امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۵/۰۸
کد خبر : 68970
چاپ خبر :

ویزیت رایگان بیماران قلبی و گوارشی درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان توسط یک کلینیک سیار تخصصی

بیماران درمانگاه تامین و اجتماعی گلپایگان برای سومین بار توسط کلینیک سیار تخصصی مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تحت درمان رایگان قرار گرفتند

دکتر علی اعتصام پور متخصص قلب و عروق

به گزارش بیان نیوز ،دکتر علی اعتصام پور متخصص قلب و عروق و مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان که در قالب یک کلینیک سیار تخصصی به همراه دکتر حمید مهاجر فوق تخصص گوارش و کبد و معاون درمان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان برخی از بیماران درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان را ویزیت رایگان نمودند در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار بیان اظهار کرد: این سومین باری است که درقالب یک کلینیک سیار تخصصی در این درمانگاه حضور پیدا نموده ایم و براساس میزان و نیازسنجی که می شود امروز بیشتر بر روی بیماران قلبی و گوارشی متمرکز شده ایم.

وی بابیان اینکه هیچ راه گریزی بجز طرح ارجاع و اجرای پزشک خانواده نداریم عنوان کرد: اگر پزشکان ما درست آموزش داده شوند مردم برای یک ویزیت و یا گرفتن یک اکوی ساده نیازی به طی مسافت های طولانی برای رفتن به تهران و اصفهان را ندارند و این پزشکان عمومی با آموزش هایی که می بینند می توانند همه این مسائل راتحت پوشش قرار داده و در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع دهند.

وی تصریح کرد: از مهرماه بصورت هفتگی در این درمانگاه یک متخصص خواهیم گذاشت که بیماران ارجاع داده شده توسط پزشک عمومی(بیمارانی  که درخطرند و حتما باید توسط متخصص ویزیت شوند) را ویزیت خواهند نمود و بیمارانی که ضرورتی برای ارجاع به متخصص ندارند توسط پزشک عمومی ویزیت خواهند شد.

کلینیک سیار تخصصی در درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان (9)

دکتر اعتصام پور در خصوص ویزیت بیماران دیگر بیمه ها اظهار کرد: از آنجا که این درمانگاه متعلق به مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی می باشد اولویت اول برای بیمه شدگان تامین اجتماعی می باشد و بیماران را به مراکز تامین اجتماعی استان که هیچ هزینه ای برای آنها مترتب نمی شود اعزام خواهیم کرد و اگر وسعتی بود و توانستیم، تعدادی از بیماران بیمه های دیگر را در دراز مدت تحت سرویس قرارخواهیم داد.

وی اولین گام برای این کار را تجمیع بیماران دیابتی،فشار خونی و بیماران مزمن و تشکیل پرونده برای آنان ذکر نمود و عنوان داشت :این بیماران باید توسط همکاران متخصص ما ویزیت شده و اگر نیازی به اقدامات تخصصی بود به استان اعزام شوند.

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان از مردم درخواست نمود: به پزشکان اعتماد کرده و الزام و اصراری برای رفتن به شهرهای دیگر نداشته باشند و ازهمکاران خود و مدیریت درمان تامین اجتماعی و شبکه بهداشت هم درخواست کرد با یکدیگرهماهنگ بوده و یک کار سیستماتیک درقالب پزشک خانواده انجام دهند زیرا درغیر این صورت بیمار چندین و چند بار آمده وسودی نخواهد برد.

کلینیک سیار تخصصی در درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان (5)

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده درمان، پزشکان خط اول هستند خاطر نشان کرد: گاهی مردم برای پزشکان عمومی که 7 سال  پرمرارت و کاری برای رشته خود وقت گذاشتند نوشتن یک نسخه را انشا می کنند  که این کار باعث تضعیف اعتماد به نفس آنها می شود در حالیکه برخی از این پزشکان ازخیلی از متخصصین باسوادترند و باید به آنها اعتماد نمود.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از بیماریها همچون سرماخوردگی نیاز به دارو ندارند و باید دوره آن گذرانده شود و بیماری کبد چرب که بسیاری از مردم از آن نام می برند با یک رژیم ساده و ورزش رفع خواهد شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات