امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۱۱/۱۲
کد خبر : 44983
چاپ خبر :
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری

شرکت در امتحان انتخابات خبرگان از شان آدم کم نمی‌کند/ بعضی توقع دارند از رانت‌های ویژه استفاده کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: شاید برخی توقع دارند از رانت های ویژه استفاده کنند که مقبول نیست. حضرت امام هم همواره بر این توقعات خط بطلان می کشیدند.

باهنر

به گزارش بیان نیوز، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی که عصر امروز به مناسبت گرامی داشت دهه فجر و برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل خبرگزاری ایسنا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و یاد حضرت امام (ره) اظهار داشت: 37 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی سپری شد؛ در طول این مدت شاهد فراز و نشیب ها، موفقیت ها و بعضا عدم موفقیت های زیادی بودیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در سایه انقلاب و وحدت بی دلیل در منطقه آشوب زده خاورمیانه توانسته است با ثبات و با امنیت به سر برده و زندگی کند.

باهنر موقعیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه را محکم و قوی برشمرد و افزود: اگر چه توطئه جبهه های استکبار به ویژه به راه انداختن جنگ های نیابتی در منطقه همواره صورت گرفته است و هزینه های دفاع از کشورمان را بالا می برد اما به حمدالله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما اجازه نمی دهند که دشمن به امنیت کشورمان خدشه ای وارد کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: امروز توفیق داشتیم تا  در مجلس از دریاداران نیروی دریایی سپاه برای مقابله با نیروهای آمریکایی تجلیل کنیم و نشانی که دیروز از سوی مقام معظم رهبری دریافت کنند نشان دهنده صلابت و قدرت اطلاعاتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی با اشاره به مسئله رکود در کشور خاطر نشان کرد: وضعیت رکود امروز بسیاری از خانواده ها را تحت فشار قرار داده و امیدواریم در شرایط پسا تحریم به سرعت از این مسئله عبور کنیم و کشورمان را به آینده امیدوارتر کنیم.

باهنر در خصوص بحث ائتلاف اصولگرایان بیان داشت: موضوع ائتلاف زمان زیادی برد و البته تلاش های زیادی را نیز دوستان در این زمینه انجام دادند ارزیابی بنده آن است که این ائتلاف در جمع کردن جریانات مختلف اصولگرایی از دوره های گذشته موفق تر عمل کرده است که این مسئله مرهون تلاش ها و اقدامات عزیزان در ائتلاف بوده است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: امروز و فردا لیست نهایی خواهد شد و شانزدهم و هفدهم بهمن ماه که بحث نظارت شورای نگهبان به نتایج قطعی خود رسیده باشد لیست را اعلام خواهیم کرد. البته اگر لیستی اعلام شود قانون را رعایت می کنیم و نباید تبلیغاتی صورت بگیرد بلکه تنها رسانه ها را از آن مطلع می کنیم و فکر می کنیم مشکلی وجود نداشته باشد.

وی هم چنین در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی پیرامون تایید صلاحیت سید حسن خمینی بیان داشت: شاید برخی توقع دارند از رانت های ویژه استفاده کنند که مقبول نیست حضرت امام هم همواره بر این توقعات خط بطلان می کشیدند حتی در زمان حیات پربرکتشان بارها و بارها این اتفاقات می افتاد و برخی زیاده خواهی داشتند البته این جمله حضرت امام فرمودند که من هم در برابر قانون مانند بقیه هستم.

** خانواده امام برای کشور و نظام محترم هستند

باهنر افزود:‌ خانواده امام برای کشور و نظام محترم هستند اما باید به قوانین پایدار بود اگر قرار به امتحان بود خوب بود ایشان هم در امتحان شرکت می‌کردند.

وی تاکید کرد: یعنی ایشان فکر می کردند ایشان باید امتحان بدهند و دیگران نباید امتحان بدهند؟!یک امتحان دادن شان انسان را کم نمی‌کند بلکه این شان را افزایش می دهد باز هم امیدوارم اگر مسیر قانونی حفظ شود مشکلی پیش نیاید.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا امکان دارد تهران چند لیستی شود بیان داشت: از نظر کمی اگر بخواهیم حساب کنیم همواره لیست های تهران لیست های متعددی می شود و اشکالی هم ندارد بعضی اوقات لیست هایی داریم که مربوط به منطقه تهران است و با هم ائتلاف می کنند همیشه دو لیست جریان ساز بودند که با هم رقابت می کردند.

وی تصریح کرد: در تهران شاید 150 نماینده بعد از پیروزی انقلاب داشتیم که شاید کمتر از 5 نفر آن ها تا به حال توانستند خارج از لیست ها رای بیاورند این دفعه برای تهران دو لیست جریان ساز بیشتر نخواهد بود و بقیه لیست ها محترم هستند.

باهنر هم چنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت تایید صلاحیت مطهری آیا وی در لیست اصولگرایان خواهد بود یا خیر بیان داشت: مطهری قاطعانه در هر لیستی که می بندد می تواند حضور داشته باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم چنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: نمی توان مجلس را اینگونه ارزیابی کرد که آیا مجلس نهم توانسته مشکلات مملکت را حل کند یا آن مشکلات را افزون کرده است چرا که اداره کشور متشکل از همکاری و همیاری مجموعه قوا است اگر دو قوه خوب کار کنند و یک قوه بخواهد کارشکنی کند کاری از پیش نمی رود.

وی بیان داشت: بعضی از پیشرفت ها و پسرفت های کشور به عملکرد مجموعه قوا مربوط می شود این که مجلس و دولت از یک حزب یا مجموعه سیاسی بخواهند باشند کمتر اتفاق می افتد.

باهنر با بیان اینکه مجلس نهم از زمانی که دولت یازدهم بر سرکار آمده بالاترین همکاری را با آن داشته است تصریح کرد: به لحاظ آمار مجلس نهم معدل رای را به کابینه دولت یازدهم داد و وزیر اقتصاد بالاترین رای را نسبت به مجالس مختلف دیگر دریافت کرد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: همه مسئولین در نظام جمهوری اسلامی اعم از مقننه اجرایی و حتی رهبری با رای مستقیم مردم یا با یک واسطه انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: بیش از 300 حزب در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد حدود 50 تای آن فعال هستند این 50 حزب 50 جریان فکری نیست چرا که جریانات فکری را می توان به 3، 4 جریان فکری تقسیم کرد.

باهنر با اشاره به عدم ثبت نامش در انتخابات تصریح کرد: این که در مجلس ثبت نام نکردم دلایل متعددی داشت که از جمله آن است که بنده به گردش نخبگان اعتقاد دارم و معتقدم باید جا را برای نیروهای با نشاط و جوان تر بدهیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: امیدواریم تا آخرین لحظات حیات در جهت ارتقای کمی و کیفی اهداف نظام و سیاست های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند تلاش کنیم.

خبرگزاری دانشجو

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات