امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۸/۰۶
کد خبر : 84269
چاپ خبر :
نایب رئیس شورای شهر گلپایگان توضیح می دهد:

مشکل سرعت گیرها و آسیب دیدن خودرو ها باعث کاهش تردد خودروها از برخی مبادی ورودی شهرستان

وجود چنین دست اندازهای در ورودی شهرستان یقینا باعث کاهش تردد وسایل نقلیه اعم از عبوری و گردشگری به منطقه شده و بخاطر نداشتن هیچگونه علائم هشدار دهنده باعث ایجاد تصادفات و موجب خسارت های جانی و مالی بسیاری می گردد.

%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%a7%d8%a6%d8%a8-%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1-3

به گزارش بیان نیوز، وجود سرعت گیر ها باعث کاهش تردد و دغدغه مردم شده است!

مدتی است وجود سرعت گیرها بخصوص در مبادی ورودی شهرستان گلپایگان که روز به روز برتعدادشان افزوده می شود تبدیل به معضل گشته که نه تنها باکاهش ورودی خودروها به منطقه همراه بوده بلکه هزینه های گزافی را نیز بر رانندگان بخصوص رانندگان وسایل نقلیه سنگین تحمیل کرده وخسارات زیادی به بار می آورد.

وجود چنین سرعت گیرهایی باعث شده بسیاری از رانندگان بعد مسافت را ترجیح داده و مسیر شهرهای دیگری را بجای ورود و خروج به شهرستان برگزینند.

حال سوال اینست آیا نمی شود بجای صرف هزینه های زیاد برای ایجاد سرعت گیر و دست انداز به این تعداد و حجم تدابیر بهتری اندیشیده شود؟

آیا وجود سرعت گیرهای بسیاری دریک محدوده ازشهرستان(مانند سرعت گیرهایی که درمنطقه گلشهر وجود دارد) لازم است؟

آیا این سرعت گیرها که بسیاری ازآنها بدون هیچ علائمی نصب شده اند باعث ایجاد تصادف نمی شود ؟

جهت یافتن پاسخ برای این سوالات بر آن شدیم تا با دعوت از قاسم نادری نایب رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان در دفترخبرگزاری بیان، نظرایشان را بعنوان نماینده مردم در شورا و یک شهروند در این زمینه جویا شویم.

نادری درمصاحبه با خبرنگار بیان با اشاره به اینکه همواره شهروندان زیادی به ما مراجعه کرده و نسبت به وجود وضعیت نابسامان سرعت گیرهای متعددی که در مبادی ورودی و جاده های ارتباطی شهرستان میباشد گله مند بوده و دغدغه داشته اند اظهار داشت: این امر ارتباطی با شورای شهر نداشته و درمحدوده پوششی این شورا نمی باشد ؛ ولی بعنوان یک شهروند که مجبور است در مسیر جاده گلشهر تردد زیادی داشته باشد ضمن اعتراض به وجود دست اندازها و سرعت گیرهای موجود دراین منطقه، و صرف هزینه های زیاد بیت المال ومصالح ملی که درجهت ایجاد چنین سرعت گیرها شده، ازمسئولین مربوطه دراین خصوص تقاضامندم با ارائه راهکار و اقدامات کارشناسانه با استفاده از ابزار های جایگزینی مانند دوبانده کردن مسیر گلشهر یا نصب چراغها و علائم هشدار دهنده ای که به صرفه وصلاح ساکنان آن منطقه و رانندگان میباشد استفاده ونسبت به جمع آوری سرعت گیرهایی غیراستاندارد این مسیر اقدام گردد.

وی ابراز داشت: وجود چنین دست اندازهای در ورودی شهرستان یقینا باعث کاهش تردد وسایل نقلیه اعم از عبوری و گردشگری به منطقه شده و بخاطر نداشتن هیچگونه علائم هشدار دهنده باعث ایجاد تصادفات و موجب خسارت های جانی و مالی بسیاری می گردد.

نادری اظهار داشت: باتوجه به وجود تردد شمارهایی که در مبادی ورودی شهرستان نصب میباشد احتمالا کم شدن تردد ها به گلپایگان از گذشته تا کنون مشخص و محسوس است .لذا حال که جاده موته دوبانده و ایمن ترشده واز طرفی شهرستان گلپایگان نیز پتانسیل دسترسی جاده ای تردد خودروها ازشمال به جنوب کشور وبلعکس را دارا می باشد، پیشنهاد میگردد با همیاری و همکاری و تعامل همه مسئولین تدابیری ایجاد، تا در آینده ازجاده های مواصلاتی شهرستان بمنظور استفاده و تسهیل در رفاه حال کلیه هموطنان و کم شدن راه و مسیرهای بین جاده ای اقدام و تبدیل به یکی از راههای مواصلاتی اصلی کشور شده و انشالله هم در کاهش تصادفات و هم در کاهش مصرف سوخت قدم بردارند

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. علی گفت:

    دغدغه بیشتر مردم سر خیابان امام خمینی هست. بابا خداوکیلی بگید الان چه شکلی هست. ساعت 14 که کل خیابان دو طرفه هست. صبح یک شکل، شب هم یک شکل دیگر. بعضی وقت ها تاکسی میاد بعضی وقت ها هم نمیاد. چند روز پیش یک نفر از من ادرس خواست بهش گفتم نمی دونم. گفت مگر شهروند اینجا نیستی. گفتم چرا ولی الان این خیابان هر ماه جهتش عوض میشه دقیقا نمی تونم به شما ادرس بدهم.

  2. حسینی گفت:

    آقای نادری جانا سخن از زبان ما می گویی
    وقتی صبحونه می خورم تا برسم سرکار از بس بالا و پایین میشم روی این دست اندازها کلا همون اول صبح غذا تو معدم هزم میشه.

  3. ایمان گفت:

    ما باید از کارشناسان خبره در این زمینه کمک بگیریم که متاسفانه در شهر گلپایگان وجود ندارد سوالی که برای بنده و خیلی دیگر وجود دارد این است که این سرعت گیرها را بر چه اساسی گذاشته اند که هرکدامشان یک حکمی میکند والا بخدا زشت است و مایه خنده مسافرانی است که از شهرهای دیگر به گلپایگان می ایند به قول یکی از عزیزان این سرعت گیرها چه از نظر تعداد و هم ازنظر اندازه و شکلشان باید در کتاب گینس ثبت بشود.

  4. ایمان گفت:

    اقای نادری عزیز ندانم کاری مسولین ذیربط برای خیابان امام دغدغه مردم نیست؟ چه کسانی در شورای ترافیک تصمیم میگیرند؟ مگه سرعت گیره مصوبه نداره؟ اگر دارد که هیچ اگه نداره متصدیان مربوطه جمعشان کنند!

  5. محمدی گفت:

    سلام
    واقعا حق با شماست وجود سرعت گیرهای بسیار بلند که به دیوار بیشتر شبیه هستند و به جرئت می توان گفت در تعداد و ارتفاع در کشور بی نظیر هستند در ورودی شهرستان (گلشهر) موجب ایجاد دید منفی از گلپایگان در اذهان مردم کشور خواهد شد…..

دیدگاه شما

تبلیغات