امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۶/۲۰
کد خبر : 76641
چاپ خبر :

توزیع کتاب‌های پایه دهم از امروز

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از توزیع کتاب‌های پایه دهم از امروز 20 شهریور ماه خبر داد.
5133332_618
به گزارش بیان گلپایگان،  بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در مراسم کارگاه توجیهی پروژه مهر که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه در سازمان پژوهش برای سال تحصیلی پیش‌رو اقدامات قابل توجهی انجام شده گفت: با توجه به تغییر محتواهای کتاب‌های پایه دهم همکاران سازمان‌های پژوهش با تلاش‌های شبانه‌روزی در جهت ارتقای محتوای آموزشی کتاب‌ها فعالیت کردند.
محمدیان اظهار کرد: امسال 140 عنوان کتاب درسی در رسانه‌های آموزشی جانبی نظیر مجلات رشد، بسته‌های آموزشی بر فراز آسمان ویژه معلمان در نظر گرفته شد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از توزیع کتاب‌های پایه‌های دهم از امروز خبر داد و بیان کرد: توزیع کتاب‌های سایر پایه‌ها از 15 شهریور ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد البته کتاب‌های درسی ابتدایی و سال آخر دبیرستان در مدرسه توزیع می‌شود.
محمدیان‌ یادآور شد: برای دانش‌آموزان هنرستانی بخشی از کتاب‌ها که در نیمه دوم سال تدریس می‌شود همان موقع در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و مشکلی از نظر تأمین کتاب وجود ندارد.
وی به آموزش معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 60 درصد آموزش‌ها در شهریور ماه و 40 درصد در مهر ماه ارائه می‌شود.
محمدیان ادامه داد: کتاب بعد از تولید نیازمند اعتبار بخشی بوده و پس از این مرحله باید برنامه‌ آموزش معلمان در دستور کار قرار گیرد تا حلقه به پیوسته تولید کتاب‌های جدید در بهترین وضع ممکن برای دانش‌آموزان ارائه شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به بحث رود کتاب‌های کمک‌ آموزشی اشاره کرد و عنوان کرد: چند سالی از جهت اعتبار بخشی و نظر سنجی کتاب‌ها به شکل فایل pdf روی سامانه قرار می‌گیرند لذا برخی از مؤلفان به کمک همین فایل‌ها اقدام به توزیع کتاب‌های کمک آموزشی می‌کنند که البته ممکن است کتاب‌هایی که به صورت فایل در سامانه هستند در نهایت با تغییراتی مواجه شوند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات