امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۱۱/۲۳
کد خبر : 92699
چاپ خبر :

برگزاری 40کارگاه تخصصی ثبت اختراع

مدیر کانون پتنت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: در سال جاری 40 کارگاه تخصصی بررسی و آشنایی ثبت اختراع در دانشگاه‌ها و مراکز رشد برگزار شده یا در حال برگزاری است.

androidonlinenewsimage

به گزارش خبرگزاری بیان، مدیر کانون پتنت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: در سال جاری 40 کارگاه تخصصی بررسی و آشنایی ثبت اختراع در دانشگاه‌ها و مراکز رشد برگزار شده یا در حال برگزاری است.
مهدی ضیغمی درباره فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: بحث حمایت 90 درصدی از ثبت اختراع در یکی از ادارات معتبر بین‌المللی یکی از خدمات کانون به شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از آنجا که ثبت اختراع به صورت بین‌المللی پروسه‌ای زمان و هزینه‌بر است؛ کانون در این زمینه خدماتی را برای ثبت بین‌المللی اختراع ارائه می‌دهد.

ضیغمی ادامه داد: در این راستا تقویت تیم‌های نگارش پتنت توسط کانون در حال انجام است تا فعالیت‌های مربوط به ثبت در داخل کشور انجام شود و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور در آینده به کشورهای همسایه نیز در این زمینه خدمات ارائه دهیم. البته پیش از این تمام فرایند ثبت اختراع در خارج از کشور و توسط وکلای خارجی انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر بیش از نیمی از فعالیت‌ها در داخل کشور انجام و تا دو سال آینده این فعالیت‌ها به صورت کامل در داخل کشور ارائه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: برای حمایت بهتر، دفاتر تجاری‌سازی یا مالکیت فکری در دانشگاه‌های کشور توسط کانون راه‌اندازی شده است تا با برگزاری کارگاه‌های تخصصی ثبت اختراع و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کانون را اطلاع‌رسانی کنند؛ تا کنون با همکاری وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور ۴۱ دفتر مالکیت فکری ایجاد شده و به شبکه همکاران کانون پتنت پیوسته‌اند. همچنین در سال جاری 40 کارگاه تخصصی بررسی و آشنایی ثبت اختراع در دانشگاه‌ها و مراکز رشد برگزار شده یا در حال برگزاری است.

مدیر کانون پتنت درباره آمار ثبت بین‌المللی پتنت گفت: در سال 2015 آمار ثبت اختراع بین‌المللی ایران 48 اختراع منتشر شده بود که این رقم در سال 2016 به 94 رسید که رشدی دوبرابری را شاهد هستیم که بیش از 30 درصد این ثبت اختراع با حمایت کانون انجام شده است.

ضیغمی با بیان اینکه کانون از اواخر سال 94 به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و از همان زمان کار ثبت اختراع در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در کنار این مساله کیفیت هم همواره مدنظر کانون پتنت بوده است؛ بر این اساس سال 94 تعداد درخواست‌های ارسالی به کانون 160 درخواست برای ثبت بود که در سال 95 این رقم به 300 درخواست رسید که بین 20 تا 30 درصد این تعداد پذیرفته می‌شود. البته بررسی و داوری‌ها در کانون کاملا حرفه‌ای بوده و بر اساس استاندارد جهانی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات