امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۶/۳۱
کد خبر : 123790
چاپ خبر :

برای صلاحیت و سوء پیشینه رانندگان سرویس مدارس باید با پلیس هماهنگ بود.

دانلود فیلمhttp://

 

#به-گزارش-خبرگزاری-بیان : سرهنگ علی اصغر محمدی، فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن بازگشایی مدارس ‌‌؛ گفت: با بازگشایی مدارس برحسب انجام وظیفه، با توجه به آیتم‌های مشخص شده در قالب طرح ارتقای امنیت مدارس در دو بازه زمانی؛ بازگشایی و تعطیلی در میادین و مقابل مدارس بحث ترافیکی و انتظامی را دنبال خواهیم کرد.

وی در بحث سرویس‌های دانش‌آموزان با توجه به کمبودهای موجود بیان داشت: عمده‌ترین مشکل و معضل ترافیکی تمرکز تعداد زیادی از مدارس در چند نقطه خاص از جمله، اطراف میدان شهید فهمیده، کوچه دانشسرا و خیابان شهید احمدی است، که گره ترافیکی را برای ما و شهروندان ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان بااشاره به برنامه ریزی بهتر و دقیق از طرف مدارس برای ورود و خروج دانش آموزان گفت : در هنگام بازگشایی و تعطیلی مدارس بین خانواده ها و رانندگان سرویس بایستی حداقل حدود فاصله ۲۰ الی ۳۰ دقیقه‌ای تعامل و هماهنگی ایجاد شود تا موج ترافیکی کمتری صورت بگیرد و هماهنگی هم با پلیس انجام گیرد.

وی با اشاره به یک طرفه بودن خیابان شهید احمدی که در مجاورت مدرسه بانو اختری قرار دارد؛ گفت ‌: از شهرداری درخواست داریم، مساعدت لازم برای تعبیه درب نفر رو در سمت پشت مدرسه در فرعی ۲ کوچه ۲۳ خیابان آیت الله گلپایگانی، که می‌تواند تعداد قابل توجهی از بار ترافیکی را کاهش بدهد، را داشته باشد.

وی در بحث رانندگان سرویس اظهار داشت : در خصوص سرویس دهی رانندگان و مخصوصاً خانواده های دانش آموزان در نحوه سرویس دهی، لزوم عدم تجمع که یکی از مشکلاتی است که روبروی خود مدرسه توقف می‌کنند و بار ترافیکی و ایجاد حوادث جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت توجیهات لازم انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان با تاکید بر فرهنگ سازی توسط آموزش و پرورش و رسانه های گروهی اذعان داشت : یکی از میادین پر ترافیک هنگام تعطیلی مدارس میدان شهید فهمیده و تقاطع پلیس می‌باشد، که این بار ترافیکی باعث ایجاد نارضایتی عده‌ای از شهروندان خواهد بود که رانندگان با سعه صدر انشاالله بتوانند در این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد :در سال گذشته با تعاملی که انجام شده با حضور همکاران انتظامی و راهور مشکل خاص ترافیکی نداشتیم.

وی گفت :با توجه به کمبود سرویس مدارس و بحث مسائل اقتصادی، گرایش خانواده ها به سرویس دهی نوبتی انجام می‌شود که حتماً در خصوص سوار کردن بیش از حد دانش آموزان توجیه بشوند که باتوجه به عدم پشتیبانی بیمه ای شاهد حوادثی ناگوار نباشیم.

وی در خصوص استفاده موتور دانش آموزان از موتور سیکلت‌ها تک نفره و چند نفره بیان داشت’ بحث رانندگی پرخطر و رعایت نکردن مسائل امنیتی، عدم سه ترکه سوار شدن، کلاه ایمنی توجیهات لازم انجام و مکانی جهت نگهداری موتور سیکلت ها برای پیشگیری از سرقت در نظر گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان در خصوص صلاحیت و عدم سوء پیشینه رانندگان اظهار داشت : برای جذب رانندگان سرویس مدارس مخصوصاً سرویس مدارس دخترانه، صلاحیت و عدم سوء پیشینه آنها با پلیس هماهنگ بشوند.

وی در خاتمه گفت: آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی جدید برای همکاری با مدارس و آموزش و پرورش جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین در فضای مجازی را داریم.

✍️خبرنگار :اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات