امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۳/۱۰
کد خبر : 4030
چاپ خبر :
با روستائیان

گزارش اختصاصی-روستای فرج آباد

روستای فرج آباد دارای حدود 100 خانوار و جمعیتی بالغ بر 300 نفر می باشد که 90% اهالی روستا را جوانان و افراد میانسال تشکیل می دهند که شغل اصلی آنان کشاورزی و دامداری می باشد

در رابطه با بررسی مسایل و مشکلات و همچنین اطلاع از ظرفیت های موجود در روستاهای شهرستان گلپایگان و انعکاس آنها به مسئولین مربوطه ، از آنجا که تلاش در جهت عمران و آبادانی روستاها را از وظایف خود به عنوان یک نشریه مردمی میدانیم و برای اینکه دینی که بر گردنمان هست را به خوبی ادا کرده باشیم در دومین بازدید خود از روستاها ایندفعه سری به روستای فرج آباد زده و پس از صحبت با مردم زحمتکش این روستا و اطلاع از مسایل و مشکلات آنان بهتر دیدیم با دهیار محترم این روستا که بیشتر با ظرفیت ها و نیز مشکلات روستا در راتباط است صحبت کنیم، آقای احمد رضا افضلی فرزند مرحوم محمد تقی متولد اول بهمن ماه سال 1346 هجری شمسی و دارای مدرک تحصیلی دیپلم علوم تجربی می باشد. و نزدیک به 7ماه است که به سمت دهیاری روستای فرج آباد از توابع شهرستان گلپایگان، بخش مرکزی مشغول می باشد.
از وی خواستیم در موردامکانات و ظرفیت ها وهمچنین مشکلات موجود در سر راه این ظرفیت ها صحبت کنند که در جواب گفتند :
در ابتدا از مدیر مسئول دو هفته نامه سیاسی- اجتماعی بیان شهرستان گلپایگان جناب آقای نیکخواه و همکارانشان که این فرصت را در اختیار بنده گذاشتند تا کمی از وضعیت روستایمان برای همشهریان و مسئولین شهر و روستا گزارشی مکتوب نمایم ، تقدیر و تشکر می نمایم.
روستای فرج آباد دارای حدود 100 خانوار و جمعیتی بالغ بر 300 نفر می باشد که 90% اهالی روستا را جوانان و افراد میانسال تشکیل می دهند که شغل اصلی آنان کشاورزی و دامداری می باشد این روستا دارای 100 هکتار زمین زراعی مناسب و مرغوب با 3 حلقه چاه عمیق ، با محصولاتی شامل: گندم، جو، ذرت علوفه ای، یونجه، انواع صیفی جات و درختان میوه می باشد.
تعداد دام شیری و گوشتی موجود در روستا حدود 400 راس می باشد که روزانه حدود یک تن شیر تولید و به ایستگاه شیر واقع در روستا تحویل داده می شود. همچنین ماهیانه حدود 5/10 تن گوشت گوسفند و گاو توسط دامداران به بازار عرضه می شود.
روستای فرج آباد از سال 1380 تا سال 1387 بیشترین آمار ساخت و ساز را به خود اختصاص داده است ، که البته این ساخت و سازها با همت و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان صورت گرفت که جا دارد در اینجا تشکر ویژه ای از مسئولین محترم این نهاد مردمی خصوصا جناب آقای ربیعی و جناب آقای مهندس ناطقی و سایر همکارانشان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشیم.
این روستا دارای 11 خیابان اصلی و 4 خیابان فرعی می باشد که با توجه به ساخت و ساز اصولی و منظم، کوچه ها و خیابان های آن در مقایسه با روستاهای همجوار واقعاً زبانزد می باشد ولی متاسفانه چندین سال است که این روستا مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین قرار گرفته و در حال حاضر مردم خوب و خونگرم و مهمان نواز این روستا با مشکلات زیادی مواجه هستند که بنده به عنوان یک مسئول و یک خدمتگذار به بخشی از این مشکلات و صرفاَ جهت اطلاع مسئولین محترم شهرستان اشاره می کنم.

فرج آباد2

1- در مورد طرح هادی روستا باید به عرض برسانم که طرح هادی در این روستا در سال 1388 به تصویب رسیده و جزو روستاهای مصوب شهرستان بوده است ولی متاسفانه هیچگونه اقدامی جهت جدول بندی و آسفالت معابر و همچنین ساخت جوی های هدایت کننده آب صورت نگرفته است ، به جز یک مقدار زیرسازی مختصر.

2-با توجه به قدمت روستا، سیستم آبرسانی و لوله کشی، کم و بیش فرسوده شده و همه روزه ما شاهد ترکیدگی لوله ها و آب گرفتگی معابر خصوصاَ در راه های منتهی به مسجد و کوچه مخابرات می باشیم که اگر قرار باشد انشالله کوچه ها آسفالت گردد در ابتدا باید سیستم لوله کشی معابر مرمت و بازسازی شود.

فرج آباد3

3-با توجه به عقب نشینی های انجام شده و آزاد سازی حریم کوچه ها و خیابان ها، تعدادی از تیرهای شبکه برق روستا در وسط خیابان واقع شده که بسیار خطرناک می باشد لذا از مدیریت و مسئولین محترم اداره برق شهرستان تقاضای رسیدگی داریم.

فرج آباد4

4-از جمله موانع خطر آفرین در قسمتی از خیابان های روستا وجود حلقه ای چاه قنات است که مخروب گردیده و فوق العاده خطرناک می باشد و برای سقوط عابرین پیاده به درون آن و وسایل نقلیه خصوصاَ موتوری تهدیدی جدی می باشد.

5-با توجه به اینکه فضای اطراف روستا کاملا مطلوب و سرسبز می باشد و کلیه اراضی زیر کشت می باشد لیکن وجود کارخانه های متعدد در شهرک صنعتی سعید آباد که همگی مشرف و مسلط به این روستا می باشند آب و هوای روستا را کاملاً آلوده و کلیه محصولات کشاورزی را در معرض خطر و نابودی قرار داده است که شاید این بزرگترین مشکل و تهدیدی جدی برای سلامتی مردم محل ما باشد.
6-با توجه به اینکه بیشترین جمعیت روستا را جوانان تشکیل می دهند و این روستا فاقد هرگونه امکانات تفریحی و ورزشی می باشد لذا احداث یک پارک و یک مکان تفریحی ورزشی ضروری می باشد.
7-این روستا فاقد نانوایی می باشد و با توجه به اینکه این روستا مهاجر پذیر بوده و هست و جمعیت آن رو به ازدیاد می باشد احداث یک باب نانوایی می تواند کمک بزرگی به مردم این روستا باشد.
8-این روستا فاقد ساختمان دهیاری می باشد به همین علت ملاقات حضوری مردم و اعضای شورا و دهیاری کم شده و احداث یک مکان ثابت باعث حل این مشکل می گردد.

فرج آباد6

9-با توجه به فاصله کم بین روستای فرج آباد و روستای درب امام زاده ابراهیم و عدم وجود تیر چراغ برق در این فاصله ، بخاطر تردد عابرین پیاده در این مسیر در تمام ساعات شبانه روز و جلوگیری از بروز صوانح رانندگی و صدمات جانی ، وجود تیر چراغ برق حتی به تعداد کم در طول این مسیر خالی از لطف نیست.
10-از آنجا که اکثر تلفن های داخلی این روستا به صورت سیم کارتی آنهم با آنتن دهی بسیارضعیف می باشند و جوانان عزیز خصوصاَ دانشجویان این روستا به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند خواهشمندیم مسئولین امر جهت برطرف نمودن این مشکل اقدامات لازم را انجام داده و مشکل اساسی جوانان این روستا را حل نمایند.
در خاتمه از طرف خود و اهالی محترم روستای فرج آباد از مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان جناب آقای مهندس گل محمدی و ریاست محترم مرکز خدمات روستایی سعید آباد جناب آقای مهندس شهسواری که ما کشاورزان را در زمینه های مختلف خصوصاَ در امر لوله گذاری بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب و هدر رفتن آب کشاورزی با توجه به وجود خشکسالی های سال های اخیر یاری نمودند و همچنین از مدیریت محترم و پرسنل زحمت کش شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان که دامداران عزیز را در امر واکسیناسیون به موقع دام ها یاری می کنند تشکر و قدر دانی نمایم .

 

فرج آباد7

فرج آباد6

فرج آباد8

فرج آباد9

فرج آباد10

فرج آباد5

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات