امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۶/۱۰
کد خبر : 123694
چاپ خبر :

نشست خبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با اصحاب رسانه شهرستان

دانلود مستقیم فیلمhttp://

 

#به_گزارش_خبرگزاری_بیان_گلپایگان: نشست خبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، با اصحاب رسانه شهرستان، برگزار گردید.

در این نشست، دکترحامد معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، با عرض تبریک روزخبرنگار و گزارش عملکرد و فعالیت این دانشگاه را بیان کرد.

وی ضمن بیان تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی که درسال 79 تأسیس شد، گفت : این دانشگاه در سال 1385با امتیازات آموزشی به واحد مستقل(کوچک) تبدیل و سال 1387 با توسعه رشته ها، تکمیل کارکنان و اقدامات پژوهشی به واحد متوسط ارتقا یافته است.

وی بیان داشت :ظرفیت این دانشگاه 2000دانشجو میباشد که بیشترین دانشجو را در دهه 90 در حدود 1800 نفر داشته و در سطح کلان اقبال مردم به دانشگاه آزاد، بیشتر شده است و درسال 1400 ان شاء الله به 900 دانشجو خواهد رسید.

وی اذعان داشت :اقدامات انجام شده در دانشگاه، بر اساس اسناد بالادستی است، این سند در سال 1400 تدوین و تا سال 1405 با 3 محور؛ پرورش گر و توسعه دهنده فضای مجازی، سرآمد و پاسخگو و کارآمد و پایدار، مسیر دانشگاه را مشخص می کند.

معصومی با اشاره به پذیرش دانشجو، تصریح کرد : به جز
رشته پرستاری و کارشناسی ارشد که باید آزمون سراسری طی شود، درهمه رشته ها براساس سوابق تحصیلی بدون آزمون پذیرش دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حوزه آموزشی، اظهار داشت : 3 رشته پرمخاطب و مورد نیاز، جوانان شهرستان، تصویب و اضافه کردیم؛ رشته آموزش و پرورش ابتدایی، روانشناسی و در مهرماه امسال، رشته حقوق، را خواهیم داشت.

‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص دانشجویان رشته پرستاری، اذعان داشت : بایادگیری مباحث تئوری وارد آزمایشگاه مهارت های بالینی می شوند، تا اقداماتی که پرستار باید آموزش ببینند آشنا شوند و در ترم سوم و چهارم به بیمارستان می روندو‌دانشجویان ما،در زمان کرونا، در صف اول خدمت می کردند و حدود 80 الی 90 نفر فارغ‌التحصیل رشته پرستاری از این دانشگاه داریم.

‌وی با اشاره به طرح پویش که کلید واژه دانشگاه آزاد اسلامی است؛ گفت :قرارداد سه جانبه بین دانشجو، دانشگاه و کارفرما بسته می‌شود که دانشجو همان ترم اول وارد صنعت و مشغول به کار می شود که 8 درصد دانشجویان ما دانشجویان پویشی هستند.

وی با عنوان اینکه که در پرستاری مجوز قطعی نیست، بیان داشت: ‌اقدام مهم دانشگاه، تثبیت رشته پرستاری بوده که خوشبختانه، در تمام بازرسی ها دانشگاه آزاد اسلامی، سرآمد بوده است.

معصومی ضمن تشکر از خیرین عنوان کرد:خیرین، در تجهیز آزمایشگاه پراتیک(مهارت‌های بالینی) و حل مشکل رشته پرستاری، کمک شایانی داشته و حدود 30 خیر، در این 2 سال به دانشگاه آزاد، کمک کردند و دانشگاه ریالی از دولت نمیگیرد و نقدینگی برای رفع موانع نداریم که اگر خیرین نبودند شاید رشته پرستاری، اتفاق خوبی پیش رو نداشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید در بطن جامعه باشد، تصریح کرد:‌می خواهیم دانشگاه مسیر یک طرفه نباشد و در برگزاری دوره های توانمند سازی و آموزشی کوتاه، تخصصی الحمدالله، اتفاقات خوبی افتاده است ‌؛ برگزاری دوره های توانمند سازی کارکنان هلال احمر و اقداماتی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برای پیگیری و برگزاری دوره های توانمند سازی دهیاران غرب استان اصفهان در حال انجام شدن است.

وی با اشاره به دانشگاه‌های نسل اول و دوم که صرفا آموزشی و پژوهشی هستند، بیان داشت : دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم؛ دانشگاه‌های کارآفرین و دانشگاه‌های حل مسئله، هستند و باید دانشگاه، اثرگذاری مثبت را در صنعت و جامعه بیشتر کند.

وی درحوزه پژوهش در ارتقا دادن ارتباط جامعه و صنعت گفت : برای ایجاد اثر گذاری مثبت روی صنعت و جامعه، قرار دادهای خوبی داشتیم و سعی کردیم به شعار دانشگاه،؛ حل مسئله، برسیم تا صرفاً شعار نباشد.

وی گفت : بزرگترین چالش صنعت در ورود فارغ‌التحصیلانی است که صرفأ مدرک با دانش‌های انبوه در ذهن بدون مهارت دارند.

‌وی در خصوص تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت : برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی تسهیلات ویژه ای قرار دادیم.
معصومی بااشاره به کم کردن نیاز وابستگی به شهریه دانشجو و استفاده این شهریه در توسعه آموزش و زیرساخت‌ها عنوان کرد : ‌رشد در آمدهای غیرشهریه ای داریم، که در سال 1400 نسبت درآمد غیر شهریه به شهریه 2 درصد بود که سال کرونا بود و در سال 1401به 9 درصد رسید، در سال 1402 به 16 درصد رسید و دربودجه سال 1403 روی 20 درصد است که، امیدواریم، به دانشگاه کارآمد و پایدار، برسیم.

‌وی در حوزه اداری، اظهار داشت : در ارزیابی بین 28استان ‌؛ رتبه 1 پاسخگویی را کسب کردیم و در حوزه روابط عمومی؛ جزو 3 واحد برتر استان که از دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان، در دو ماه اخیر تقدیر گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، گفت : پیگیر رشته های جدید، در حوزه تحصیلات تکمیلی، متناسب با نیاز، شهرستان هستیم و در حوزه پیراپزشکی، مسیر را متوقف نکردیم ، با توجه به سختی مسیر و سختگیری وزارت بهداشت، یک الی دو رشته بر اساس آمایش سرزمینی در حال پیگیری و ان شاء الله تصویب برسد.

معصومی در خاتمه گفت :افزایش شهریه برای امسال هنوز اعلام نشده و میانگین شهریه از 1700 هزار تومان تا 4 میلیون تومان میباشد.

در پایان جلسه با اهدا لوح و هدایا از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد

✍️خبرنگار:اکرم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات