امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۵/۲۵
کد خبر : 71449
چاپ خبر :

استفاده از مواد نانو کامپوزیتی در بسته بندی غذا

محقق و مجری طرح بسته بندی کامپوزیتی گفت: استفاده از مواد نانو کامپوزیتی در بسته بندی غذا با هدف افزایش زمان ماندگاری غذا صورت گرفته است.
4997502_482
به گزارش بیان گلپایگان؛ غلامرضا خلج، محقق و مجری طرح بسته بندی کامپوزیتی با اشاره به لزوم محافظت از غذا و نوع بسته بندی اظهار داشت:  نگهداری غذا، دارو، سموم و مواد فاسدشدنی نیازی کلیدی بوده است. مهم‌ترین هدفی که در بسته‌بندی این‌گونه محصولات مدنظر قرار می‌گیرد، افزایش طول عمر نگهداری محصولات است.
وی ادامه داد: بسته‌بندی از طریق تنظیم فضای مناسب در داخل بسته با توجه به ویژگی‌های نگهداری محصول زمان ماندگاری محصول را افزایش داده که در چند دهه‌ی اخیر با اجرای روش‌های مختلف قابلیت‌های مطلوبی برای طولانی‌تر شدن عمر محصولات ایجاد شده است.
خلج یاد آور شد:  هدف از انجام این طرح بهبود خواص مختلف مواد پلیمری مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی با بهره‌گیری از نانوذرات رس و نانوذرات اکسید آهن بوده است.
وی عنوان کرد:  استفاده از این بسته‌بندی نانوکامپوزیتی می‌تواند موجب افزایش قابل‌توجه در مدت‌زمان ماندگاری محصولات محتوی آن گردد.
مجری طرح گفت: در طرح حاضر هم‌زمان از دو نوع نانوذره رس و اکسید آهن به‌منظور کاهش عبور پذیری گاز اکسیژن استفاده شده که  این دو نوع نانوذره دو مکانیسم مختلف را جهت جلوگیری از عبور اکسیژن از بسته‌بندی ارائه می‌دهند.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات