امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۵/۲۱
کد خبر : 123584
چاپ خبر :

✅رضایت مندی 85 درصدی مردم شهرستان گلپایگان از مأمورین نیروی انتظامی

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان با اصحاب رسانه شهرستان

دانلود فیلمhttp://

به گزارش خبرگزاری بیان گلپایگان : روز سه‌شنبه 17 مردادماه در نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان ضمن تبریک روز خبرنگار بیان داشت : امروز خبرنگاران با رسالت ارزشمندی که دارند می‌توانند خط مقدم جهاد تبیین و نهضت روشنگری را ایفای نقش کنند؛ که انصافاً اهتمام ویژه‌ای در این قضیه صورت گرفته است.

وی گفت: پلیس دنبال کار تبلیغی و نمایشی نیست اما آگاهسازی مردم از ماموریت‌های پلیس؛ می‌تواند در همراه سازی، جلب مشارکت و هم افزایش مردم با پلیس بسیار کارساز باشد که انشاالله این امر مهم با همکاری روزافزون اصحاب رسانه و مجموعه انتظامی محقق خواهد شد.

محمدی گفت: امروز پلیس یک نهاد انقلابی و برخواسته از مردم است و رسانه‌ها می‌توانند با ظرفیت و پتانسیل خوب خودشان فرهنگ سازی در کاهش جرائم داشته باشند و مردم بایستی بدانند چگونه از اموال خودشان نگهداری و مراقبت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: امروز فرهنگ اطاعت پذیری از قانون، اجرای دقیق مقررات، توجه به توصیه‌های پلیس‌‌‌؛ بایستی در ذهن مردم با آموزش‌های مکرر و مستمر نهادینه شود که این امر تسهیل در امور، نظم در جامعه، کاهش در جرایم که در نتیجه آرامش و آسایش را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است اظهار داشت : اجازه نخواهیم داد اراذل و اوباش موجب تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی و جولان در سطح معابر شوند.

محمدی در ادامه اذعان داشت : در چهار ماهه امسال، 8414 مورد تماس با فوریت‌های 110 نیروی انتظامی گلپایگان برقرار شده که نسبت به مشابه سال گذشته 7درصد افزایش داشته است.

محمدی گفت : امسال 2272 مورد گزارش تصادفات و رفع ترافیک به پلیس راهور گزارش شده که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ضمن اشاره به کاهش 12 درصدی گزارشات نزاع و درگیری در شهرستان گلپایگان گفت: امسال تصادفات درون‌شهری 1280مورد ثبت شده که 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی عنوان کرد : گزارش تصادفات برون شهری به فوریت‌های 110 پلیس 18 درصد افزایش داشته و میانگین حضور پلیس در مأموریت‌های 110با وجود ترافیک ها و بعد مسافت‌ به کمتر از 10 دقیقه رسیده است.

وی گفت: امسال تاکنون 13 مرحله طرح امنیت محله‌محور به منظور پاکسازی 24 منطقه آسیب‌پذیر شهرستان در زمینه دستگیری معتادان متهاجر و سارقین باسابقه اجرا شد که اجرای این امر مهم موجب کاهش 3 درصدی سرقت و 2 درصدی کشفیات در شهرستان شد.

محمدی با اشاره به همکاری مردم با نیروی انتظامی عنوان کرد : امسال شاهد کاهش 28 درصدی سرقت منازل، کاهش 82 درصدی سرقت خودرو، کاهش 31 درصدی سرقت موتورسیکلت ، کاهش 50 درصدی کیف‌قاپی ، کاهش 26 درصدی سرقت از اماکن خصوصی و کاهش 35 درصدی سرقت داخل خودروها بودیم.

وی گفت :افزایش 200 درصدی کشفیات سرقت از مغازه‌ها و احشام و افزایش 60 درصدی کشف سرقت منزل، و افزایش 100 درصدی کشف سرقت کیف‌ قاپی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان بوده است.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به افزایش 15 درصدی دستگیری اتباع بیگانه بیان داشت : امسال سرقت‌های خرد 73 درصد و در مجموع کشفیات مواد مخدر 53 درصد افزایش داشته؛ که سرقت های خرد بیشتر در خانه های خالی از سکنه و باغات بدون حفاظ اتفاق می‌افتد.

محمدی گفت : از ابتدای سال تاکنون تشکیل پرونده‌های قضائی 5 درصد کاهش و 224 پرونده کلاهبرداری اینترنتی با عنوان برداشت مالی و دسترسی غیرمجاز به داده‌های بانکی به ارزش ریالی بالغ بر 54 میلیارد ریال تشکیل شده است که تاکنون 36 میلیارد ریال اموال شناسایی و به مالباختگان برگشت داده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان اظهار داشت:یکی از موضوعاتی که پلیس رصد می‌کند؛ بحث خدمات قضایی در کلانتری‌ها، پایگاهها و پلیس‌های تخصصی می باشد که از ابتدای سال تا نیمه مرداد ماه 1402، تشکیل پرونده های قضایی با توجه به فرهنگ سازی در سطح شهرستان، باکاهش رو به رو شده و 2753 فقره گردنده قضایی تشکیل شده که اکثر آن به نتیجه رسیده و مابقی در حال رسیدگی می‌باشند.

وی با اشاره به کاهش 6 درصدی پرونده پلیس قضایی عنوان کرد:کلانتری 11 عمده پرونده ها رسیدگی می‌شود 5 درصد ، در کلانتری شهر گوگد 10درصد، در کلانتری شهر گلشهر3 درصد و کلانتری پاسگاه سعیدآباد 10 درصد کاهش داشته است.

وی گفت :اقداماتی که طی دوسال اخیر در فراجا انجام شده بحث مشاوره باهدف مشاوره و سازش دادن به پرونده های اولیه؛ تصادفات، نزاع و حتی پرونده های خشن در کلانتری‌ها است بیان داشت : یکی از کارشناسان بسیار خوب استانی مستقر در کلانتری 11 با اقدامات خیلی خوبی که انجام داده در سال 1402 نسبت به سال گذشته افزایش 70 درصدی سازش در پرونده های قضایی داشته است.

محمدی از افزایش 194درصدی پرونده‌های قضایی در پلیس فتا نسبت به مشاور سال قبل خبر داد و گفت : امسال 17 پرونده کالای قاچاق تشکیل شده که نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشت.

وی در خاتمه با اشاره به نظرسنجی استانی و شهرستانی اقدامات پلیس بین مردم گفت:رضایتمندی مردم ازبرخورد خوب و اجرای دقیق قانون و حضور مامورین پلیس در شهرستان 80الی 85درصد است.

در پایان مراسم از تلاش‌های خبرنگاران شهرستان گلپایگان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد

✍️خبرنگار اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات