امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۸/۰۳
کد خبر : 34141
چاپ خبر :
‫دستاورد جدید برجام

فست‌فود رقیب آمریکایی مک دونالد را در ایران بخورید!

شرکت برگرکینگ، رقیب آمریکایی مک دونالد در ایران با تابعیت آمریکایی ثبت شد.

برگر کینگ

به گزارش بیان نیوز به نقل از تسنیم، شرکت برگرکینگ نام برند فست فود آمریکایی و رقیب شرکت مک دونالد است که بر اساس اسناد روزنامه رسمی کشور ، در ایران ثبت شده است.

نکته جالب در ثبت این شرکت، مالکیت با تابعیت آمریکایی است. ورود کالاهای مصرفی آمریکایی یا هر کشور دیگر علاوه بر اینکه باعث خروج ارز زیادی از کشور شده، باعث ورود فرهنگ و سبک زندگی غربی به کشور می‌شود.

بر اساس سند زیر، بر گفته شده از روزنامه رسمی کشور، این شرکت در بهمن ماه سال گذشته در ایران ثبت شده است.

شعبه‌هایی منسوب به این برند در بازار ایران مشاهده می‌شود اما هنوز مشخص نیست که آیا نمایندگی اصلی این برند بوده یا صرفا اقدام به نصب تابلو کره اند.

براساس قانون صنفی، یک شرکت خارجی در صورتی می‌تواند مجوز صنف را از اتحادیه‌ها و وزارت صنعت دریافت کند که مقدمات لازم را برای دریافت تابعیت طی کرده و مجوز کار داشته باشد. علاوه بر این، مجوز‌های صنفی برای کالاهای بادوام و غیر مصرفی صادر می شود.

پیش از این خبرهایی مربوط به ثبت شرکت مک‌فلری و کی‌اف سی آمریکا در ایران منتشر شده بود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. ناشناس گفت:

    نگید باعث ورود فرهنگ دیگر کشور ها میشه. اگر قرار به خاطر جلوگیری از ورود فرهنگ یک کشور نگذاریم این فروشگاه ها بیایند که اصلا این جور فروشگاه از اول محکوم به شکست هستند. تو کشور های دیگه از جمله همین عراق هم نمایندگی چنین فروشگاه هایی است.مشکل این است که نمایندگان به فکر سگ و گربه هستند که بعضی ها با خودشان به داخل شهر می اورند نه این جور موارد مهم تر

  2. پدرام گفت:

    مگه حضرت آقا بعنوان یکی از شروط تایید برجام نفرمودند ورود کالاها و محصولات آمریکایی به کشور ممنوع است پس معلومه دولت داره چکار میکنه!!!!؟؟؟؟

    • ناشناس گفت:

      اگر قرار باشد چنین کاری کنیم، که سایت بیان باید جمع بشه، فارس باید جمع بشه، تابناک و … همگی باید جمع شوند چرا چون سرور های این سایت ها همگی مربوط به یک شرکت آمریکایی HP است. تازه فقط خبرگزاری ها نیستند بانک ها و چیزی حدود 90% سایت های ایران باید جمع بشوند. اگر این طوری است چرا چند سال است اپل داره وارد کشور میشه و به خاطر فروش بالایی که نسبت به جمعیت داره اپل تصمیم داره در ایران نمایندگی رسمی بزنه؟! اگر قرار باشه جلوی کالای آمریکایی گرفته بشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه

دیدگاه شما

تبلیغات