امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۸/۱۰
کد خبر : 84688
چاپ خبر :

مسؤولین از مصاحبه با افراد غیر خبرنگار و کانالهایی که هیچ وجاهت قانونی ندارند پرهیز کنند/برخورد قاطع پلیس فتا و اداره ارشاد با سایتها و کانالهای متخلف

وی درخصوص فعالیت های غیر مجاز کانال هایی که در شهرستان وجود دارد و برخی از افراد سود جو مسؤولین ادارات را توسط آن به چالش کشیده و مطالبی از ایشان درج می نمایند گفت: لیست خبرنگارهای شهرستان در اختیار فرمانداری و همه ادارات و نهادها قرار داده شده و مسؤولین این آگاهی را دارند که از مصاحبه با افراد غیر خبرنگار پرهیز کرده و مصاحبه ای با کانالهایی که هیچ وجاهت قانونی ندارند صورت نگیرد.

bayati-bayan-news

 

به گزارش بیان گلپایگان، هادی بیاتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بیان اظهار داشت: ساماندهی سایت ها و فضای مجازی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است و داوطلبین ایجاد و راه اندازی سایت ها می توانند با مراجعه به پایگاه ساماندهی به نشانی samandehi.ir و ثبت نام در این نشانی نسبت به راه اندازی سایت خبری اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد دیده شده که افرادی بدون مجوز اقدام به راه اندازی سایت می کنند افزود: وزارت ارشاد و پلیس فتا تخلفاتی که در این خصوص صورت می گیرد را پیگیری کرده و با سایت های متخلف طبق ضوابط قانونی برخورد می‌شود.

رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد ادامه داد: با توجه به گستردگی سایت ها و فضاهای مجازی؛ صد در صد نمی توان با موارد غیر قانونی برخورد کرد چرا که ممکن است سایت یا کانالی فیلتر شود و با نام دیگری شروع به فعالیت نماید.

وی اذعان داشت: آگاهی سازی و هدایت افکار آحاد مردم در خصوص فضاهای اینترنتی و استفاده بهینه، بهترین راهکار مقابله و جلو گیری از ایجاد فرصت برای متخلفین در فضای مجازی می باشد .

بیاتی افزود: رسیدگی و کنترل فعالیت های فضای مجازی و سایتهای خبری به تنهایی و با کمک ادارات و نهادها امکان پذیر نمی باشد و مردم در زمینه رسیدگی و اعلام تخلفات می توانند نقش زیادی داشته باشند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در بحث سایت ها و شبکه های اجتماعی به سامانه اعلام شکایت اداره ارشاد مراجعه و نسبت به ارائه گزارش سایتها اقدام نمایند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌ها و مسائل مورد تأکید رهبری در خصوص بحث تهاجم فرهنگی؛ بحث آسیب های فضای مجازی می باشد که متأسفانه اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است و ورود در زمینه سایتها و شبکه ها و برخورد با مصادیق متخلف نیاز به عزم ملی را مطلبد.

وی تصریح کرد: با ساماندهی فضای مجازی بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تا حدودی مرتفع خواهد شد.

بیاتی ضمن تقدیر از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: رسانه ها در ایجاد آگاهی بخشی و فرهنگ سازی نقش برجسته ای در جامعه دارند و براساس رسالت حرفه خبرنگاری این موضوع را پیگیری می نمایند.

وی بیان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، راهکارهای کاهش آسیب فضاهای مجازی را مطرح نموده و ادارات مختلف شهرستان در این زمینه در حال پیگیری و اقدام می باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان افزود: خبرگزاری های که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد می باشند می توانند نسبت به الکترونیک شدن نشریه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تعدد سایت ها تخلفاتی که صورت می گیرد؛ چه بصورت کشف از سوی پلیس فتا و چه از طریق شکایت شاکی خصوصی در گام اول فیلتر شدن سایت را بدنبال خواهد داشت.

وی درخصوص فعالیت های غیر مجاز کانال هایی که در شهرستان وجود دارد و برخی از افراد سود جو مسؤولین ادارات را توسط آن به چالش کشیده و مطالبی از ایشان درج می نمایند گفت: لیست خبرنگارهای شهرستان در اختیار فرمانداری و همه ادارات و نهادها قرار داده شده و مسؤولین این آگاهی را دارند که از مصاحبه با افراد غیر خبرنگار پرهیز کرده و مصاحبه ای با کانالهایی که هیچ وجاهت قانونی ندارند صورت نگیرد.

بیاتی در خصوص اخبار کذب برخی کانال های غیر مجاز افزود: امروزه گستردگی اطلاعات وجود داشته و خواه ناخواه اطلاعات از مبادی های مختلف ارائه می شود و مردم باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند و سِره را از ناسره تشخیص دهند؛ همانگونه که در همه زمینه ها این امر وجود دارد و مردم اخبار صحیح را تشخیص می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی ای مهم و حائز اهمیّت است که در جهت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی باشد افزود: با توجه به قداست شغل خبرنگاری؛ رسالت خبرنگار و هدفی که دارد و نیز با توجه به اعتمادی که به قشر خبرنگار وجود دارد، با اطلاع رسانی که انجام می دهد در جهت تعالی و پیشرفت جامعه گام بر می دارد.

بیاتی در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان پیگیری تخلفات بیشتر از طریق پلیس فتا صورت می گیرد و گزارش های مردمی از طریق اداره ارشاد به اداره کل و سپس به وزارتخانه ارجاع و مورد پیگیری قرار میگیرد و درصورت داشتن شاکی خصوصی و یا با بیان مطالبی که درصدد خدشه دار نمودن امنیت اجتماعی باشند با مسببین برخورد قاطع خواهد گرفت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات