امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۸/۰۲/۳۰
کد خبر : 120999
چاپ خبر :
رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان خبر داد:

افزایش رو به رشد شبکه فیبر نوری در گلپایگان

رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد : با توجه به نیازمشترکین به سرعت بالای اینترنت این مدل رو به افزایش بوده و با همین رویکرد شبکه فیبر نوری را گسترش می دهیم.

به گزارش خبرگزاری بیان  مهندس مهدی یوسفی رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه ۵۳/۲ درصد از جمعیت شهرستان گلپایگان از تلفن ثابت بهره مند هستند اظهار داشت : با توجه به جمعیت شهرستان گلپایگان، تعداد ۴۴۲۳۸ مشترک تلفن ثابت هستند که بیش از نیمی از جمعیت شهرستان گلپایگان می باشد.

وی با بیان اینکه تقریباً ۴۴ درصد مشترکین تلفن ثابت از ADSL بهره مند می باشند، عنوان کرد: موضوع جدید در بحث تلفن ثابت fttbh است که آنرا تحت عنوان فیبر منازل و مشاغل می شناسیم.

رییس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد : با توجه به نیازمشترکین به سرعت بالای اینترنت این مدل رو به افزایش بوده و با همین رویکرد شبکه فیبر نوری را گسترش می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مشترکین خانگی ما نیاز به فیبر نوری دارند گفت : در سال گذشته در منطقه قطب صنعتی و شهید احمدی و محدوده پارک شهر و طالقانی توانستیم این طرح را پیاده سازی کنیم.

مهندس یوسفی با عنوان اینکه این طرح از قبل عید شروع و ۱۱۰ مشترک فروش داشتیم ابراز داشت : در حال حاضر ۲۸ سایت تلفن همراه داریم که ۲۴ تکنولوژی 3G و ۱۹ تکنولوژی 4G در آنها انجام شده است و در ‌4 تا از سایت ها توانستیم تکنولوژی جدید را پیاده سازی کردیم.

یوسفی در ادامه اظهار داشت : واگذاری کلیه سرویس ها اعم از تلفن ثابت و همراه و ADSL در شهرستان گلپایگان به روز انجام می شود.

رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان با بیان اینکه اینترنت ضمن مزایایی که دارد چالش هایی را نیز به دنبال دارد، افزود : در بحث فضای سایبری روزانه با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی گفت : باید بدانیم وقتی تجهیزی به اینترنت وصل شود دیگر نمی توانیم از حریم خصوصی نام ببریم ، با نرم افزارهای که نصب می کنیم عملا این اجازه دسترسی را در اختیار دیگران قرار می دهیم .

مهندس یوسفی با اشاره به نصب نرم افزار های گوناگون توسط کاربران تاکید کرد :این نرم افزارها باید از سایت های معتبر تهیه شود چرا که گاه فارغ از این که نرم افزار چه چیزی هست برنامه ای نصب می کنیم و کارهایی انجام می دهیم که اتفاقات ناگوار می افتد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان با اشاره به فضای سایبری بیان داشت: این فضا باید از سن پایین و از طرف آموزش و پرورش به دانش اموزان آموزش داده شود.

? وی با بیان اینکه بچه ها از سن پایین با اینترنت آشنایی پیدا می کنند تصریح کرد : مبارزه با فضای مجازی کاری نشدنی است و سالم سازی این فضا باید صورت گیرد.

یوسفی با بیان اینکه در سال های قبل واگذاری تلفن ثابت به روز صورت گرفته است عنوان کرد : ساخت و سازها را رصد و قبل از تکمیل ساختمان ها طرح ها را آماده می کنیم که هر زمان مشترک مراجعه کرد کارها را طوری انجام دهیم که واگذاری تلفن ثابت بیشتر از یک هفته زمان نبرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاها تاکید کرد : نیاز مشترک امروزی بهره وری از امکانات است بنابراین تعدادی از روستاها در سال گذشته از فیبر نوری بهره مند شدند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان یادآور شد : روستاهایی که از فیبر نوری بهره مند شده اند روستاهای اطراف سعیدآباد، دستجرده، قالقان ، ضامن آباد ، فقستان و اسفاجرد است و روستاهای غرقه و رباط محمود امسال انجام می شوند.

وی تصریح کرد : فیبرنوری باپهنای باند بالا و متقارن فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات و کاربردهای جدید می باشد و سرویسهایی که بر بستر این فناوری ارائه می شود میتوانند کیفیت زندگی همه را به نحو چشمگیری ارتقا بدهد .

یوسفی با اشاره به چالش های پیش رو بیان داشت :برای توسعه فیبر نوری باید حفاری صورت گیرد که در این جهت چالش هایی با مردم و شهرداری ها برای حفاری ها داریم.

?رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان درخصوص بحث اشعه اعلام کرد : هر تجهیزی که بخواهد با تشعشع و انتشار امواج کار کند قوانین و استاندارد هایی دارد.

وی گفت : تمام تجهیزاتی که قرار است استفاده شود تاییدیه اتحادیه جهانی مخابرات را دارد و به موازات سازمان انرژی اتمی به صورت پایلوت تست می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نسل 5 مطرح است که شعاع سایت ها بیش از ۵۰۰ متر نباشد

وی اضافه کرد: در گلپایگان دو چالش بزرگ در خیابان طالقانی و شهید احمدی وجود دارد که نیاز به ترمیم دارد و هنوز نتوانستم آن را ترمیم کنیم

رئیس اداره مخابرات شهرستان گلپایگان در خصوص اسناد مالکیت تلفن ثابت اذعان داشت : یکی از اقداماتی که اپراتور ها مجاب شدند این است که مشترک باید کاملا شناخته شده و تاییدیه شاهکار بگیرد و بعد از تاییدیه می توانیم خدمات ارائه دهیم .

مهندس یوسفی با بیان اینکه طی تماس با مشترک سعی کردیم اطلاعاتی به دست آوریم اظهار داشت : مشترکینی که در قید حیات نیستند تایید شاهکار ندارند لذا دو راهکار داریم تلفن ثابتی که صاحبش فوت کرده با همراه داشتن شناسنامه تلفن به صورت مشروط به اسم یکی از ورثه ها می زنیم

مهندس یوسفی خاطر نشان کرد : سیستم اعتبار سنجی برای مشترکین فعال شده که به مشترکین حقیقی ۱۰۰ هزار تومان تومان و به مشترکین حقوقی ۲۰۰ هزار تومان تومان اعتبار داده شده و اگر مشترکی کارکرد میان دوره اش ۸۰ درصد این مبالغ باشد از طریق سامانه ۵۰۰۰ به وی پیامک زده می شود که برای پرداخت اقدام کند.

مهندس یوسفی در خاتمه اذعان داشت : تلفنی که ۶ دوره بدهی پرداخت نکند در لیست قطعی ها و تخلیه تلفنها قرار می گیرد.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات