امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۸/۰۷
کد خبر : 34442
چاپ خبر :
آخرین جزئیات از خسارات سیلاب در ایلام

سیلاب در ایلام جان 2 نفر را گرفت/ آسیب جدی به تأسیسات و زیرساخت‌ها و لغو پرواز‌های فرودگاه

بارش شدید باران در ایلام که تا روز شنبه ادامه پیدا می‌کند تا کنون علاوه بر لغو کردن پروازهای فرودگاه این شهر خسارت‌های بالایی را به زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام وارد کرده است.

139403091233083235396004

به گزارش بیان نیوز ، بارش شدید باران در ایلام که از روز گذشته شروع به باریدن کرده است و تا روز شنبه ادامه پیدا می‌کند، تاکنون علاوه بر لغوکردن پروازهای فرودگاه این شهر، خسارت‌های بالایی را به زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام وارد کرده است.

به وجود آمدن این خسارت ها در حالی است که سازمان هواشناسی وقوع آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها را پیش‌بینی کرده بود و نسبت به این موضوع هشدار داده بود.

تعداد کشته‌ها بر اثر بارش شدید باران در ایلام به 2 نفر رسید

احمد کرمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بارش شدید باران در ایلام تا کنون دو نفر را به کام مرگ کشانده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران استان ایلام در حالت آماده باش است، افزود: اکیپ‌های امدادی و خدمات رسان در مناطق مختلف استان ایلام که دچار آبگرفتگی و جاری شدن سیل شده‌اند، مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام عنوان کرد: تا کنون 230 میلیمتر بارش  در ایلام ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه‌ها تمامی ادارات و مدارس استان ایلام تعطیل هستند،گفت: به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری در ایلام بانک‌های ایلام نیز تعطیل اعلام شدند.

بخشی از دیوار “قلعه تاریخی کنجاچم” ایلام تخریب شد

بارش شدید باران که از روز گذشته در استان ایلام شروع به باریدن کرده است تا کنون خسارت‌های میلیاردی را به زیرساخت‌ها و تاسیسات استان ایلام در حوزه‌های مختلف وارد کرده است.

بر اثر بارش شدید باران بخشی از دیوار قلعه تاریخی کنجاچم که مهمترین اثر خشتی استان ایلام و واقع در محور تردد زائران اربعین و در مسیر ارتباطی ایلام به مهران قرار دارد، به طول 15 متر تخریب شده است.

گمان می‌رود که برخورد صاعقه با این دیوار سبب ریزش و تخریب آن شده است.

شبکه فیبر نوری و تلفن همراه در شهرستان‌های مرزی دهلران و مهران نیز بر اثر بارش شدید باران قطع شده است که تلاش مسئولان برای اتصال شبکه تلفن همراه در جریان است.

بسیاری از خانوراهای عشایر در مناطق مختلف استان ایلام مانند منطقه بانکول ایوان، منطقه سد ایلام و همچنین منطقه گووز دچار آبگرفتگی شده‌اند که چادرهای عشایر را آب با خود برده است.

همچنین برخی از محورهای عشایری نیز بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل مسدود شده‌اند.

کدورت آب در ایلام به 800 PPM رسید/ آب شرب ایلام قطع است

داراب بیرونوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: این‌گونه بارش‌ها در ایلام بی‌سابقه است و از روز گذشته تاکنون 360 میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران در ایلام خسارت‌های بالایی به چاه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب وارد کرده است، افزود: میزان دقیقی از خسارت‌های وارد شده به تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی در دست نیست، ولی گمان می‌رود که خسارت وارد شده میلیاردها تومان باشد.

مدیرعامل آب شهری استان ایلام با بیان اینکه کدورت آب در ایلام به 800 PPMرسیده است، عنوان کرد: کدورت مجاز تا 5 PPM است که اگر تا 30 باشد، در تصفیه خانه ایلام قابل تصفیه است اما در حال حاضر به هیچ عنوان با این میزان کدورت نمی‌توان آب را تصفیه کرد.

وی با بیان اینکه آب شرب شهرستان ایلام قطع است، گفت: تلاش می‌شود که تا اواخر امروز با کاسته شدن کدورت آب، آب شرب وصل شود.

بیرونوندی عنوان کرد: آبرسانی سیار انجام می‌شود از همین رو مردم صرفه جویی کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

میزان خسارت بارش شدید باران در سیروان بسیار بالا است

مراد یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بر اثر بارش شدید باران و کم‌سابقه در استان ایلام محورهای ارتباطی شهرستان سیروان در شمال استان ایلام با ریزش کوه در تونل آزادی قطع شده و تردد در این مسیرها با مشکل روبه‌رو کرد که با تلاش نیروهای راهداری این مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش باران قطع شده است، افزود: در صورتی که بارش باران ادامه پیدا کند سه پل در این شهرستان به صورت کامل تخریب می‌شوند.

فرماندار شهرستان سیروان خاطرنشان کرد: این بارش‌ها به مزارع شالی این شهرستان خسارت بسیار بالایی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های بالایی به منازل روستایی و شهری شهرستان وارد شده است، گفت: با فرو ریختن یک دامداری 30 رأس از دام‌های یک دامدار تلف شدند و سیلاب نیز 17 رأس دام دیگر را در این شهرستان با خود برده است.

آماده باش گردان‌های امام حسین(ع) و امام علی(ع) برای امدادرسانی به سیل زدگان ایلام

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، سردار سید صادق حسینی با اشاره وقوع بارندگی‌های شدید در ساعات گذشته اظهار داشت: از بامداد امروز و به دنبال تشدید بارش‌ها، تمامی گردان‌های امام علی (ع) و امام حسین (ع) استان به حالت آماده باشد در آمده تا در صورت نیاز به کمک سیل زدگان بشتابند.

وی افزود: امکانات سپاه و بسیج در حد توان نیز مهیا شده تا در صورت نیاز به کار گرفته شوند.

سردار حسینی تاکید کرد: همچنین در شهرستان‌های استان نیز کلیه نیروها و امکانات به صورت آماده باش در آمده‌اند.

فرمانده سپاه استان ایلام عنوان کرد: از مردم استان و بخصوص شهرستان‌هایی که دچار سیل شده‌اند می‌خواهیم تا از تردد غیر ضروری اجتناب کنند و اجازه دهند تا مسئولان شهری نسبت به پاک سازی شهرها و نیز امداد رسانی به حادثه دیدگان اقدام نمایند.

زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام در پی بارش شدید باران آسیب جدید دیدند

محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در پی بارش‌های شدید باران در ایلام از روز گذشته خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهرستان ایلام وارد شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های امدادی و خدماتی در شهرستان ایلام، افزود: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت‌های رخ داده و تلفات در دست نیست.

استاندار ایلام عنوان کرد: از ساعت 3 بامداد تا 5 صبح امروز بارش‌ها به بسیار شدید بود به‌گونه‌ای که در این بازه زمانی 50 میلیمتر بارش ثبت شده و بیشترین خسارت‌ها نیز در اثر وقوع این بارش رخ داده است.

وی گفت: بسیاری از منازل دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و حاشیه‌های شهر نیز که به‌صورت غیرقانونی و غیراستاندارد منازل خود را بنا کرده‌اند دچار آبگرفتگی شده‌اند.

مروارید خاطرنشان کرد: هنوز آماری از میزان خسارت‌ها به ما نرسیده است.

محورهای مواصلاتی ایلام باز است

سرهنگ محسن ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بر اثر بارش شدید باران برخی از مناطق در محورهای ارتباطی استان ایلام دچار ریزش شده است.

وی با بیان اینکه تردد در محور ارتباطی راه کربلا و پس از تونل کاذب راه کربلا به کندی انجام می‌شود، افزود: در این محور ریزش کوه رخ داده بود که با تلاش نیروهای راهداری محل پاکسازی و باز شد و تردد در این محور جریان دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام عنوان کرد: در محور ورودی تونل آزادی نیز ریزش کوه رخ داد که این محور نیز با تلاش نیروهای راهداری پاکسازی و باز شده است.

وی گفت: پیش از تونل آزادی و در روبه روی ساختمان محیط زیست در محور تونل آزادی پس از دره ارغوان نیز بر اثر رانش زمین محور اصلی تردد مسدود شده است که مسیر فرعی برای تردد خودروها باز است.

سرهنگ ناصری با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی در استان ایلام با وجود بارش شدید باران باز است، خاطرنشان کرد: از رانندگان عزیز می‌خواهیم که با سرعت مطمئنه در محورها تردد داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

بارش شدید باران به زیرساخت‌های ایلام خسارت‌های زیادی وارد کرد

ناصر خوشخبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: از شامگاه چهارشنبه تا کنون 180 میلی متر باراندگی در شهرستان ایلام ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها بسیار زیاد بوده است، افزود: شدت بارش‌ها به حدی بوده است که آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها و تاسیسات و خیابان‌ها و پل‌ها و ابنیه وارد شده است.

فرماندار شهرستان ایلام با اشاره به فعالیت شبانه تمامی اعضای ستاد بحران ایلام و اکیپ‌های خدماتی و امدادی تا صبح، عنوان کرد: اکیپ‌هایی از هلال احمر و شهرداری و ستاد بحران و آب و فاضلاب در حال فعالیت و تلاش برای رفع مشکلات و کمک دهی به مردم هستند.

وی گفت: برخی از خیابان‌ها مسدود هستند و اکیپ‌های خدماتی در حال تلاش برای بازگشایی محورها هستند.

خوشخبر با بیان اینکه بانک‌های ایلام امروز تعطیل اعلام شده‌اند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

سیلاب در ایلام یک کشته و یک مفقود برجای گذاشت

احمد کرمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: با شروع بارندگی‌های شدید در ایلام دستگاه‌های خدمات رسان مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و اکیپ‌های امدادی از دیروز به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند، افزود: زیرساخت‌های ایلام آسیب جدی دیده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام عنوان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها تا فردا در ایلام ادامه دارد امروز فعالیت بانک‌ها را تعطیل اعلام کردیم تا از ترددها و ترافیک و وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها توسط گروه‌های ارزیاب در حال بررسی است، گفت: عمده خسارت‌ها در حوزه‌های زیرساخت‌ها و تأسیسات بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: در این حال تا کنون یک نفر جان خود را از دست داده است و یک نفر نیز مفقود شده است.

بارندگی‌های شدید در ایلام ادامه دارد

یوسف شیخ الملوکی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت:  تا ساعت 9 و نیم روز گذشته 60 میلی متر بارندگی در شهر ایلام ثبت شده که از همان ساعت تا ساعت شش و نیم صبح امروز نیز 170 میلی متر بارندگی در این شهر ثبت شده است.

وی با اشاره به ادامه بارش‌ها در مناطق مختلف استان ایلام افزود: میزان بارندگی‌های ثبت شده در  شهر ایوان 97 میلیمتر، در شهر سرابله 100 میلیمتر و در آبدانان 52 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام عنوان کرد: میزان بارش ثبت شده در شهر دره شهر 20 میلیمتر و در شهرستان سیروان 90 میلیمتر و همچنین در شهر گرمسیری مهران 17 و در دهلران 24 میلیمتر بوده است.

وی گفت: بارندگی با این شدت در برخی از نقاط تا فردا ادامه دارد و لازم است که دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات لازم را انجام دهند که پیش از وقوع این بارش‌های شدید ما اطلاعیه‌های هشدار را صادر کرده بودیم.

شیخ الملوکی خاطرنشان کرد: از روز شنبه وضعیت جوی در ایلام پایدار می‌شود و مجدداً از اواخر هفته شرایط ناپایدار می‌شود.

بارش شدید باران پروازهای فرودگاه‌های ایلام را کنسل کرد

مجتبی بیاتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در روز پنجشنبه از فرودگاه ایلام یک پرواز انجام می شد که در اثر بارش شدید باران این پرواز لغو شد.

وی افزود: این پرواز که قرار بود ساعت شش و 10 دقیقه صبح امروز از تهران به سمت ایلام حرکت کند با وجود شرایط نامناسب جوی و بارش های شدید باران کنسل شد.

مدیر فرودگاه شهدای شهر ایلام عنوان کرد: با توجه به انجام نشدن پرواز صبح از تهران به ایلام پرواز ایلام به تهران نیز که قرار بود در ساعت هفت و 40 دقیقه صبح امروز انجام شود نیز لغو شد.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات