امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۰۰/۰۴/۱۴
کد خبر : 122443
چاپ خبر :

نصرالله: یکی از اهداف ایجاد داعش فراموش شدن مسئله فلسطین بود

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود به مناسبت افتتاحیه کنفرانس «فلسطین پیروز می‌شود»، تاکید کرد که یکی از اهداف ایجاد داعش فراموش شدن مسئله فلسطین بود.

 

به گزارش خبرگزاری بیان «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود درباره افتتاحیه کنفرانس «فلسطین پیروز می‌شود» را آغاز کرد.

وی در این سخنرانی گفت که چاره‌ای جز توسعه مقابله رسانه‌ای همانند مقابله نظامی وجود ندارد و رسانه یکی از مهم‌ترین رویارویی‌های مقاومت با دشمن است لذا مثل تقابل نظامی، باید تقابل رسانه‌ای با دشمن را توسعه داد».

سید حسن نصرالله گفت: «خیلی ساده بیان می‌کنیم و از ایستادگی محور مقاومت در کشورهای عضو و در احزاب و جنبش‌های عضوش، صحبت می‌کنیم اما برای تحقق این امر، خون‌ها و جان‌ها داده شده و فداکاری‌ها شده است».

فتنه سیاه [داعش] یکی از اهدافش این بود که مسئله فلسطین فراموش شود

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: «فتنه سیاه [داعش] یکی از اهدافش این بود که مسئله فلسطین فراموش شود».

وی اضافه کرد: «یکی از عوامل لازم برای تجدید گفتمان رسانه، ثابت قدم بودن محور مقاومت بوده و یکی از دلایل تجدید گفتمان رسانه‌ای، پیروزی چشمگیر مقاومت فلسطین در جنگ “سیف القدس” (جنگ اخیر مقاومت فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی) است».

سید حسن نصرالله افزود: «سیطره آمریکا یکی از خطرناک‌ترین عواملی است که مردم منطقه ما را تهدید می‌کند و این سیطره، نظام‌های حاکم و ارتش‌ها را به ساختارهای متحرک تبدیل کرد».

هر تجاوز اسرائیل تجاوز آمریکا نیز به شمار می‌آید 

وی در ادامه گفت: «هر تجاوز اسرائیل تجاوز آمریکا نیز به شمار می‌آید و حق ملت فلسطین در سرزمین‌هایش از بحر تا نهر بوده و حق لبنان نیز باقی اراضی اشغالی‌اش می‌باشد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «این حق ملت‌هایمان است که در برابر سرقت‌هایی که آمریکا به آنها مبادرت می‌ورزد، به استفاده از ثروت‌هایش بپردازد و ملت‌های منطقه این حق را دارند که به دور از مداخله‌ها و دیکته‌های آمریکا، به تعیین سرنوشت خود بپردازند».

سید حسن‌ نصرالله افزود: «گفتمان محور مقاومت بر اساس حقایق، واقعیت‌های میدانی و عاطفی ملت و دشمن است. ما نقاط قوت دشمن را می‌دانیم و به آن اعتراف می‌کنیم و در مسیر مقابله با آن و تضعیف آن فعالیت می‌کنیم».

چیزی به نام مردم در رژیم اسرائیل وجود ندارد

وی تاکید کرد: «چیزی به نام مردم در رژیم اسرائیل وجود ندارد و همه آنها اشغالگر و شهرک‌نشین هستند».

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «امروز دشمن به رسانه مقاومت اعتماد بیشتری نسبت به رسانه‌ها و رهبرانش دارد. زمانی که مقاومت وعده داد که اجازه نخواهد داد تا اسیرانش در زندان بماند، مقابله بزرگی را با دشمن اسرائیل به پیش برد تا اسیرانش را آزاد کند».

وی گفت: «زمانی که امروز درباره آزادسازی فلسطین و محو رژیم صهیونیستی متجاوز اشغالگر صحبت می‌کنیم قطعا درباره خواب و رویا صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره امیدهای واقعی صحبت می‌کنیم».

آمریکا تمام امکانات منطقه را راستای منافع اسرائیل قرار داده است

سید حسن نصرالله با هشدار دادن درباره سیطره آمریکا در منطقه گفت: «سیطره آمریکا تمامی امکانات منطقه را در راستای منافع دشمن اسرائیلی قرار داد و صهیونیست‌ها موجودیت و تکبر خود را با حمایت آمریکا ایجاد کرده‌اند».

وی گفت: «با سیطره و اشغالگری آمریکا در عراق و تجاوز آن علیه الحشدالشعبی و اشغالگری آن در شرق سوریه مواجه هستیم».

راستگویی مهمترین نقطه قوت رسانه محور مقاومت است

دبیر کل حزب‌الله لبنان به جنگ روانی مقاومت با دشمن اشاره کرد و گفت:‌«ما در جنگ روانی خود به توهم و دروغ روی نمی‌آوریم و یکی از مهمترین نقاط قوت رسانه محور مقاومت، راستگویی در انتقال اخبار و رویدادهاست».

سید حسن نصرالله گفت: «ما در اهداف خود مبالغه نمی‌کنیم و این یکی از مهمترین پارامترهای قدرت مقاومت است. مقاومت در فلسطین وعده دفاع از قدس داد و به این وعده پایبند ماند».

وی گفت: «تحول بزرگی در امکانات محور مقاومت بوجود آمده است و رسانه‌های اجتماعی توانست در ایجاد پیروزی برای مقاومت مشارکت کند. با وجود عدم تناسب در مقایسه با آن چیزی که برای رسانه‌های دیگر فراهم می‌شود اما در رسانه مقاومت تجربه‌ و ابداع وجود دارد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «دشمن اقدام به متوقف کردن شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی می‌کند و دلیل این اقدام، تاثیرگذاری این رسانه‌هاست. ما باید به مبادله تجربه‌ها در رسانه بپردازیم و از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنیم».

تاثیرگذاری رسانه‌های مقاومت باعث آشفتگی دشمن شده است

وی افزود: «بسیاری از کانال‌های فعال مقاومت با تهدید مسدود شدن مواجه هستند و تاثیرگذاری این رسانه‌ها، باعث آشفتگی دشمن شده است».

با جنگ رسانه‌ای دروغ،‌ نیرنگ و تزویر مواجه هستیم

سید حسن نصرالله گفت: «در حالی که جنگ بیان کردن حق و حقیقت را به پیش می‌بریم با جنگ گمراه کردن، دروغ، تزویر و نیرنگ نیز مواجه هستیم که این جنگ سخت بوده که نیاز به طرح و نقشه دارد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «رسانه‌های دشمن امروز جنگ شدید رسانه‌ای را برای تحریف آغاز کرده تا چهره مبارزان مقاومت را لکه دار کرده و آنها را وابسته به ایران معرفی کند و بدترین حالت زمانی است که جنبش‌های مقاومت توسط رسانه‌های متخاصم عربی با مافیاها و باندهای جنایتکار مقایسه می‌شوند».

وی افزود: «امروز ما فراخوانده شده‌ایم تا گفتمان رسانه‌ای متناسب با تهدیدها و چالش‌ها توسعه داده و آنها را به فرصت تبدیل کنیم».

سید حسن نصرالله گفت: «با وجود آنکه همه به پیروزی مقاومت در فلسطین اعتراف کردند اما برخی رسانه‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس این پیروزی را انکار کردند».

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «همه سناریوها و برنامه‌های متنوعی که ارائه می‌دهیم نیازمند به ایجاد افکار عمومی جدید است و کسی که طرح و توطئه می‌چیند، به دنبال آن است که مردم منطقه بدون توجه به موضوع فلسطین درگیر مسائل خود باشند».

هدف آمریکا از محاصره اقتصادی کشورهای محور مقاومت

وی افزود: «محاصره اقتصادی کشورهای محور مقاومت با هدف منحرف کردن توجه‌ها از موضوع فلسطین است».

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «زمانی که اسرائیل متقاعد شود که تهدید مقدسات اسلامی و مسیحی به جنگ منطقه‌ای منجر خواهد شد، دوباره به ارزیابی اقداماتش می‌پردازد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به بحران داخلی در لبنان پرداخت و گفت: «ملت لبنان نباید از دلایل واقعی که بحران در کشور را بوجود آورده، غافل باشند. دلیلی واقعی پشت بحران‌ها در لبنان و جود دارد و آن، آمریکاست که مانع از کمک دیگر کشورها به لبنان می‌شود».

آمریکا دلیل اصلی بحران کنونی لبنان است

وی گفت: «این آمریکاست که لبنان را تحریم کرده و مانع از آن می‌شود که بانک‌های لبنانی به جذب سرمایه‌های بین‌المللی برای حل بحران بپردازد. آیا این آمریکا نیست که مانع از دسترسی بانک‌های لبنانی به دارایی‌های خود در خارج می‌شود؟ آیا این آمریکا نیست که مانع از آن می‌شود که کمک‌ها از شرق نظیر چین به لبنان برسد؟».

سید حسن نصرالله افزود: «برخی‌ها این نگرانی‌ها را دارند که آمریکا آنها را در لیست تحریم‌ها قرار دهد و حاضرند که همه لبنان به سوی مرگ برود. هدف از تحریم‌های آمریکا تحریک مردم لبنان و محیط مقاومت علیه مقاومت است».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «شریک نابود کردن پول ملی لبنان، سفارت آمریکا بوده و سیاست‌های اشتباه از دلایل بحران لبنان به شمار می‌اید اما آمریکا دلیل اصلی است چون این کشور شریک فاسدین است».

وی افزود: «لبنانی‌ها بدانند که شریک اوضاع کنونی در لبنان،‌ ایجاد بحران‌ها، گرسنگی و گرانی دولت آمریکا و سیاست‌ها و سفارتش در لبنان است».

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «آمریکایی‌ها می‌دانند که جنگ با لبنان، مثل گردش رفتن نیست به همین دلیل به سوی تاثیرگذاری از طریق وضعیت اقتصادی رفته‌اند».

وی در پایان گفت که شاهد روزهای سرنوشت‌سازی درباره تکلیف تشیکل دولت لبنان هستیم و راه‌حل‌های واقعی برای اقتصاد لبنان جز از طریق اراده‌ای شجاع حاصل نخواهد شد».

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات