امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۳/۱۱
کد خبر : 61314
چاپ خبر :

سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت 20 درصد کاهش یافت

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 24 هزار کودک در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

کودکبه گزارش بیان نیوز؛ دکتر”نفریه” در نخستین نشست منطقه‌ای پیرامون اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست که به میزبانی اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 24 هزار کودک در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی افزود: 9800 کودک در 600 مرکز شبانه روزی هستند و مابقی این افراد در مراکز جایگزین نگهداری می شوند، اگرچه تعداد کودکان ما نسبت به قبل از انقلاب بیشتر شده ولی کودکانی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند کاهش پیدا کرده است.

نفریه بیان کرد: قبل از انقلاب بیش از 12 هزار کودک در مراکز شبانه روزی نگهداری می شد که در حال حاضر کمتر از 10 هزار کودک است چراکه سیاست نظام بر این است که این کودکان در دامان خانواده ها نگهداری شوند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: اولین قانونی که برای سرپرستی کودکان بی سرپرست مصوب شد در سال 53 بود و باتوجه به گذشت 40 سال از قانون، پیش نویس قانون سال 83 که به مجلس داده شد و قانون جدید مصوب گردید، این قانون پیشرو است؛ مزیت های جدید را اضافه کرده و مسیر را برای واگذاری اطفال به خانواده ها تسهیل کرده است.

وی افزود: 78 درصد کودکان مراکز ما بد سرپرست هستند نه بی سرپرست؛ همچنین امکان فرزندپذیری توسط خانواده های ایرانی خارج از ایران نیز فراهم شده است در حالیکه این مساله قبلا غیرقانونی بود.

نفریه خاطرنشان کرد: پوشش حمایتی بیمه تکمیلی نیز برای این کودکان پیش بینی شده است، حتی کودکی که زیر سه سال سن دارد برای مادر وی مرخصی زایمان پیش بینی شده است و نظارت سازمان قضایی بر فرزند خوانده تا آخر ادامه خواهد داشت که قبلا این مساله وجود نداشت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات