امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۵/۳۰
کد خبر : 123628
چاپ خبر :

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان

آموزش‌ و پرورش شهرستان گلپایگان نیاز به حمایت خیرین دارد.

دانلود فیلمhttp://

#به-گزارش-خبرگزاری-بیان-گلپایگان: در روز یک شنبه‌‌؛ 29مردادماه 1402، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان، در سالن اجتماعات این اداره، برگزار گردید.

باقر عبیری ضمن گزارش عملکرد، اداره آموزش و پرورش و مصوبات جلسه قبل این شورا، گفت :از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان؛ موفقیت و رتبه خوب دانش آموزان گلپایگانی در کنکور، بالا بودن میانگین معدل در کل کشور است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان گفت:
برگزاری دوره های توانمند سازی مربیان و معلمان، در تمامی مقاطع حتی کودکستان ها و مدارس غیرانتفاعی و… برخی از اقدامات انجام شده طی ماه های اخیر می‌باشد و خانه ریاضیات گلپایگان، در استان به عنوان خانه ریاضی نمونه، شناخته شده است.

وی در بحث اجرا تکمیل پروژه‌های پروژه های مدرسه اشرفی اصفهانی و شهرک الوند گفت : این پروژه ها، با سرعت در حال انجام است و مناقصه ساخت مدرسه،، در مسکن مهر نیز انجام خواهد شد، که تفاهم نامه ای با اداره کل راه و شهرسازی منعقد کردیم که دو مدرسه در مسکن مهر، به صورت کامل توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ساخته شود که اگر این اتفاق بیفتد،به مجموعه افتتاحیه های سال آینده قرار خواهد گرفت و دو مدرسه به مدارس شهرستان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به طرح شهید عجمیان اظهار داشت: در بهسازی و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی مدارس؛ شهید خرمی، شهدای رباط سرخ و شهید باهنر اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه شده و در بهسازی مدرسه شهید مشایخی، اعتبار بالای 1 میلیارد تومان که از اعتبارات دولتی نبوده و از محل خیرین و همکاری بسیج جهادسازندگی انجام شده و 8 مدرسه دیگر نیز تا پایان 15 شهریور ماه 1402، تکمیل خواهد شد.

عبیری گفت :با توجه به رتبه بندی معلمان، درخواست‌های بسیار برای بازنشستگی انجام شده که این باعث کم شدن نیروی انسانی و به وجود آمدن چالش بزرگ، برای آموزش و پرورش است و در شهرستان گلپایگان 164 نیروی انسانی اعلام بازنشستگی کرده اند.

وی اذعان داشت :پروژه‌های نیمه تمام دیگری مانند کارگاه هنرستان ابوذر گلشهر که نیمه کاره باقی مانده و برای تکمیل آن نیازمند اعتبار ریالی بوده
و توسعه ۴ کلاس، در مدرسه شهید فیروزی، گرچه در مراحل پایانی است ولی نیاز به کمک خیرین و اعتباردارد و مدرسه طاهری الوند، مدرسه‌ای که در سال ۹۱ کلنگ آن به زمین زده شد و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ولی به دلیل بیماری خیر نتوانستند پروژه را به اتمام برسانند، لذابا پیگیری‌های دکتر خاتمی و دکتر عسگریان؛ اعتبار ۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد از اعتبارات ملی برای این پروژه در نظر گرفته شده که تا کنون 2 میلیارد و 200 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

عبیری بیان داشت : یکی از نقاط ضعف و چالش‌های بزرگ سال گذشته در مدارس کل کشور ناهنجاری‌های رفتاری دانش آموزان بود که همه نگاه‌ها سمت آموزش و پرورش منعکس شدو بخش عمده این معضلات، نبود معاونان پرورشی و آموزشی و مشاوران در مدارس بوده که این نوع شیوه تربیتی در نتیجه سند منحوس 2030 از ۸ سال پیش، که محصول آن را اکنون درو می‌کنیم.

وی گفت : در پروژه مهر ، حدود 18هزار دانش آموز و معلم در بازگشایی مدارس و ورود به عرصه تحصیل و دانش، بزرگترین رخداد بازگشایی مدارس، در شهرستان گلپایگان خواهد بودو باتوجه به اتفاقات سال گذشته، دشمن ابزاری بهتر از دانش‌آموزان پیدا نمی‌کند؛ باید بسترسازی لازم انجام شود، مخصوصاً در بحث موضوعات فرهنگی مدرسه، اگر غافل باشیم دشمن نقشه‌های شومی خواهد کشید، که باید با برنامه ریزی خوب آنها را ناامید کرد.

✍️خبرنگار: اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات