امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۵/۱۴
کد خبر : 117004
چاپ خبر :
به قلم محمد ولایتی از خبرگزاری بیان

مقصران وضع موجود باید پاسخگو باشند

سال گذشته هنگام تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از هواداران دولت با ترساندن مردم از دوگانه جنگ و صلح موفق شدند با فریب افکار عمومی و تا حدودی مهندسی انتخابات شرایط را برای انتخاب دوباره روحانی فراهم آورند .

به گزارش خبرگزاری بیان سال گذشته هنگام تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از هواداران دولت با ترساندن مردم از دوگانه جنگ و صلح موفق شدند با فریب افکار عمومی و تا حدودی مهندسی انتخابات شرایط را برای انتخاب دوباره روحانی فراهم آورند .

از جمله شعارهای جدی آن دوران را می توان به عنوان یاد آوری چنین ذکر کرد:

1⃣ ثبات اقتصادی و تقویت پول ملی .

2⃣ جلوگیری از جنگ با پز دیپلماتیک

3⃣ خروج از رکود و رونق تولید .

4⃣ اشتغال زائى  در سال به میزان یک میلیون شغل.

5⃣ تعامل با دنیا خصوصا کدخدا .

و…..دهها مثال دیگر .

واز همه جالب تر مردم را تهدید می کردند که اگر رقیب ما رأى  بیاورد وضع اقتصاد و فرهنگ و …تعامل با دنیا به سمت خطرناکی پیش می رود و با مثال کشور ونزوئلا جامعه را دچار تشویش کردند. یعنی تمام آنچه که الان در آن قرار داریم را محصول رای آوری رقیب خود به مردم القاء  می کردند. وحالا که وضع به اینجا ختم شده وهشدارهای دلسوزان و منتقدان را به باد فحش و ناسزا می گرفتند اینک همه این عوامل را برسر دشمن ذاتی ایران هوار کرده و دوباره بجای بازگشت به تفکر خود باوری و اتکاء به درون با دادن آدرس غلط و تحرک جدی برای رفع مشکلات بجای پاسخگویی به اینکه چرا اکنون که تفکرات غرب گرایی و توصیه های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و سیاست های اقتصاد لیبرالی نا کارآمدی خود را به اثبات رسانده چرا باز همان راه را می روند و چرا با چند حرکت ساده نمی توانند اقتصاد را از وضع موجود برهانند.

 

?در اینجا گناه مقصران وضع موجود کمتر از کابینه دولت دوازدهم نیست.بهر حال افرادی همانند نمایندگان مجلس و از جمله نماینده شهرستان گلپایگان و خوانسار که فی الواقع بجای وکالت مردم الان باید پاسخگوی مردم باشد آیا نباید با پذیرش مسئولیت خود در بوجود آمدن وضع موجود جواب قانع کننده ای در خصوص موارد ذیل ارائه دهند.؟؟

 

1-  چه اقدام عملی و قابل استنادی در خصوص وظیفه ذاتی نمایندگان که همان نظارت بر دولت هست انجام داده تا مقصران بی تدبیر را به مردم و دستگاه قضا معرفی کنند.

 

2- در خصوص مبارزه با فساد در دستگاههای دولتی و برخورد با دانه درشتان اقتصادی چه اقدام قابل دفاع و مستندی انجام داده اند که منتج به نتیجه شده.

 

3- با پدیده شوم واردات بی رویه کالا که منجر به تعطیلی کارخانجات شده چه اقدام قابل تأملى  انجام داده اند .

 

4- برای اشتغال زایی و تقویت مراکز اقتصادی چه اقدامی انجام داده اید که مستند و قابل دفاع باشد.

 

5- چه جواب قانع کننده ای برای مردم دارید ؟ جواب کارگران بیکار شده و درشرف بیکاری ، جواب صاحبان صنایع وتولید کنندگان ورشکسته ،جواب سرپرستان نگران خانواده ها و …. را چه خواهید داد .بالاخره بیاید و صراحتا اعلام کنیدکه چه جوابی برای وضع موجود دارید ؟ برای آینده مشوش مردم چه برنامه علمی – عملی دارید که درپایان آن جواب گو باشید؟ بهرحال تاکنون شما امیدیان در مجلس  و دولت مطبوع تان هرچه وعده کردید یا عمل نکردید یا گردن دیگران انداختید  یا نسخه شفای مردم را با نگاه به غرب و آمریکا در برجام  جستجو کردید.

محمد ولایتی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات