امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۳/۱۷
کد خبر : 62037
چاپ خبر :
گمرک ایران اعلام کرد

کشف محموله جدید قاچاق انسان/ توقیف ۱۳۵۰ عدد بیسیم

گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان و همچنین کشف مقدیری بیسیم و مواد محترقه در گمرک بوشهر خبر داد.

قاچاق انسان

به گزارش بیان نیوز؛گمرک ایران از کشف پنجمین محموله حاوی قاچاق انسان خبر داد. دو نفر تبعه پاکستانی در لابلای محموله بار یک تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به‌ صورت غیرقانونی از مرز بازرگان به ترکیه بروند.

مأموران گمرک بازرگان پس از مشکوک شدن به این محموله، تریلر مزبور را توسط دستگاه ایکس‌ری کامیونی کنترل و مورد بازرسی قرار داده و به دقت قسمت‌های مختلف آن را بررسی کردند و پس از اسکن دقیق محتوای کامیون به کمک ارزیاب مربوط، مشخص شد که در لابلای بار موارد مشکوکی وجود دارد. بنابر این گزارش ارزیاب اجازه فک پلمپ تریلر را داد و در بررسی‌های انجام شده دو تبعه پاکستانی از داخل محموله کشف شدند.

به دنبال کشف این محموله قاچاق، پرونده قضایی تشکیل و جهت رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. همچنین در گزارش دیگری آمده است: دو محموله بزرگ قاچاق بیسیم و مواد محترقه توسط پرسنل حراست گمرک بوشهر کشف و ضبط شد.

مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله حاوی ۱۳۵۰ عدد بیسیم و ۲۰ هزار و ۶۸۲ عدد انواع مواد محترقه که به طرز ماهرانه‌ای در یک کانتینر که در جوف کالای لوازم خرازی اظهار شده بود کشف و ضبط نمودند. بنابر این گزارش، ارزش این محموله بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین مأموران حراست گمرک بوشهر در اقدام دیگری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط کردند. در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی، مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله ترقه را که به طرز ماهرانه‌ای در یک کانتینر جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

در بازرسی از این کانتینر که در اظهارنامه گمرکی به‌عنوان کالای تزیینی و دکوری معرفی شده بود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد که ارزش این محموله بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود. این گزارش می‌افزاید افراد مرتبط با این محموله به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع:مهر

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات