امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۰۶/۰۴
کد خبر : 104303
چاپ خبر :
پنهان کردن ناکارآمدی باایجاد حاشیه/تا کجا به قمار با آمریکا ادامه می دهید

توهین فرماندار گلپایگان به حامیان سید ابراهیم رئیسی در خطبه های نماز جمعه به جای گزارش عملکرد دولت

ظاهرا برادران دولتی هنوز در فضای انتخابات به سر می برند وهنوز قصد ندارند به مردم گزارش کار بدهند .مردم رنجور و استوار که همیشه پای انقلاب ایستاده اند اینطور که پیدااست بااین تفکر در این چهار سال روی خوش نخواهند دید .

به گزارش خبرگزاری بیان، ظاهرا برادران دولتی هنوز در فضای انتخابات به سر می برند وهنوز قصد ندارند به مردم گزارش کار بدهند .مردم رنجور و استوار که همیشه پای انقلاب ایستاده اند اینطور که پیدااست بااین تفکر در این چهار سال روی خوش نخواهند دید .
?امروز فرماندار شهرستان در خطبه های نماز جمعه بجای جواب دادن به :
1⃣ اشتغال جوانان شهرستان و تعطیلی برخی مراکز صنعتی و اخراج کارگران که ماههااست حقوق نگرفته اند.
2⃣ میزان تولید اشتغال و سرمایه گزاری در شهرستان .
3⃣ خدمات دولت در زمینه مبارزه با فقر و فساد وتبعیض.
4⃣ بهبود وضعیت راههای مواصلاتی .
5⃣ توجه دولت به بهبود وضعیت روستا ها
6⃣ توجه به زیرساخت های توسعه کشاورزی.
و…….
خیلی جالب است مردمی را که به رئیس جمهور رأى دادند را باشعور خوانده و به زعم ایشان دیگر کسانی را که به جناب روحانی رأى نداده اند را ظاهرا بیشعور قلمداد کرده اند .
? جناب فرماندار به راستی دولت در هفته دولت چه دستاوردهایی برای شهرستان داشته است؟ اگر دستتان خالی است چرا به فضای دوقطبی در جامعه می دمید .
اگر جوابی برای کارگران اخراجی که ماه هاست حقوق نگرفته و یا خانواده های که مدت هااست بواسطه گرانی و تورم لجام گسیخته نتوانسته اند شکم فرزندان خود را سیر کنند ندارید به انقلاب و مردم ظلم نکنید و حداقل سکوت پیشه کنید .
?می گوینداگر می خواهیدکسی را خوب تخریب کنید از مواضع او بد دفاع کنید.شما امروز در خطبه ها بجای گزارش دقیق برای مردم، دولت را در اذهان عمومی خوب جلوه ندادید. دولتی که شما هم اینک بر اریکه قدرت آن سوارید در پناه امنیتی است که عزیزانی چون شهید حججی ها و امثالهم بوجود آورده اند .
? مردم مظلوم کشور که سالهاست چشم دوخته و منتظرند دولت برای رفع مشکلات اقدام کند، جز دوقطبی های کاذب و موضوع رنگ باخته برجام از شماها چیز دیگری نشنیده اند.
?بله اکنون که برجام رنگ باخته و دوستان مؤدب آمریکایی برخی غرب گرایان حسابی اوضاع را بهم ریخته و حرفی برای گفتن ندارند بازهم باید با انحراف افکار عمومی، خطاها(بخوانید ان شاءا… سهوی) را بپوشانند . دوستان اگر تعمدی ندارید بدانید با اشتباهاتی که کردید الان وقت ایجاد همدلی در کشور است تا نقشه های شوم دشمن را خنثی کرد.
ولی باید برای مخاطبان محترم گفت :
? دشمن برآورد دقیقی از آقای روحانی و تیم او در دولت دارد. اصطلاحا می گویند ” دست طرف را خوانده اند” یا “دندان های او را شمرده اند”. متاسفانه آمریکایی ها اعم از دموکرات و جمهوریخواه و دولت و کنگره ، با تست های متعدد دریافته اند که هر بلایی هم سر برجام بیاورند و هر نوع دشمنی مرتکب شوند، با کمترین واکنش عملی از سوی تیم روحانی مواجه نخواهند شد.

♻️ خودتان را جای تیم آمریکایی بگذارید که بر اساس تئوری بازی ها، در اتاق شبیه سازی می نشینند و پیش بینی می کنند که اگر فلان دست درازی را انجام دهند، چه واکنشی دریافت می کنند؟ شما بفرمایید. پاسخ، جز کلمه 3 حرفی “هیچ” ، چیز دیگری هم می تواند باشد؟! و اگر پاسخ بر اساس تست های قبلی، جز همین ” هیچ ” پیش بینی نمی شود، چرا نباید دست درازی های خود به توافق را پیاپی تشدید کنند؟

♦️برجام مدتهاست یکطرفه شده و با دستکاری بیشتر حریف، منافع آن منحصرا برای طرف آمریکایی است و خسارت های آن ، صرفا به سمت ما سرازیر می شود. کلمات را باید به جا ادا کرد و گرنه گمراه کننده می شود. برجام برخلاف برخی تلقی یا تلقین های اولیه، هرگز بازی #برد_برد نبود بلکه از سوی دشمن به گونه ای چیده شد که تبدیل به یک بازی #دو_سر_باخت برای ما شد.

?هیچ مذاکره یا قرارداد و معامله ای، به خودی خود اصالت و ارزش ندارد؛ بلکه اهمیت و اعتبار آن، به اهداف و نتایج است. متاسفانه آقای روحانی و تیم مذاکره کننده، از ابتدا به خود مذاکره و توافق به هر قیمت اصالت دادند و بدتر از آنها، برخی محافل سیاسی-رسانه ای سهل اندیش یا ماموریت دار، چنان موج مطالبه و هیجانی برای مذاکره و توافق به هر قیمت به راه انداختندکه تبدیل به طرف بدهکار و گروگان تبلیغات خود شده اند!

?مذاکره و توافق یک توجیه بیشتر نداشت. چه آنها که غیرت فناوری ملی در عرصه هسته ای را داشتند و چه آنها که به این سرمایه بزرگ ملی بهای لازم را نمی دادند، در یک نکته مشترک بودند و آن اینکه در پسِ همه امتیاز هایی که واگذار می شود، تحریم های اصلی باید برداشته شود.
? آقای روحانی روز 23 تیر 94 به هنگام اعلام توافق، تصریح کرد “در روز اجرای توافق، همه تحریم های اقتصادی و مالی و بانکی و حتی موشکی و تسلیحاتی بالمرّه (یکجا) برداشته خواهد شد.” خب! اگر قرار بود این تحریم ها یکی در میان برداشته شود به نحوی که مثلا هیچ سرمایه گذار بزرگی نتواند با ایران همکاری کند یا در میانه راه، همان تحریم های نصف و نیمه تعلیق شده ، در پوشش بزرگتری به نام #مادر_تحریم_ها برگردد، اصلا برای چه معامله کردیم؟

♨️ هدف اصلی آمریکا و غرب از برجام، سلب اراده و اختیار ایران به واسطه انداختن کشورمان در یک کریدور بسته و مهندسی شده است. برجام به قمار یا کلاهبرداری شبیه است که به هیچ قاعده ای در بازی وفادار نیست . ادامه یا قطع قمار با چنین کلاهیرداری در هر دو حال با زیان همراه است. اما زیان خاتمه دادن به بازی یکطرفه و فاقد کمترین چشم انداز برد ، به مراتب کمتر از ادامه بازی و افزایش خسارت ها و بدتر از همه ، به گروگان رفتن اراده است.

?متاسفانه واکنش آقایان روحانی و عراقچی مبنی بر اینکه تحریم های مصوب و اجماعی کنگره آمریکا، تحریم جدیدی نیست بلکه تکرار و #جمع_بندی (!؟) تحریم‌های گذشته است، مجداد همان پالس غلط 18 ماهه پس از اجرای برجام را می فرستد که قرار نیست مواجهه شایسته ای با بدعهدی آمریکا شود، حتی اگر این بی عملی موجب قربانی شدن برجام گردد .

?اکنون که خود دولتیان به نقض آشکار برجام و هیچ بودن آن اذعان دارند دولت نیز برای حفظ اعتبار خود باید تغییر رویه بدهد. باید معلوم شود که حداقل خطوط قرمز ما ، بازگشت تحریم هاست و نه ادعای حفظ یکطرفه توافق به هر قیمت، در حالی که حتی اروپا نیز در عمل ، کمترین اعتراضی به عهدشکنی سیستماتیک آمریکا نشان نمی دهد.
?ولی ظاهرا دوستان دولتی همچنان می خواهند بجای پذیرش اشتباه و عذر خواهی همان رویه را پیش برند و جوابی به نیازهای مردم ندهند و با دمیدن در فضای انتخاباتی و رای 24 میلیونی در مقابل رای رقیب و ایجاد دوقطبی، عملا وحدت جامعه را زیر سوال ببرند که این نشانه خوبی نیست و چون فعلا قصد نداریم به اهداف و نیات خطرناک پشت پرده این اظهارات بپردازیم گذر کرده و در وقت مقتضی حتما با مردم عزیز سخن خواهیم گفت ولی باز عرض می کنیم این ظلم به انقلاب وخون شهدا و مردم است .
?اگر در تریبون نماز جمعه که جای وحدت است چنین مطالبی گفته می شود این یعنی ساختار شکنی که مطمئنا آثار خوبی نخواهد داشت.
آیا با این گونه ساختارشکنی ها باید منفعلانه برخورد کرد ؟
محمد ولایتی.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات