چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

روستای وانشان، مهمترین قطب گردشگری منطقه گلپایگان و خوانسار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، مهدی نوبخت رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران گفت: روستای وانشان بدلیل دارا بودن ابنیه تاریخی  و بافت منحصر بفرد ،جزء روستاهای هدف گردشگری از گذشته و تا کنون مطرح بوده است و با مطالعات انجام شده به عنوان اولین نمونه برای ایجاد روستای هدف گردشگری در منطقه، در حال اجرای این طرح در این روستا می باشیم .
نوبخت با بیان اینکه 4 منطقه روستای هنده و منطقه پشت کوه،روستای غرقاب ومنطقه تاریخی غرقاب وسپس منطقه عربستان( در،تیکن، شورچه) در شهرستان گلپایگان نیز قابلیت تبدیل به منطقه گردشگری در شهرستان گلپایگان را دارا می باشند گفت: روستای وانشان در میان این مناطق از لحاظ قابلیت تبدیل به منطقه گردشگری در در جه اهمیت بالاتری قرار دارد.

199

نوبخت افزود: طرح مطالعاتی وهدف گردشگری روستای وانشان باتوجه به پتانسیل های آن، از سال 89 آغازشدو تعاملات خوبی با دهیاری و شورای این روستا صورت گرفت و نگاه مثبت اعضای شورا ودهیاری سبب شد تا نسبت به طرح هدف گردشگری این روستا اقدامات اولیه آغاز شود.

11

وی با اشاره به اینکه این طرح درجهت حفظ روستا وبافت شاخص آن می باشد ونیازی به تغیر بافت در این روستا نمی باشد افزود: به دلیل نوع اکو سیستم ومحیط آن منطقه ، استفاده از آسفالت در کوچه ها ومعابر رد شد وطرح هادی کوچه ها به وسیله بنیاد مسکن در روستا به وسیله سنگ فرش انجام گردیده است ، که متاسفانه به دلایل عدم زیرسازی مناسب و عدم استفاده از سنگ مرغوب این طرح به خوبی انجام نشد و پس از مذاکرات با پیمانکار مربوطه، ایشان پذیرفت با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه از نوع سنک کوبیک که سازگار با منطقه است استفاده نماید.

201

رئیس میراث فرهنگی وگردشگری افزود: وجود امامزاده ابوالفتوح که مورد علاقه بسیاری می باشد ونیز قرارگرفتن این روستا در بین دو شهرگلپایگان وخوانسار و ویژگی آب وهوایی ومحیطی از جمله ویژگیهای این روستا برای تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری می باشد.

vanshan

وی در ادامه گفت: پس از اتمام ساخت فیلم مولانا وبا توجه به پخش در رسانه ملی تا قبل از نوروز94 ،در ایام نوروز شاهد ورود گردشگران زیادی در این منطقه خواهیم بود و می بایست زیر ساختهای مناسب در این روستا فراهم شود واین روستا تبدیل به قطب گردشگری این منطقه شود.
نوبخت عنوان کرد: تبدیل روستاها وبخصوص روستای وانشان مزایایی را برای همه وبه خصوص اهالی روستا در پی خواهد داشت وبا ورود گردشگر،قابلیت فروش محصولات کشاورزی وباغی و ارائه صنایع دستی در روستا فراهم خواهد شد .

80309976255166383744

download

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 14988 و در روز دوشنبه 15 دی 1393 ساعت ۲۱:۴۴:۳۱
2024 copyright.