امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۱۱/۰۹
کد خبر : 91819
چاپ خبر :

افتتاح خط تولید داروی گیاهی تولیدکننده آلزایمر/ فعالیت در حوزه داروهای گیاهی ثروت‌آفرین و مطابق فرهنگ دینی و ملی کشورمان است

وزیر بهداشت گفت:‌ فعالیت در حوزه گیاهان دارویی سبب کارآفرینی و کسب ثروت است و این طب سنتی با باورهای دینی و فرهنگ کشورمان مطابق است.
5764131_378
به گزارش خبرگزاری بیان،  حسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از داروی گیاهی نیتروپیک برای کنترل‌ آلزایمر و کاهش علائم تحریک پذیر که در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز کشور در زمینه تولید داروهای گیاهی توفیقات خوبی دست پیدا کرده است و در حال حاضر 90 درصد اشکال دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.
وی بیان کر: من انتظار دارم که تولید داروهای ساخت داخل کیفیت شان ارتقا پیدا کند و این خط تولید یک کار نویی است زیرا که داروهای گیاهی از مواد طبیعی به دست می‌آید و نسبت به داروهای شیمیایی از عوارض بسیار کمتر برخوردار است.
هاشمی ادامه داد: طب سنتی میراث گرانبهای کشورمان است و من از این حوزه انتظار دارم که کار و تحقیقات بیشتری در زمینه داروهای گیاهی انجام دهد.
وی عنوان کرد: طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور از سابقه 150 ساله برخوردار است که متأسفانه دچار کم توجهی و غفلت در این حوزه شده است و من از افرادی که به دانش نوین این حوزه آشنایی دارند انتظار دارم که کارهای بیشتری در این حوزه و در زمینه داروهای گیاهی و طب سنتی انجام دهند.
هاشمی تأکید کرد:‌ طب سنتی مورد اقبال مردم کشورمان است و با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آشناییت دارد و کار کردن در این حوزه سبب کارآفرینی و ایجاد ثروت است.
وی متذکر شد: دولت و سازمان غذا دارو از طب سنتی و داروهای گیاهی حمایت ویژه‌ای می‌کند و این طب آمیخته با باورهای دینی، ملی و فرهنگ مردم کشورمان است و من امیدوارم کارهای بیشتری در این زمینه و تولید داروهای گیاهی در کشور صورت بگیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات