امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۰۲/۰۴/۰۲
کد خبر : 123475
چاپ خبر :

سخنرانی رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان به مناسبت هفته قوه قضائیه

🛑برای اجرای قانون و احقاق حق خط قرمزی نمی‌شناسیم

برای اجرای قانون و احقاق حق خط قرمزی نمی شناسیم#به_گزارش_خبرگزاری_بیان : در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه قاسم شریفیان رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان
ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تسلیت سالروزشهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش گزارشی از عملکرد خود ارائه‌ کرد.

وی گفت : در سال گذشته با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی کارکنان دستگاه قضایی شهرستان بالغ بر ۴۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که به طور متوسط بیش از دو هزار پرونده در سال و بیش از ۲۰۰ پرونده در ماه به هر یک از قضات ارجاع داده شده و بدون شک رسیدگی به این پرونده‌ها در وقت اداری محقق نخواهد بود؛ همچنین امسال نسبت به سال گذشته رسیدگی به پرونده های دادگستری از ۷۲ روز به مدت ۶۰ روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته ۱۸۰ هزار اخطاریه صادر شده که بیش از ۹۵ درصد آن توسط سامانه ثنا انجام گرفته است.

شریفیان عنوان داشت : دستگاه قضایی دادگستری از حیث متوسط زمان رسیدگی، حیث رسیدگی پرونده های معوقه و رسیدگی به دادرسی الکترونیکی و ۲۸ آیتم دیگر که توسط معاونت فناوری و اطلاعات قوه قضاییه هر ماه اعلام می‌شود رتبه یک استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت : بیشترین جرایم در دادسرای عمومی و انقلاب عبارتند از : سرقت، اعتیاد، ایراد ضرب و جرح تهدید، توهین و افترا که خوشبختانه گلپایگان به لحاظ سابقه دیرینه و وجود مردمان متدین با فرهنگ و اصیل’ جرایم خشن و خاصی نداشته و عمده جرایم سرقت خرد بوده که رابطه مستقیم با شرایط اقتصادی داشته درصورت توانمند سازی مردم از لحاظ اقتصادی قطعاً دراین نوع سرقت بازدارندگی بیشتر خواهیم داشت.

شریفیان اظهار داشت :امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش جرایم؛ ۵ درصد کاهش جمعیت کیفری داشته است.

وی تاکید کرد: مردم عزیز شهرستان احترام و ارزش در اموال و روابط حقوقی خود قائل بشوند و روابط حقوقی خود را مکتوب؛ ‌باحضور دو نفر شاهد انجام بدهند.

شریفیان با توجه به سفر دادستان کل کشور به شهرستان گلپایگان گفت : تغییراتی در ساختمان دادگستری اعمال و تا اواخر سال دفتر خدمات قضایی دیگری احداث خواهد شد.

وی در ادامه گفت : دستگاه قضایی نسبت به امنیت، آرامش مردم مسئولیت دارد و با افرادیکه به امنیت مردم خدشه ای وارد کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به بازداشت 6 نفر کارمند متخلف بیان داشت : برای اجرای قانون و احقاق حق خط قرمزی را نمی شناسیم.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان در خاتمه گفت : از دعاوی خانوادگی و مسائل خانوادگی نباید غفلت کرد که از جمله مسائل خانوادگی؛ خشونت گفتاری، بدنی و اعتیاد می باشد.

✍️خبرنگار :اکرم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات