امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۱۲/۰۳
کد خبر : 47669
چاپ خبر :
داوودی در دانشگاه شریف

دولت روحانی ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پول قفل شده دارد

معاون اول دولت نهم با بیان اینکه دولت روحانی هشتصد هزار میلیارد تومان پول قفل شده دارد گفت: اگر نرخ سود بانک ها را به ده درصد برسانید بانک مرکزی هم نظارتش را بر بانک ها تشدید کند کشور به سمت تعالی پیش می‌رود.

دکتر پرویز داوودی

به گزارس بیان نیوز، پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در دانشگاه شریف گفت: در دولت نهم همیشه نگاه به داخل بوده ولی نگاه این دولت تنها به سرمایه گذاری سرمایه داران خارجی است.

وی تصریح کرد: این دولت تنها وعده رفع تحریم ها را می دهد ولی عملکردی از آن نمی بینیم در سیستم مدیریت سوخت در دولت نهم 85 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می شد که با نگاه به درون توانستیم این مصرف را به روز 55 میلیون لیتر در روز تقلیل دهیم که تازگی با سیاست های دولت جدید بار دیگر این عدد به 90 میلیون لیتر در روز رسیده است.

 داوودی با بیان اینکه ما همیشه سعی داشتیم روحیه نگاه به درون پیش برود ولی این دولت نمی خواست گفت: نتیجه اعتماد نداشتن به توان داخلی این بود که بسیاری از شرکت های تولیدی ما از کار افتاده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چیزی جز بیکاری و رکود کسب کار در کارنامه دولت یازدهم وجود ندارد افزود: نرخ تورم هم نتوانسته به نرخ متوسط دولت دهم برسد. روحانی که معتقد بود مشکلات کشورمان با سرمایه گذاری سرمایه گذاران غربی حل می شود امروز در زمان گزارش بودجه می گوید سرمایه گذار خارجی به این زودی در کشور ما نمی آید و باید پولی را قرض بگیریم تا اقتصادمان را رونق دهیم.

وی با بیان اینکه ما خواهان بازار پررونق در بخش اقتصاد هستیم گفت: دستیابی به بازار پررونق در کشور جز افزایش تولید، درآمد، اشتغال و خروج از رکود میسر نیست.

داوودی با بیان اینکه دولت با انتخاب هر راهی به غیر از اقتصاد مقاومتی به بن بست می خورد گفت: دولت ها نمی توانند حکومت خود را پیش ببرند مگر اینکه سرمایه اجتماعی برای خود کسب کنند این دولت حتی برای نفی سیاسی خود نتوانست سرمایه اجتماعی خود را حفظ کند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت:  اقتصاد مقاومتی در 24 بند در بهمن سال 92 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد که این مقوله باید مبتنی بر چند مولفه صورت می گرفت.

 وی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید بومی، علمی متکی بر واقعیت، نقش آفرین، متکی به توان داخل، برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و حرکت های جهادی باشد.

 داوودی با بیان اینکه ما همیشه در تمامی دولت ها شاهد نرخ دو رقمی تورم بودیم بیان داشت: تمامی طرح های عمرانی ما با تاخیر انجام شده تورم، رکود وجود داشته است اقتصاد مقاومتی آمد تا مشکلات را حل کند و تحریم ها را از میان بردارد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پنج هدف اقتصاد مقاومتی افزود: عدالت بنیانی، توجه قرار دادن مردم، وجود دانش بنیانی، برون گرایی، درون زایی از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با اشاره به پیش نیاز اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بحث فرهنگ جهادی و مدیریت جامعه و گفتمان سازی پیشینه اقتصاد مقاومتی است در بحث امنیت که امروز به عنوان یکی از پایه های پیشرفت کشور مطرح می شود اقتصاد مقاومتی در آن نهادینه شده و با اعتماد به توان داخلی توانستیم امنیت کشورمان را تامین کنیم.

 داوودی با بیان اینکه ایران تنها دشمن آمریکا محسوب می شود خاطر نشان کرد: چرا که ایران است که امروز با تمام قوت منابع اصلی را از دهان آمریکا بیرون می کشد و غرب هم درصدد است که به کشور ما ضربه بزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در زمان جنگ ما سیم خاردار را از خارج وارد می کنیم امروز غرب با توان دریایی که دارد جرات نمی کند که در یک وجبی دریاهای ما نزدیک شود طهرانی مقدم ها با اعتماد به توان داخلی به وجود آمده اند.

 وی با بیان اینکه یکی از پیش رانان اقتصاد اعتقاد به درون است اضافه کرد: زمانی که شبکه اطلاعات به هم پیوسته در داخل وجود ندارد میزانی برای سنجش اقتصاد هم وجود نخواهد داشت کشورهای ابر قدرت 60 سال پیش بحث شفافیت اطلاعات را مطرح کرده اند.

 داوودی با بیان اینکه امروز برخی از وزرا به جای اصلاح طرح شبنم آن را کلی حذف می کنند تاکید کرد: زمانی که شفافیت اطلاعات در کشور به وجود بیاید فساد رخ نمی دهد چرا امروز از اطلاعات محرمانه صحبت می کند؟ چه محرمانه ای بین مردم وجود دارد به طور شفاف با مردم صحبت کنید تا مفسدین هم مشخص شوند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این یکی دیگر از پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی شفاف سازی نظام بانکی می باشد ادامه داد: نظام بانکی نظام بسیار حساسی است چرا که پول مانند خون در رگ های اقتصاد کشور وجود دارد و آن هم به دست بانک هاست.

 وی گفت: هر تخلف اقتصادی که در کشور رخ می دهد پس از بررسی قوه قضاییه به فساد بانک ها برمی گردد امروز بانک مرکزی به هیچ وجه بر بانک ها نظارت ندارد کمترین نظارت بانک مرکزی منجر به بیشترین تخلف در بحث اقتصاد شده است.

 داوودی با بیان اینکه دولت کنونی تنها به دنبال تخریب بدون سند دولت احمدی نژاد است ادامه داد: دولتی ها فقط دولت قبل را تخریب می کنند حال مردم چهار سال به آنها فرصت داده اند تا کاری کنند چرا تاکنون پروژه مثبتی صورت نگرفته است؟ آیا اشتغال یا تولید بیشتر شده یا نرخ تورم کاهش یافته است؟

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دولتی ها اظهار داشت: شما حتی قادر به کاهش نرخ تورم هم نبوده اید اگر دولت قبل اشتباهی کرد حال کار مطلوبی در پرونده شما دیده نمی شود دو سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید گذشته و تنها یک سال وقت کاری برای شما باقی است ما خیرخواه شما هستیم فرصت ها را از دست ندهید.

 وی خطاب به دولتی ها با بیان اینکه شما هشتصد هزار میلیارد تومان پول قفل شده دارید گفت: اگر نرخ سود بانک ها را به ده درصد برسانید بانک مرکزی هم نظارتش را بر بانک ها تشدید کند تولید را محور قرار دهید کشور به سمت تعالی پیش خواهد رفت.

 داوودی با بیان اینکه چرا دولتی ها دو سال و نیم منتظر سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی بودند در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه از مسئولین می شنویم که تولید کنندگان ما تنها قادر به پخت دو نوع غذا هستند و باید از غرب مدیر وارد کنیم این در صورتی است که در کشورهای اروپایی هر جا که شرکتی موفق شد پشت آن یک فکر ایرانی وجود داشت چرا نعمتی که خدا به یک کشوری داده را شکر نمی کنیم؟

منبع: دانشجو

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات