امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۵/۱۸
کد خبر : 70174
چاپ خبر :

پوشش ۵١٣ هزار نفری سوادآموزان در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تدوین برنامه های مختلف برای ٥١٣ هزار نفر در سال تحصیلی جدید خبر داد.
4957586_694
به گزارش بیان نیوز  علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص تعداد ثبت نام شدگان سوادآموزی در سازمان نهضت اظهار داشت: پس از پایان سال تحصیلی گذشته تا دهم مرداد ماه بالغ بر ١۵٠ هزار و ٢٧٠ نفر اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دادند که ۶١ هزار نفر بی سواد مطلق، ۶۴ هزار نفر با سواد دوره ابتدایی جهت ثبت نام در دوره دوم سوادآموزی  و ٢۴ هزار و ٨٠٠ نفر نیز برای شرکت در دوره های تحکیم سوادآموزی مراجعه کردند همچنین بالغ بر سه هزار و ٨٠٠ نفر نیز اتباع خارجی هستند که استان های قم و خوزستان با میزان ١٠٠ درصد و استان یزد با میزان ٧٧ درصد افراد را تحت پوشش خود قرار دادند.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی در رابطه با عملکرد فعالیت های سوادآموزی در میان استان های سراسر کشور عنوان کرد: استان های خراسان رضوی با ۶٠ درصد، گلستان با ۴٨.۵ درصد، هرمزگان با ۴٧ درصد، خراسان جنوبی و لرستان هر کدام با ۴۵ درصد و آذربایجان غربی نیز با ۴٣ درصد در صدر فعالیت های سواد آموزی قرار دارند.
وی در ادامه بیان کرد: استان های خراسان جنوبی، گیلان، تهران، البرز، قزوین و بوشهر به نسبت مدت مشابه سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتند که این موضوع دنباله رو تحقق برنامه ها و سیاست های آموزشی مختلف است.
باقرزاده اذعان کرد: در سال تحصیلی جدید برای ۵١٣ هزار نفر حجم کمی برای استان ها تعیین شده که تا کنون ٣٠ درصد افراد ثبت نام کردند ولی آمار دقیق ثبت نامی ها در نیمه دوم سال تحصیلی به دست می آید.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هر سال برنامه ها و سیاست‌های مختلفی بنا بر شرایط هر استان به منظور بهبود وضعیت آموزشی سوادآموزان تعیین و تدوین می‌شود به همین دلایل رشد قابل توجهی در فعالیت های سوادآموزی سراسر کشور مشاهده می شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات