امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۸/۰۹
کد خبر : 84552
چاپ خبر :
رییس جمعیت هلال احمر گلپایگان بیان کرد:

عدم آگاهی والدین مسبب معلولیت کودکان در آینده

به دلیل عدم آشنایی خانوادها در جامعه با بچه ها و نونهالان و بزرگسالانی روبرو هستیم که معلولیت آنها ناشی از عدم توجه خانواده ها در دوران کودکی آنها می باشد و این معلولیت تا بزرگسالی با برخی از افراد باقی مانده است.

حمید رضا کریمیان

به گزارش بیان گلپایگان، حمید رضا کریمیان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان اظهار داشت:
معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با توجه به نیازسنجی شهرستان و شهرستانهای غرب منطقه مجوز لازم جهت ایجاد مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی را صادر کرد و پس از دریافت مجوز مربوطه جمعیت هلال احمر استان اصفهان با کمک خیرین فعالیت خود را از ماه گذشته آغاز کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: عدم وجود مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی سبب شده بود تا بیماران برای گرفتن خدمات درمانی علاوه بر رنج بیماری متحمل هزینه ها و گاها ایجاد مخاطرات در راه ها شوند و بعضا پس از برخورد با این مشکلات از ادامه درمان باز می ماندند.
وی با اشاره به نیاز استمرار و پیگیری برای کودکانی که اختلال در گفتار دارند بیان نمود: مرکز کار درمانی و گفتاردرمانی شهرستان طی قرارداری با درمانگرهای کار درمان در روزهای شنبه ،دوشنبه،سه شنبه و پنج شنبه جهت ارائه خدمات فعال می باشد ‌و درمانگرهای گفتاردرمانی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در مرکز مستقر می باشند.
وی همچنین اظهار داشت: نیروهای فعال در این مرکز از تهران، اصفهان و اراک با شهرستان همکاری نموده و همچنین نیروهای داوطلب نیز در این مسیر همکاری می نمایند.
کریمیان ضمن قدردانی از خیرینی که در فعال نمودن این مرکز مشارکت نمودند گفت: نهاد ما یک نهاد غیردولتی می باشد و در حال حاضر تعرفه ها بصورت تعرفه عمومی غیردولتی است ولی درصدد تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات می باشیم اما این امر مستلزم زمان می باشد.
وی با اشاره به دوره های خاص در رابطه با کاردرمانی و گفتاردرمانی افزود: به دلیل عدم آشنایی خانوادها در جامعه با بچه ها و نونهالان و بزرگسالانی روبرو هستیم که معلولیت آنها ناشی از عدم توجه خانواده ها در دوران کودکی آنها می باشد و این معلولیت تا بزرگسالی با برخی از افراد باقی مانده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان عنوان کرد: جمعیت هلال احمر به جهت آموزش و آگاهی سازی جامعه چند فاز اطلاع رسانی را طراحی کرده است که آموزش و پرورش در این راستا نقش بسیار موثر و پررنگی را ایفا کرده است
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در اولین فاز اطلاع رسانی و آموزشی از مدارس ابتدایی یعنی آموزگاران، مدیران و رابطان سلامت آغاز نمود و در مرحله بعد بحث آگاهی سازی در مهدهای کودک و سپس عموم جامعه را در برنامه قرار داد.
وی با اشاره به دوره های امداد و کمک های اولیه گفت: دوره های آموزشی امداد و کمکهای اولیه در سه دوره مقدماتی، شامل دوره ۸ ساعته غیرحضوری آشنایی با مخاطرات و دوره نیمه حضوری و دوره حضوری ۲۲ ساعته می باشد و افرادی که در آزمون مربوطه موفق به کسب امتیاز و نمره قبولی شوند می توانند در دورهای تکمیلی و تخصصی شرکت کنند.
وی افزود افراد شرکت کننده در دوره های تکمیلی با مخاطرات، امداد، کمکهای اولیه و مفاهیم اولیه اسکان و تغذیه اضطراری آشنا می شوند.
کریمیان در خاتمه خاطر نشان کرد: دوره های تخصصی شامل دوره تخصصی کوهستان، دوره تخصصی نجات از سیلاب، دوره تخصصی نجات در جاده‌ها و دوره تخصصی پیش بیمارستانی است که لازمه ورود به این دورهای تخصصی آشنایی و گذراندن دوره‌های امداد و کمک های اولیه می باشد که در قالب دوره های امداد و کمکهای اولیه در جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار می‌شود.

➖خبرنگار مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات