امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۹/۰۱
کد خبر : 36675
چاپ خبر :
اعضای ارشد کنگره آمریکا خبر دادند:

دولت آمریکا از ۷۵ درصد از حملات به مواضع داعش جلوگیری کرده است

مقامات ارشد کنگره آمریکا به نقل از خلبانان این کشور خبر دادند که باراک اوباما از اجرای 75 درصد از حملات هوایی ارتش این کشور علیه داعش جلوگیری کرده است.

اوباما و عربستانبه گزارش بیان نیوز، در حالی که بیش از یک سال از تشکیل ائتلاف به رهبری واشنگتن برای مقابله با داعش می‌گذرد، مقامات ارشد کنگره به نقل از خلبانان این کشور خبر دادند که دولت باراک اوباما مانع انجام 75 درصد از حملات هوایی ارتش این کشور علیه داعش شده است.

دولت باراک اوباما در واکنش به سقوط موصل و قدرت‌گیری داعش در مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه، ائتلافی را تشکیل داد؛‌ ائتلافی که به گفته واشنگتن حدود 60 کشور عضو آن هستند.

با گذشت بیش از یک سال ثابت شد که راهبرد دولت باراک اوباما برای مقابله با داعش و ائتلاف به رهبری آمریکا کارایی چندانی نداشته و این سازمان تروریستی همچنان به حملات و اقدامات خود ادامه داده است.

اکنون پایگاه آمریکایی «فری بیکن» به نقل از اعضای ارشد کنگره آمریکا خبر داده که دولت باراک اوباما از حداقل 75 درصد از حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع تروریست‌های داعش جلوگیری کرده است.

به گفته اعضای ارشد کنگره، خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا که از جنگ با داعش در عراق بازگشته‌اند به آنها گفتند که به دستور دولت از 75 درصد از حملات آنها جلوگیری شد.

«اد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره علت ممانعت از 75 درصد از حملات هوایی به داعش هم اینطور مدعی شد که ‌حملات علیه داعش اغلب به دلیل سیاست دولت اوباما برای ممانعت از مرگ غیرنظامیان و خسارات جانبی مسدود می‌شود.

وی خطاب به دولت اوباما افزود: «شما 12 ماه دنبال داعش بودید در حالی که آنها در حال جولان بودند اما از قدرت نیروی هوایی آمریکا استفاده نکردید و اکنون خلبانان بازگشته  به ما می‌گویند که سه چهارم حملات انجام نشد چون دستور رسیده بود که ما نمی‌توانیم از هدف مطمئن شویم. من این استراتژی را اصلا نمی‌فهمم چون این استراتژی به داعش اجازه سودجویی داد».

 «جک کین» ژنرال چهار ستاره بازنشسته آمریکایی که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حضور یافت، ضمن تایید نظرات رئیس این کمیته، از دستورهای دولت اوباما درباره اعمال محدودیت‌ها در حملات ارتش به مواضع داعش انتقاد کرد.

وی افزود: «این از ابتدا بسیار عجیب بوده است. رئیس‌جمهور شخصا بیانیه صادر کرد که از آغاز به کار(حملات هوایی) قدرت نیروی هوایی را محدود کرده است».

این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین با انتقاد از محدودیت‌های دولت اوباما در قبال حملاتا هوایی به مواضع داعش،‌ تاکید کرد که نیروی هوایی فرانسه و روسیه در حملات به مواضع تروریست‌ها در سوریه و عراق این محدودیت‌ها را ندارند.

منبع: فارس

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات