امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۱/۲۲
کد خبر : 51779
چاپ خبر :

کلاهی که سر مشتری می‌رود/دروغ تولید‌کنندگان با برچسب‌های قلابی قیمت

فروشگاه‌های ارزانی در زنجان کالاها را با 40 تا 50 درصد تخفیف عرضه‌ می‌کنند که این امر نشان‌دهنده آن است قیمت‌های درج شده بر روی کالاها ساختگی است.

خبرگزاری فارس: دروغ تولید‌کنندگان با برچسب‌های قلابی قیمت/ کلاهی که سر مشتری می‌رودبه گزارش بیان نیوز؛ این روزها فروشگاه‌های متعددی در جای شهر زنجان به نام ارزانی آغاز به کار کرده و با قیمت‌های پایین مردم را به خود جذب می‌کنند.

این فروشگاه‌ها که این روزها در هر نقطه شهر زنجان مثل قارچ سر برآورده و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود به دلیل عرضه کالاهای اساسی و نیازهای مردم جایگاه‌ ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

فروشگاه‌های ارزانی که گاه کالاها را تا 50 درصد زیر قیمت برچسب روی کالا، عرضه می‌کنند با استقبال خوب مردم نیز روبه‌رو شده‌اند.

البته فعالیت این فروشگاه‌ها به نوعی نیازهای مردم را نیز برآورده کرده و قیمت پایین آنها موجب شده تا مردم تا حدودی از خرده‌فروشی‌ها روی گردان شده و اقلام و کالاهای اساسی خود را از فروشگاه‌های به اصطلاح ارزانی تهیه کنند.

اما نکته و سوال اساسی در این است که چگونه است در حالی که بر روی یک کالا مثل ماکارونی با برند معروف، که 2 هزار و 400 تومان قیمت خورده است و در خرده‌فروشی‌ها هم به همین قیمت فروخته می‌شود در این فروشگاه‌ها یک هزار و 700 و حتی کمتر از آن نیز عرضه می‌شود.

قیمت این بسته ماکارونی چیزی حدود 700 تومان و یا بیشتر زیر قیمت در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که واقعا جای تعجب دارد.

یا مثلا یک شیشه مربا که قیمت روی شیشه آن 5 هزار و 850 تومان برچسب خورده و در خرده فروشی‌ها هم به همین قیمت عرضه می‌شود چگونه در فروشگاه‌های ارزانی به قیمت 3 هزار و 500 تومان و حدود 2 هزار تومان زیر قیمت عرضه می‌شود.

همچنین قیمت یک عدد چیپس که بر روی آن یک هزار و 500 تومان قیمت خورده در فروشگاه‌های ارزانی به قیمت یک هزار تا یک هزار و 100 تومان عرضه می‌شود.

و یا حتی در یکی از فروشگاه‌های زنجان تبلیغ می‌شود که دو تا بخر و سه تا ببر یعنی به حدی سود در  فروش دو عدد کالا که حتی زیر قیمت برچسب روی کالا نیز وجود دارد که حتی یک عدد کالا نیز رایگان به مشتری داده می‌شود.

اینکه این فروشگاه‌ها ارزان‌فروشی می‌کنند بسیار خوب است و باید تلاش شود تا چنین فروشگاه‌هایی افزایش یابند، اما نکته قابل توجه اینجاست که چرا تولیدکنندگان و یا بهتر بگوییم کارخانجات تولید‌کننده چنین قیمت‌های بالایی را در روی کالای خود درج می‌کنند که حتی این فروشگاه‌ها اجناس تولیدی آنها را با 40 تا 50 درصد عرضه می‌کنند و باز هم سود می‌کنند.

اما نکته قابل تامل‌تر این است که قیمت واقعی این کالاها چقدر است و چرا شرکت‌های تولید‌کننده هر قیمتی که دلش خواست را روی کالا درج می‌کنند. مگر نظارت کافی وجود ندارد که تولیدکننده این گونه با جیب مصرف‌کننده بازی می‌کنند؟

یکی از فروشندگان این فروشگاه‌های ارزانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قیمت درج شده از سوی کارخانجات بر روی کالاها تقلبی است و فقط برای این است که قیمتی درج کرده باشند.

وی با بیان اینکه قیمت بالای درج شده روی کالا باعث تحریک مشتری برای خرید می‌شود، گفت: حتی برخی اجناس در فروشگاه‌ها تا زیر 50 درصد قیمت درج شده عرضه می‌شود.

این متصدی فروش با بیان اینکه در یکی از فروشگاه‌های ارزانی در زنجان تا 20 نفر هم مشغول کار هستند، ادامه داد: عرضه کالاها با کمتر از قیمت درج شده و حتی 50 درصد تخفیف نیز سود سرشاری را به جیب صاحبان این فروشگاه‌ها سرازیر می‌کند.

وی با بیان اینکه تخلف اصلی را تولیدکنندگان و یا شرکت‌های تولید انجام می دهند، تصریح کرد: مسئولان باید جلوی چنین تخلفاتی را بگیرند چرا که چنین کارهایی فقط کلک زدن به مردم است.

وی همچین با اشاره به اینکه در برخی مواقع کالاهایی نیز که تاریخ مصرف گذشته است با تغییر برچسب به فروش می رسد، گفت: اگر کالایی در انبار شرکت‌ها بماند و زمان مصرف گذشته باشد کارخانجات تولید‌کننده با تغییر برچسب تولید و عرضه دوباره این کالا آن را پایین‌تر از قیمت واقعی به فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود فروشگاه‌ها هم جنس عرضه شده را با 40 تا 50 درصد پایین‌تر به مشتری عرضه کنند.

به نظر می‌رسد که مسئولان ناظر بر تولیدکنندگان باید بیش از این بر واحدهای تولیدی نظارت داشته باشند.

گزارش قنبر رسولی فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات