امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۷/۱۸
کد خبر : 81089
چاپ خبر :
به قلم میلاد اسماعیل بیگی/

اقتصاد مقاومتی و لزوم داشتن بصیرت نسبت به تحرکات دشمنان در حوزه کشاورزی و دامداری کشور

در بحث پرورش ماهی قزل آلا، بوقلمون، دام های سبک اصلاح نژادی، مرغ های گوشتی صنعتی، قارچ مهمترین عامل برای تداوم تولید و چرخش چرخ صنعت کشاورزی و همچنین تامین امنیت غذایی مردم و داشتن مولد های مناسب برای تولید تخم با کیفیت در این زمینه است.

1به گزارش بیان گلپایگان، در بحث پرورش ماهی قزل آلا، بوقلمون، دام های سبک اصلاح نژادی، مرغ های گوشتی صنعتی، قارچ مهمترین عامل برای تداوم تولید و چرخش چرخ صنعت کشاورزی و همچنین تامین امنیت غذایی مردم و داشتن مولد های مناسب برای تولید تخم با کیفیت در این زمینه است.

متاسفانه بر اساس سیاست های نادرست و اعتقاد به شعار واهی ما نمیتوانیم هم اکنون آنچه به عنوان ماهی قزل آلا در استخرها تولید می گردد و آنچه به عنوان بوقلون در واحدهای پرورشی تولید می شود و یا حتی مرغ هایی که ما مصرف می کنیم نتیجه تولیدات تجار کشورهای غربی است.

بله کشورهای غربی برای ما برنامه دارند. به عنوان نمونه تخم های ماهی قزل آلا که پس از تلقیح به صورت تخم های چشم زده(لقاح یافته سالم) وارد کشور می شوند برای جلوگیری از مولد سازی در ایران با استفاده از شوک های الکتروفیزیوشیمیایی(شوک الکتریکی، صوتی ، شیمیایی و دمایی) عقیم سازی می شوند(یعنی مجموعه کروموزومی آنها پس از تلقیح فرد می شود مثل 3n ) تا همچنان وابستگی ایجاد نمایند و هر موقع که خواستند با اعمال تحریم ها فروش آن را متوقف کنند، بیماری ایجاد نمایند، قیمت ان را زیاد کنند و هزاران حربه دیگر 3حال با توجه به گستردگی منابع آبی کشور، نیروی تحصیل کرده و نخبه در حوزه کشاورزی، منابع آبی خرد فراوان، امکان پالایش و مولدسازی با کمک هزاران واحد تولیدی در سراسر کشور و در نهایت توان تولید سالیانه تا 140 هزار تن ماهی قزل آلا برای اثبات شعار” ما می توانیم” در حوزه صنعت پرورش ماهی قزل آلای کشور ، تحقق اهداف ناب اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از وابستگی با بیگانگان کافی نیست؟!
واقعا چرا؟ متاسفانه همین دسیسه در حوزه پرورش طیور و در بحث پرورش بوقلمون و مرغ صنعتی در حال اجرا است. به طوری که تخم های نطفه دار به ظاهر سالم بوقلمون های وارداتی پس از تلاقی و قرار دادن در انکوباتورهای جوجه کشی اصلا تبدیل به جوجه نشده یا حداقل درصد ناچیزی به صورت ناقص الخلقه از آنها متولد می شود.2

در واقع اینها همه نمونه ای ناچیز از دشمنی و توطئه دشمنان قسم خورده این خاک و کشور هستند. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) بارها طی چندین سال اخیر توجه همه مسئولین را به اهمیت پرداختن به توان داخل، نخبگان و تحصیل کردگان، ظرفیت های آبی و خاکی و منابع عظیم کشور معطوف نمودند و توجه دادند ولی انگار گوش شنوایی در کار نیست.

 

میلاد اسماعیل بیگی

%d9%85%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c%d9%84-%d8%a8%db%8c%da%af%db%8c

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات