امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۸/۲۷
کد خبر : 36139
چاپ خبر :
بیان نیوز

پاریس، پایتختی در خون/ اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی

مسلمانان اکنون در نبرد با داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا جلودارند، و بیشترین تلفات را در این نبرد داده‌اند.
به گزارش بیان نیوز، جمعه شب بود که پایتخت فرانسه لرزید. حملات تروریستی که داعش آن را بر عهده گرفت در پاریس انجام شد و حدود 600 نفر کشته و زخمی بر جای گذاشت. طی این حملات تروریستی  در مجموع ۷ تروریست کشته شدند که ۶ تن از آن‌ها کمربند انفجاری به تن داشته و عملیات انتحاری انجام دادند. تروریست هفتم نیز بر اثر اصابت گلوله پلیس کشته شد. پلیس فرانسه هم اعلام کرد که اولین تروریست شناسایی شده در ارتباط با حملات پاریس، یک جوان ۲۹ ساله فرانسوی به نام «عمر اسماعیل مصطفی» است. این جوان یکی از سه تنی بود که با انفجار خود، ۸۹ غیرنظامی را در سالن کنسرت باتاکلان به قتل رساند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. ۳ تیم تروریستی پشت حملات پاریس بوده‌اند و به عقیده کارشناسان خونسردی این تروریست‌ها از احتمال آموزش آنها در کمپ‌های آموزشی داعش حکایت دارد. رسانه‌ها و مقامات غربی می‌گویند احتمال دارد که حملات پاریس مقدمه‌ای بر گسترش عملیات نظامی کشورهای غربی در عراق و سوریه شود.
چرا فرانسه مرکز  عملیات‌های تروریستی داعش شده است؟
 فرانسه کشوری است ویژه در اروپا به‌جهت اینکه دین دوم مردم این کشور اسلام است و در دهه اخیر شاهد رشد روزافزون اسلام در این کشور بوده‌ایم. تعداد مسلمانان این کشور را حدود 8 میلیون نفر یعنی 12 درصد جمعیت آن تخمین می‌زنند و در آینده‌ای نزدیک، مسلمانان به یک جمعیت قابل توجه در این کشور دست پیدا خواهند کرد. مسلماً در پی آن حقوق خاصی را خواستار خواهند شد، این درحالی است که در حال حاضر مسلمانان در فرانسه به‌ عنوان شهروند درجه دو به حساب می‌آیند و پس از وضع قانون ممنوعیت حجاب در این کشور از حداقل حقوق مذهبی خود برخوردار نیستند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
 آنچه عملیات تروریستی را در فرانسه موجب می‌شود ترس از گسترش اسلام است. ترس لابی‌های صهیونیستی و غربی از گسترش دین اسلام و جمعیت مسلمانان در اروپا که مطمئن‌ترین راه آن ایجاد اسلام هراسی در غرب است. اسلام هراسی که یک بار با طالبان و القاعده ایجاد می‌شود و یک بار با داعش؛ که اولاً مسلمانان را به جان هم بیندازد و ثانیاً چهره حکومت اسلامی را یک چهره خشن و بی‌عاطفه و زشت و غیر حقوق‌بشری نشان دهد. پس به‌راحتی می‌توان سرنخ عامل حملات تروریستی اخیر در فرانسه را در همان سیاست‌های غربی و صهیونیستی پیدا کرد.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
اسلام‌هراسی به چه قیمتی؟؟
اتفاقات تروریستی فرانسه اگرچه به‌نظر برخی دو روی طوفانی است که غرب خودش با نام بادِ داعش در سوریه کاشته است، اما مسئله این است که دستگاه امنیتی فرانسه چگونه توانایی کنترل و جلوگیری از چنین حادثه تروریستی وسیعی را آن هم در بازی فوتبال دو تیم ملی در استادیوم اصلی و یا در یک سالن کنسرت مهم نداشته است و پاسخ آن نیز ساده است؛ حوادث  تروریستی این‌گونه چوب دوسربردی برای غرب است تا بتواند اسلام را در نظر مردمش تقبیح کند؛ با تابلوی داعش، القاعده و یا هرچیز دیگری که به اسلام بینجامد و باز باید شاهد موج جدید حملات به چهره اسلام و مسلمانان از سوی غرب باشیم.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد
موجی از حملات از سوی گروه تروریستی داعش در 12 ماه گذشته در فرانسه رخ داده که موجب ترس، وحشت و خشم مردم این کشور شده است. حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، بمب‌گذاری قطار استراسبورگ – پاریس، بریدن سر رئیس کارخانه‌ای در لیون و انفجار آن و انفجار قطار آمستردام- پاریس از جمله حملات تروریستی انجام شده در فرانسه هستند.
گروه‌های تروریستی در رسانه‌های خود هیاهو برپا خواهند کرد که حوادث پاریس نشان از قدرت آنها برای دسترسی سریع به قلب اروپا است. اما، واقعیت آن است که برنامه‌ریزی عملیاتی با گستردگی و پیچیدگی عملیات پاریس، دست‌کم به هفته‌ها زمان نیاز دارد.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
آنچه اروپا را در چنین شرایط وخیمی قرار داده است، وقوع جنگ داخلی کشورهایی همچون سوریه و شکل گیری گروه‌های تروریستی از جمله داعش، جبهه‌النصره و القاعده است. گرچه حملات هوایی آمریکا القاعده را تضعیف کرده، اما گروه تروریستی داعش روز به روز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کمک‌های مالی غربی‌ها و اعراب مرتجع منطقه نیروهای خود را افزایش و آموزش می‌دهد. تعداد زیادی از اروپایی‌ها از جمله فرانسوی‌ها به این گروه پیوسته‌اند و موجب قدرت یافتن بیش از پیش آن شده‌اند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
**شاید 11 سپتامپری دیگر در راه است
پلیس فرانسه اعلام کرد: نزدیک جسد یکی از افراد انتحاری که حمله به پاریس را انجام داده اند، یک گذرنامه سوری یافت شده است. با توجه به اینکه در کیف پایتخت اوکراین یکی از اعضای گروه تروریستی جبهه‌النصره دستگیر شده است، پس می‌تواند در فرانسه هم یک تروریست با این مختصات یا مشابه آن حضور داشته باشد و لذا ارتباط یک گذرنامه سوری با برخی مواردی که غربی‌ها در ذهن دارند مرتبط نیست. شاید هم این طرح مانند اتفاق 11سپتامپر بهانه‌ای باشد برای در تنگنا قرار دادن دولت سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم خودساخته غربی‌ها.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
حملات تروریستی پاریس کابوسی است که از مدت‌ها پیش موجب نگرانی آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی غربی بوده است. از هشت سال پیش که حمله تروریستی در “مومبای” -از مهم‌ترین شهرهای هند- به کشته شدن 166 نفر در چهار روز منجر شد تاکنون هزاران توطئه و حمله این‌چنینی رخ داده است.
مسئله نگران کننده این است که علیرغم تمام اقدامات امنیتی و هشدارهای متعدد هفته‌های اخیر، حملات پیچیده پاریس از صفحه رادار پلیس پنهان مانده است. برنامه‌های جدید ارتباطی که از امنیت بالایی برخوردارند و پیام‌های آنها رمز گذاری می‌شود هدیه‌ای است در دستان گروه تروریستی داعش که باعث شده فعالیت‌های آن قابل پیگیری نباشد. مقامات فرانسه و انگلیس برای شنود مکالمات مظنونین از ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد توان رقابت با گروه‌های تروریستی را در زمینه تکنولوژی ندارند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
یک منبع آگاه عربستانی که نامش فاش نشده است اعلام کرد: سازمان اطلاعاتی عربستان 10 روز پیش به برخی کشورهای اروپایی نسبت به وقوع حملات تروریستی داده بود.
آخرین هشدار سازمان اطلاعاتی عربستان به اروپا مربوط به 13 روز قبل است. منبع مذکور گفت: عربستان تمام تلاش خود را برای نظارت بر کسانی که با داعش در ارتباط هستند و سعی دارند خود را به عربستان و یا برخی کشورهای اروپایی مشخص برسانند، انجام می‌دهد. موج مهاجرت حامیان داعش از ژوئیه 2014 (تیر 93) آغاز شده است و از ژانویه گذشته (دی 93) این مساله نگران کننده‌تر شد. از همان زمان عربستان بارها و بارها به برخی کشورهای اروپایی نسبت به وقوع حملات تروریستی هشدار داد. عربستانی که خود بزرگترین حامی منطقه‌ای داعش است.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
بیشتر قربانیان حملات تروریستی اخیر پاریس، فرانسوی هستند؛ اما در این میان حدود 20 نفر از قربانیانی که تاکنون شناسایی شده‌اند، به 14 کشور دیگر تعلق دارند. در پی این حملات، «فرانسوا اولاند،» رئیس جمهور فرانسه، در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد. الجزیره، بلژیک، برزیل، انگلیس، چایل، مکزیک، مراکش، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوییس، تونس و آمریکا به علاوه فرانسه، 15 کشوری هستند که شهروندان خود را در این حملات از دست دادند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
اگر فرانسه با کشورهای عرب حامی داعش ارتباط دارد و از داعش حمایت می‌کند،چرا داعش باید این کشور را برای اهداف تروریستی خود انتخاب کند؟
علت این امر همین است که فرانسه اقدام به معامله با روس‌ها و متحدین آن نکند.در مذاکرات هسته‌ای نیز فرانسه بیشترین مقاومت را داشت که در نهایت با امتیازاتی که گرفتند یا نگرفتند به نحوی به توافق رضایت دادند. لذا اکنون داعش و حامیان آن قصد دارند فرانسه را تحت فشار قرار دهند که اینجا نیز با روس ها معامله نکند و مثلا باقی ماندن اسد تا دوره انتقالی را نپذیرد. این در حالی است که آلمان تقریبا با موضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مخالف است و حتی اخیرا انگلستان نیز مخالفت خود را به نحوی با این کشورها اعلام کرده است.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
آیا اینگونه اقدامات تروریستی در فرانسه و لبنان یا سقوط هواپیمای روسیه شاهد نوعی تغییر فاز داعش از جنگ های چریکی به اقدامات خرابکارانه و تروریستی است؟
همگان می‌دانند که این موضوع در هر جنگی مرسوم است. زمانی که به یک طرف جنگ فشار می آید، از اقدامات دیگر کوتاهی نمی کند؛ چنانکه در جنگ ایران و عراق وقتی عراقی ها در تنگنا قرار می گرفتند اقدام به موشک باران شهرها می کردند.
پس اینگونه اقدامات طبیعی است و اکنون نمی توان به طور قطع عنوان کرد داعش تغییر فاز داده است. داعش با عملیات تروریستی در لبنان، فرانسه و … قصد دارد نشان دهد علی رغم آنکه مناطقی را در سوریه و عراق از دست داده، اما توانایی‌اش خیلی بیشتر از تصور دشمنان آن است.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
کازنوف وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که هم‌اکنون هزار مامور، وظیفه گشت‌زنی در پاریس را بر عهده دارند. فرانسه و دستگاه امنیتی آن در حالت آماده باش کامل قرار دارد و ما با شرکای اروپایی خود برای تشدید نظارت بر مرزها همکاری می‌کنیم.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد چندین نفر در بلژیک به اتهام دست داشتن در حوادث پاریس بازداشت شده‌اند. بنابر اعلام پلیس بلژیک، یک نفر از این افراد هنگام وقوع حادثه در پایتخت فرانسه بوده است. حدود 329 نفر بر اثر حملات پاریس زخمی شده‌اند که حال 99 نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است. 129 نفر نیز بر اثر این حملات جان خود را از دست دادند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
گروه تروریستی داعش، این حمله تروریستی را “غزوه پاریس” نامیده است
حمله روز جمعه پاریس — که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت — به نوعی متفاوت بود. این حمله در مقیاس قتل عام، خونین ترین حمله در اروپا از زمان بمب گذاری مادرید شمرده می شود.
اگرچه از اواسط ماه اکتبر سال جاری میلادی، داعش و گروه های تروریستی وابسته به آن دست کم سه یا چهار حمله خونین انجام داده‌اند؛ هیچکدام همانند حمله پاریس در این مقیاس مرگبار نبود. در بمب گذاری 10 اکتبر در آنکارای ترکیه بیش از 100 نفر کشته شدند. 31 اکتبر هواپیمای مسافربری روس در صحرای سینا سقوط کرد که در این حادثه مرگبار 224 سرنشین آن جان باختند. بمب گذاری 12 نوامبر بیروت نیز بیش از 40 کشته بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت همه آنها را بر عهده گرفت.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا (سیا)، انگلیس (اینتلجنت سرویس) و اسرائیل (موساد) در شکل‌گیری گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام- ISIS – نقش داشته‌اند و در پروژه‌ای با نام «لانه زنبور VESPIARY»  این گروه را پدید آورده‌اند. ادوارد اسنودن نیز در روشنگری‌های خود اعلام می‌کند که داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف اصلی عملیات لانه زنبور، تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و براساس اندیشه‌های وهابی، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بروند. ادوارد اسنودن به سند دیگری اشاره کرده و فاش می‌کند: «سرکرده ISIS (داعش) دوره فشرده‌ای را به مدت یک‌سال و زیر نظر موساد پشت سرگذاشته، این دوره شامل آموزش‌های نظامی و سخنوری بوده است».
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
جان اف لودریان؛ وزیر دفاع فرانسه، اعلام کرد ما تمامی توانمندی های گروه تروریستی داعش را هدف قرار خواهیم داد.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: ما جنایت تروریستی را که عناصر داعش در فرانسه مرتکب شدند محکوم می کنیم. وی درباره تازه ترین تحولات جهان گفت: به زودی مشخص می شود که کدام وحشی داعش را در دامن خود تربیت کرد و پرورش داد و حامیان داعش به زودی دست از حمایت از آن بر می دارند. عمر داعش کوتاه است و در آینده چه جنگ باشد چه صلح هیچ جایگاهی ندارد.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس، این رویداد را گامی در مسیر جنگ جهانی سوم توصیف کرد. وی از حملات پاریس عمیقا ابراز تاثر کرد و گفت استفاده از نام خداوند برای توجیه خشونت و نفرت، کفرآمیز است.
بشار اسد: رئیس جمهور سوریه اعلام کرد سیاست خودِ فرانسه باعث گسترش تروریسم شده است
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
رئیس جمهور سوریه گفت: حملات تروریستی را که در پاریس رخ داد نمی توان جدا از آنچه اخیرا در لبنان (برج البراجنه) رخ داد، در نظر گرفت. بشار اسد در ادامه تاکید کرد سیاست های اشتباهی که کشورهای غربی به ویژه فرانسه در قبال آنچه در منطقه ما رخ می دهد در پیش گرفتند و حمایت های برخی از متحدانشان را از گروههای تروریستی نادیده گرفتند موجب گسترش تروریسم شد.
عادل الجبیر -وزیر خارجه عربستان سعودی- حملات تروریستی به پاریس را محکوم و آن را اقدامی وحشیانه خواند، این در حالی است که او هیچ عکس‌العملی به حوادث تروریستی لبنان نشان نداد. شاید دلیل این موضوع هم‌مسیر بودن فرانسه و عربستان در موضوع حمایت از داعش و تقابل آشکار با محور مقاومت است.
دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تلفات حملات تروریستی پاریس را ناشی از نبود قانون حمل اسلحه در فرانسه دانست و خواستار بمباران چاه‌های نفت منطقه غرب آسیا بعنوان منبع درآمد گروه تروریستی داعش شد!!!
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: حملات مرگ‌بار پاریس نشانگر جنگ میان افراطی‌ها و حامیان ارزش‌های دمکراتیک است و نه جنگ میان جهان اسلام و جهان غرب. دبیرکل ناتو افزود مسلمانان اکنون در نبرد با داعش هم در خاورمیانه و هم شمال آفریقا جلودار هستند، زیرا آنها بیشترین تلفات را در این نبرد داده‌اند. بر این اساس، این نبرد، نبرد میان جهان اسلام و جهان غرب نیست؛ بلکه نبرد میان افراطی‌ها و جانی‌ها با افرادی است که به ارزش‌های بنیادین دمکراسی و آزادی اعتقاد دارند و به حقوق بشر احترام می‌گذارند.
مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه شنبه شب اعلام کرد: فرانسه درحال جنگ است و برای نابودی گروه تروریستی داعش تلاش خواهد کرد. وی تاکید کرد: ما در حال جنگ هستیم و برای نابودی این گروه افراطی در فرانسه، اروپا، سوریه و عراق اقدام و به آن حمله خواهیم کرد. وی افزود: پاسخ فرانسه به این حمله تروریستی در سطح خود این حمله خواهد بود.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
حملات تروریستی در فرانسه، نشان داد که آنچه در پاریس اتفاق افتاد محصول حمایت فرانسه و کشورهای غربی از داعش و فقدان تحلیل عمیق از پدیده داعش در غرب است. تحولات پاریس نشان داد غرب و فرانسه مرتکب خطای راهبردی در حمایت از داعش شده است.
راه چاره چیست؟
موضوع اصلی این است که باید ریشه داعش را شناخت و کشورهای اروپایی باید به دنبال این سوال باشند که داعش 12 لشکر با بهترین سلاح های جنگی را از کجا می آورد؟ چرا از آسمان برای داعش سلاح می‌بارد؟ چرا داعش به راحتی نفت خود را در بازار می‌فروشد؟ چرا جنگنده‌های ائتلاف به جای مواضع داعش مواضع حشد‌الشعبی را بمباران می‌کنند؟ همه‌ این چراها پاسخ روشنی دارد، باید پذیرفت کشورهایی همچون آمریکا، ترکیه، اسرائیل، عربستان و قطر هستند که به داعش کمک می کنند و اروپایی ها نیز آمادگی ندارند که از منافع مادی چند صد میلیاردی خود بگذرند و این حامیان را رها کنند.
پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
مبارزه آمریکایی‌ها با گروه تروریستی داعش فریبی بیش نیست، چرا که داعش دست پرورده و گماشته خود آمریکایی‌ها است. آمریکا با بهانه مبارزه علیه داعش می‌خواهد بر حضور نظامی خود در منطقه ادامه دهد و همانگونه که در پاکستان می‌تواند بدون اجازه از ارتش اقدامات نظامی صورت دهد در عراق و سوریه هم می‌خواهد چنین کاری انجام دهد.آمریکا در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه به کمک آنان رفت اما با شکست مفتضحانه‌ای که مواجه شد داغ ننگنی بر پیشانی‌اش نشست. ادعای مبارزه با داعش کاری تبلیغاتی برای از بین بردن این ننگ است.

پاریس، پایتختی در خون // اسلام‌هراسی به قیمت خودزنی
شاید زمانی که غربی‌ها داعش را متولد کردند، فکر نمی‌کردند که طفل نامشروعشان روزی گریبانشان را بگیرد. داعش ضرب‌المثل نیاکان ما را نیز تحت شعاع قرار داده است. داعش نشان داد که آری، می‌شود گاهی چاقو دسته خود را ببرد.
گزارش از حمیدرضا قربانی باشگاه خبرنگاران
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات