امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۴/۱۵
کد خبر : 66557
چاپ خبر :

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور موافقت کردند.

82138024-70844109

به گزارش بیان نیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه خانه ملت با 142 رای موافق، 71 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه به یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور رای مثبت دادند.
به گزارش ایرنا، هیات دولت در جلسه روز یکشنبه ششم تیرماه که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری تشکیل شد، لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور را به تصویب رساندند.
به موجب این لایحه، دولت به منظور اصلاح صورت‌های مالی و افزایش توان تسهیلات دهی بانک‌ها از محل حساب مازاد حاصله از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر به میزان450 هزار میلیارد ریال مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها را برای تسویه مطالبات بانک‌ها از دولت یا افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی صرف خواهد کرد.
همچنین دولت اجازه دارد نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 400 هزار میلیارد ریال معادل بدهی‌های خود از جمله به بانک‌ها و پیمانکاران اقدام و از طریق واگذاری آن، تمام یا بخشی از بدهی‌های خود را با طلبکاران تسویه کند.
این لایحه با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب یک فوریت این لایحه اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون بودجه 95 برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می شود و نمایندگان می توانند پیشنهادهای خود را در مورد این لایحه به این کمیسیون ارائه کنند.

منبع:ایرنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات