امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۹/۲۶
کد خبر : 39133
چاپ خبر :
آخرین اخبار از کشتار شیعیان نیجریه

علامه شیخ زکزاکی در بیمارستان تحت مداواست/ وجود گورهای دسته جمعی از شیعیان

براساس گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، در بیمارستان ارتش این کشور تحت درمان قرار دارد.
شیخ زکزاکیبه گزارش بیان نیوز، شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، کمیسیون حقوق بشر اسلامی (IHRC) می‌گوید مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد ارتش نیجریه قربانیان مسلمان حملات اخیر را در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کند.
این نهاد غیرانتفاعی مستقر در لندنِ انگلیس همچنین تیراندازی نیروهای دولتی به سوی افراد حاضر در تظاهرات مسالمت‌آمیز در کادونا را تایید کرد.
مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، با اشاره به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی،دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، اعلام کرد او اکنون در یکی از بیمارستان‌های نظامی تحت مداواست.
وی افزود: «این موارد ثابت می‌کند ارتش بدون شک از کنترل خارج شده و در برخورد با برخی گروه‌های خاص اختیار تام دریافت کرده است.»
ارتش نیجریه چند روز پیش اعلام کرد زکزاکی و همسرش صحیح و سالم هستند و در حبس به سر می‌برند.
با وجود این، تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که این روحانی را مجروح و غرق در خون نشان می‌دهد.
نیروهای ارتش نیجریه یکشنبه (22 آذر) با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا، وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، تیراندازی کردند.
نیروهای ارتش نیجریه شنبه نیز به حسینیه بقیه‌الله در شهر زاریا حمله کردند.
بر پایه گزارش‌ها، از شنبه تا کنون حدود 50 مسلمان در این حملات به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش جنبش اسلامی نیجریه، نیروهای ارتش بسیاری از فعالانی را که قصد برپایی تظاهرات صلح‌آمیز داشتند نیز دستگیر کرده‌اند.
از سوی دیگر، علمای بحرین با صدور بیانیه ای تعرض به شیعیان نیجریه را محکوم کردند و آزادی فوری شیخ زکزاکی را خواستار شدند.
پایگاه اینترنتی شبکه اللؤلؤه گزارش داد: در این بیانیه آمده است، با نگرانی بسیار، خبرها درباره تجاوز تروریستی خونین اخیر ارتش نیجریه به مسلمانان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه را دنبال می کنیم. اقدامی که متاسفانه در آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند و میلیونها نفر در جهان همچنان درباره اهداف و عوامل پشت پرده آن سوالات زیادی دارند. این جنایت ضد گروهی صورت گرفته است که در طول تاریخ خود، مسالمت آمیز رفتار کرده و امنیت کشورش و یا امنیت کشورهای دیگر را به خطر نینداخته است.
این بیانیه افزود: ما این تعرض خیانتکارانه و غیر قابل توجیه را محکوم می کنیم و آزادی فوری علامه شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر معنوی شیعیان نیجریه را خواستاریم و دولت نیجریه را مسوول سلامت کامل این عالم جلیل القدر می دانیم. علاوه بر این آغاز تحقیقاتی جدی را در مورد این تعرض و مجازات همه مسوولان آن را خواستار هستیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات