امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۲/۰۲
کد خبر : 53277
چاپ خبر :
دبیر جامعه ایمن گلپایگان بیان کرد

سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان شایع ترین نوع سرطان در گلپایگان

علی کریمی با بیان اینکه پس از بیماریهای قلبی عروقی، حوادث ترافیکی و بیماری سرطان عامل اصلی مرگ و میر است، تصریح کرد: سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان شایع‌ترین نوع بیماری سرطان در گلپایگان است.

2

به گزارش بیان نیوز،علی کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار «غلبه بر دیابت» نام گذاری شده است، اظهار داشت: دیابت شایع‌ترین بیماری است که بر اثر اختلال در قند خون انسان به وجود می‌آید و منجر به قطع عضو و یا نابینایی فرد هم می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای درحال توسعه بیش از 15 درصد بودجه بهداشتی به بیماری دیابت اختصاص داده می‌شود تصریح کرد: کم‌تحرکی، استرس، افزایش فشار خون، وزن بالا و استعمال دخانیات از مهم‌ترین عوامل بروز دیابت در انسان می باشد.

وی ادامه داد: افراد جامعه به ویژه از سنین 30 سال به بالا با برنامه غذایی مناسب، اندازه گیری قند خون، ورزش و تحرک، معاینات دوره ای و کاهش وزن می توانند از ابتلا به دیابت جلوگیری کنند.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان با عنوان اینکه بیماری دیابت بر دو نوع است افزود: نوع دوم این بیماری فاقد علامت می باشد و بیش از 50 درصد بیماران مبتلا، از بیماری خود بی‌اطلاع هستند که از طریق غربال‌گری قندخون می توانند از نوع بیماری خود مطلع گردند.

کریمی با اشاره به اینکه در هفته سلامت، طرح غربال‌گری بیماریهای غیر واگیر در جامعه 4 هزار نفری افراد بالای 30 سال در شهر گوگد برگزار می شود گفت: با اجرای این طرح مردم شهر گوگد می توانند به صورت رایگان با انجام غربالگری نسبت به تست مواردی مانند کلسترول، دیابت، فشار خون و اضافه وزن اقدام کنند و در صورت ابتلا به این بیماری ها تحت مراقبت قرار بگیرند

دبیر جامعه ایمن گلپایگان با اشاره به اینکه سال گذشته طرح غربال‌گری در شهر گلشهر برای سن بالای 30 سال انجام شده است، عنوان کرد: در این طرح 4 هزار و 520 نفر غربالگری شده‌اند که تعداد 678 نفر به بیماری دیابت، 1332 نفر به بیماری فشار خون و 1200 نفر به بیماری کلسترول خون و 887 نفر به بیماری قند خون مبتلا بودند.

وی در پایان با بیان اینکه پس از بیماریهای  قلبی عروقی، حوادث ترافیکی و بیماری سرطان عامل اصلی مرگ و میر است، تصریح کرد: سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان شایع‌ترین نوع بیماری سرطان در گلپایگان است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات