امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۸/۰۵
کد خبر : 84006
چاپ خبر :

گدای آزاد، آزادی گدا !

سال گذشته بود که در گزارشی مبسوط به وضعیت نابسامان متکدیانی که در ورودی های شهرستان بصورت سازماندهی شده مشغول به تکدی گری می باشند پرداخته شد و از مسؤولین با توجه به قوانین درخواست شد که به این امر شوم خاتمه داده و رسیدگی کنند تا تبعات منفی آن در جامعه سرایت نکند.

گدایی متکدی گدا

به گزارش گروه اجتماعی بیان نیوز، سال گذشته بود که در گزارشی مبسوط به وضعیت نابسامان متکدیانی که در ورودی های شهرستان بصورت سازماندهی شده مشغول به تکدی گری می باشند پرداخته شد و از مسؤولین با توجه به قوانین درخواست شد که به این امر شوم خاتمه داده و رسیدگی کنند تا تبعات منفی آن در جامعه سرایت نکند.
در وهله نخست تشکر میکنم از این همه رسیدگی و پیگیری که این خود نشان از مسؤولیت پذیری مجریان قانون در قبال اجرای قانون میباشد.
الحمدالله که در ورودی های گلپایگان دیگر هیچ گدایی به چشم نمی آید!
چند وقتی است (حدود دو سال!!!) که در ورودی شهرستان گلپایگان در روستای وانشان همچنان متکدیان عزیز در حال تکدی هستند. آنها از درآمدشان که راضی بودند و مراتب تشکر و سپاس خود را نسبت به همکاری مسؤولین مربوطه با این عزیزان داشتند.
روزی آنها را تحت نظر گرفتم. صبح زود صبحانه خورده با یک وسیله نقلیه به مکان خود می آیند و همیشه هم یک زن و یک دختر کوچک هستند. سپس می نشینند در کنار سرعت گیر و هنوز ننشسته دشن اول را دریافت می کنند. بعلت تردد ماشین های مختلف از این جاده یک درآمد بسیار خوبی را در روز به جیب می زنند که فکر کنم طبیبی که این همه زحمت کشید و حال جان مردم را نجات می دهد چنین درآمدی ندارد. ظهرها هم یک نفر برایشان نهار می آورد و سپس بعدازظهر هم که دوباره می اید و میبردشان. و از این موارد در چند نقطه دیگر جاده های گلپایگان گویا مشاهده شده است.
ما که بخیل نیستیم و مسؤولین عزیز هم که خدا را شکر کمال همکاری را دارند لذا به اطلاع همه بیکاران تحصیل کرده میرساند از این پس می توانید با اُتراق کردن در جاده های پر تردد شهرستان گلپایگان به سال نکشیده هم صاحب خانه شوید و هم ازدواج کنید! نیاز به دوندگی برای وام ازدواج هم نیست که آخرش هم معلوم نمی شود به شما بدهند یا ندهند. برای استخدام در این شغل هم نه تحصیلات نیاز است، نه پارتی، نه پول، نه بیمه همه چیز از قبل مهیاست فقط کمی ظاهر ژولیده و پریشان و اگر یک بچه هم همراهتان باشد که نور علا نور است!
همچنین با توجه به اطلاعیه صنف شریف متکدیان گلپایگان و حومه باید متذکر شویم که هر جاده به میزان مشخصی کِشِش دارد لذا در مسیرهای گوناگون متفرق شوید و مانع کسب دیگر همکاران نگردید.
لازم به ذکر است با توجه به دوندگی های صورت گرفته صنف متکدیان گلپایگان و حومه موفق به اخذ مجوز تأسیس اولین دانشگاه متکدیان در گلپایگان شد و از ترم بهمن ماه در رشته مذکور دانشجو می پذیرد!
و چه خوش گفت شاعر:

گدایی درد بی درمان گدایی
گدایی هجر بی پایان گدایی
الا مسؤول، تدبیری بیاندیش
گدایی گنج بی پایان گدایی

دیده بان

مخاطبان ارجمند می توانند از طریق ثبت دیدگاه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در این خصوص به اشتراک بگذارند.

گزارش قبلی در این خصوص:???
https://bayangolpayegan.ir/?p=47476

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. گلپایگانی گفت:

    سلام
    بنده هم این گداها را تو مسیرهای گلپایگان دیدم. سمت سعیدآبد هم هستند و سمت جاده گلپایگان – خمین.
    مطلب قبلیتونم خوندم و تاریخشم دیدم واقعا خیلی زشته همچین موردی باشه بعد رسانه بیاد اطلاع رسانی کنه برای مسئول اما کسی هیچ اقدامی نکنه!
    به نظر من بعنوان یک شهروند این بی اهمیتی و بی مسئولیتی نشان ضعف مدیریتی شهرستان هست که بیماره و خودش نیاز به درمان داره.

  2. همشهری گفت:

    متاسفانه این موضوع گداها در گلپایگان در طی این چند سال زیاد شده و داخل شهر هم تعدادشون بالاست. تو بازار میری هستند، تو پاساژ میری هستند، توی خیابان هم که هستند.
    همین فقط تو مسیرهای اصلی نیومده بودند که اینم اومدند.
    بعضیهاشون هم معتاد هستند و بخاطر تامین مواد گدایی میکنند. برخی هم اصلا شغل و حرفشون شده.
    واقعا روی مسئله مهمی دست گذاشتید و باید رسیدگی بشه نه اینکه ولش کرد.

  3. شهروند گفت:

    حکایت این داستان مانند حکایتی است که نادانی در کشتی در حال سوراخ کردن زیر پای خود بود. مردی چون این اوضاع را بدید بانک برآورد که این چه کار است میکنی؟ فردی دیگر بر دفاع از آن نادان برآمد و گفت او دارد جای خویش را سوراخ میکند کاری به تو ندارد.
    آن مرد از سخن آن شخص متعجب شد و گفت: آخر احمق اگر او جای خود را سوراخ کند آب به کشتی نفوذ کرده و همه ی ما غرق می شویم.
    حالا شده است حکایت ما و گدایان و مسئولان که گویا نمی دانند وقتی گدایی در جامعه ای باب شود و عادی، تبعات منفی آن تمام اقشار جامعه را در بر خواهد گرفت.

  4. اطیابی گفت:

    با سلام
    تشکر که به این موضوع مهم پرداختید
    در روستای وانشان رو بروی مخابرات در کنار سرعتگیر هر روز یک زن و بچه یک ماشین می آورد آنجا قرار می دهد تا گدایی کنند. من به بهانه کمک به انجا رفتم و وقتی از بچه پرسیدم کجایی هستید متوجه شدم اصلا اهل گلپایگان نیستند و کارفرما دارند و در جاده هایی با موقعیت خوب در کل کشور پخش می شوند که چند سالی هست به گلپایگان آمده اند و در راه های گلپایگان مشغول به تکدی گری سازمانی هستند.
    خیلی زشت است برای گلپایگان که غریبه ها بگویند چقدر مردم گلپایگان بی غیرت هستند که زن هایشان می آیند گدایی در جاده می کنند و حتی اکثر اوقات اشخاص کمک کننده فکر میکنند اینها وانشانی هستند.
    آنها به عابران می گویند که اهل گلپایگان هستیم !
    واقعا برای نیروی انتظامی خیلی سخت است که اینها را یک روز بصورت نامحسوس تحت نظر بگیرد و ببیند سرچشمه ی این باند کجاست و انها را دستگیر کند؟

  5. رضا فیروزی گفت:

    نمونه ایی دیگر ازبی تفاوتی/این خبرجندش آورپارسال گفته شد مردم آیا ازخودپرسیده ایدچرا مسولین اینقدریگیرمسایل شهرند؟؟؟‍‍!!! قضیه کوجری چی شد؟بدحجابی چی شد؟وووو

  6. داوود گفت:

    فکر کنم بعضیا خوابند. یکی بره بیدارشون کنه از خواب

دیدگاه شما

تبلیغات