۸/۲۶
کد خبر : 124019
چاپ خبر :

کتابخانه آیت الله محمدی به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان، جزء برترین کتابخانه‌های استان و ۱۰ کتابخانه برتر کشوراز لحاظ فضا ،امکانات و…شناخته شده است/ثبت‌نام رایگان کتابخانه از ۲۳ آبان تا ۲۵آبان ماه

دانلود مستقیم فیلمhttp://

#به_گزارش_خبرگزاری_بیان_گلپایگان : میثم عظمتی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان در گزارش اختصاصی با این خبرگزاری به ارائه گزارشات و عملکرد این مجموعه پرداخت .

عظمتی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی؛ (۲۳ آبان تا ۳۰ آبان )با شعار آینده خواندنی است، بیان داشت:درکتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان؛ تعداد ۶ کتابخانه نهادی و عمومی در شهرستان و یک کتابخانه مشارکتی در زندان گلپایگان وجود دارد .

وی گفت : ۶باب کتابخانه‌ عمومی است ؛که ۴ باب آن داخل شهر و ۲ باب، در گوگد و گلشهر است .

وی درخصوص وجه نامگذاری روز کتابخوانی، اذعان داشت : این نامگذاری ،به دلیل بزرگداشت علامه طباطبایی؛ صاحب تفسیر المیزان و خدمات ارزنده‌ ی وی در حوزه کتاب به عموم مردم بوده است.

عظمتی با اشاره به آمار کتب و اعضای فعال کتابخانه های سطح شهرستان، یادآور شد:
۶۰۰۰ عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی،۱۲۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد ومیزان امانات ماهیانه بالغ بر ۶۵۰۰ ثبت شده که میانگین ماهانه ؛حدود ۱۰۰ هزار نسخه ورودی کتاب‌های جدید به کتابخانه ، پذیرفتن حدود ۲۰۰ عضو و بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر تمدید عضویت میباشد.

وی بیان داشت:کتابخانه آیت الله محمدی به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان و جزء برترین کتابخانه‌های استان و ۱۰ کتابخانه برتر کشوراز لحاظ فضا ،امکانات و…شناخته شده است .

وی با اشاره به تنوع و منابع کتابخانه آیت الله محمدی تصریح کرد : این کتابخانه دارای منابع مختلف در کلیه موضوعات و زمینه ها است که شامل :
منابع خطی،منابع ویژه نابینایان، پایگاه‌های دیداری و شنیداری (کتاب‌های صوتی و تصویری )،بخش های کودک و نوجوان به صورت مجزا ،قرائت خوانی، نویسندگی، تندخوانی و نقاشی انجام می‌شود.

وی گفت: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی از سال ۸۳ الی ۸۴ از مجموعه اداره ارشاد جدا شده و به صورت نهاد عمومی فعالیت می‌کند و با توجه به رویکرد فرهنگی کشور خدمات ویژه‌ای را هر ساله با توجه به وضعیت و شرایط جامعه ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان، سازمانی خدمات رسان بوده و در قبال خدمات درآمد کافی نیز وجود ندارد ،اذعان داشت: وقتی قانونی تصویب می‌شود اگر تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها در آن قانون مشارکت دارند آن چیزی که بر عهده‌شان قرار داده شده انجام دهند و آن چیزی که چشم انداز رسیدن به هدف‌های ما در سال‌های آتی است که شرایط کتابخانه را تقویت کنیم، باید این به مراتب محقق شود؛ فضا و کتاب‌ها را بهتر از قبل قرار داده و فقط با ادامه دادن وتکیه بر حفظ موجودیت ، با توجه به هزینه‌های سنگین پیش رو، قطعاً نسبت به رشدمان کاری نکردیم و اگر سازمان‌ها و ارگان‌ها در حوزه‌های مختلف با یکدیگر ،همکاری کنیم، قطعاً پیشبرد خوبی در رسیدن اهداف داریم و کتابخانه های شهرستان نیاز به حمایت ارگانهای مربوطه دارند.

عظمتی با اشاره به پیگیری و اقدامات در راستای احداث کتابخانه در دو محله و دو روستای شهرستان عنوان کرد: اقداماتی در حوزه کتابخانه‌های روستایی انجام داده شده ولی کافی نیست ،۴ کتابخانه در دستور کار قرار داده شده که مورد نیاز است ساخته یا افتتاح شود ، محله کاظم آباد با توجه به پراکندگی جمعیت ؛ امیدواریم فرهنگسرایی که توسط شهرداری ساخته می‌شود بخشی از آن به کتابخانه تخصیص داده شده شود و شهرک الوند با توجه به رشد جمعیت که نیاز اصلی این دو محله به کتابخانه ،میباشد.

وی یکی از نیازهای مهم فرهنگی روستاها را کتابخانه‌های روستایی دانست و گفت: دو بخش روستایی سعید آباد و رباط سرخ و روستاهایی چون نیوانین ،زرنجان ،سراور با توجه به سهولت دسترسی که در هرکدام باشد به مرکزیت یکی از آنها اقداماتی در حال انجام شدن است که امیدواریم با کمک مسئولین مربوطه و دهیاری‌ها این امر محقق شود.
تصویردار:مصطفی صدیق
✍️خبرنگار:اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات