امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۶/۲۷
کد خبر : 31463
چاپ خبر :
مقدم‌فر در نماز جمعه تهران

شاهد جریان نفاق جدیدی هستیم که در برخی کانون‌های نظام حضور دارند/ نفوذ دشمن با هدف خدشه‌دار کردن استقلال کشور

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در شرایط کنونی شاهد جریان نفاق جدیدی هستیم که در برخی کانون‌های نظام حضور دارند، بر تغییر شکل نفاق تاکید کرد و گفت: برخی افراد که سابقه جهاد هم دارند، استحاله شده‌اند؛ ولی یا می‌ترسند بگویند استحاله شده‌اند و یا مصلحت نمی‌دانند.

62034_orig

به گزارش بیان نیوز به نقل از دفاع پرس،حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، پیش از ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین تهدیدات کشور، نفوذ دشمن است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به‌طور مکرر به این موضوع اشاره کردند که باید تبیین شود.

وی اضافه کرد: نفوذ دشمن در دوحوزه متصور است؛ حوزه مردم و حوزه مسئولان. البته نفوذ در منطقه یعنی جلوگیری از الهام‌بخشی انقلاب اسلامی در سطح منطقه نیز مطرح است، اما مورد بحث بنده نیست.

مقدم‌فر در ادامه با بر شمردن خصوصیات و ویژگی‌ها این نفوذ، تصریح کرد: این نفوذ که به‌عنوان مهم‌ترین تهدید از آن یاد می‌شود ویژگی‌هایی دارد؛ اول اینکه امروز دشمن بنا دارد از طریق مذاکرات هسته‌ای که بین ایران و گروه 1+5 و در راس آن آمریکا، انجام شد، استفاده کند و از برجام به‌عنوان یک فرصت به اهدافش برسد.

وی اضافه کرد: دشمن قصد دارد از مذاکره‌ای که صرفا در موضوع هسته‌ای صورت گرفت، به‌عنوان پلی برای ورود مجدد به کشورمان استفاده کند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت: امروز دشمن می‌خواهد این را به مردم ما القا کند که اگر می‌توان در موضوع هسته‌ای مذاکره کرد، در بقیه مسائل هم می‌توان با مذاکره، مشکلات را حل کرد. یعنی مردم بگویند پس آمریکا چندان هم دشمن بدی نیست. یعنی مردم و مسئولان به جای دست چدنی، دستکش مخملی را ببینند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور بیان کرد: آنچه که نفوذ را به‌عنوان بزرگترین تهدید قرار می‌دهد، ابعاد فرهنگی و سیاسی است. این نفوذ جنبه نرم‌افزاری دارد؛ یعنی در باورها و فکر مردم و مسئولان رخنه می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی پیشین سپاه تصریح کرد: اگر دشمن بتواند آرمان‌های ملی ما را تغییر دهد و در آن خلل ایجاد کند، در واقع به پایه‌های نظام اسلامی لطمه زده است.

مقدم‌فر اظهار داشت:‌ دشمن قصد دارد با نفوذ در مراکز تصیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشورمان برآوردهای نخبگان و مسئولان ما را تغییر دهد و مهمتر از همه روحیه انقلابی مسئولان را دچار تغییر و دگردیسی کند. اینجاست که احتمال اینکه مسئولان دچار خطای در تصمیم بشوند زیاد است.

وی اصلی‌ترین هدف نفوذ دشمن را هدف قرار دادن آزادی و استقلال کشور دانست و گفت: قداست‌زدایی از استقلال و ارزش متعالی جمهوری اسلامی ایران راه را برای نفوذ دشمن باز می‌کند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، خط نفوذ در حلقه‌های مدیریتی را مهم‌ترین موضوع دانست و خاطرنشان کرد: جریان نفوذ در جمهوری اسلامی جدید نیست. ما در دهه اول انقلاب نیز شاهد این موضوع بودیم و در سال‌های 60 و 61 تجربه‌ای از این دست را داشتیم.

وی ادامه داد: اما فتنه نفوذ جدید با قبلی‌ها شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد. از جمله شباهت‌های این دو، این است که اهداف کلان هر دو یکی است و دشمنان به دنبال این هستند که در حوزه‌های مدیریتی نفوذ کنند و پروژه تهی کردن انقلاب از درون دنبال شود.

مقدم‌فر در توضیح دومین شباهت خط نفوذ دهه اول انقلاب و امروز، بیان کرد: هدف عملیاتی هر دو، از بین بردن مسئولین است. سومین شباهت نیز این است که هر دو خط نفوذ سعی دارند از عناصر آلوده به نفاق برای این موضوع استفاده کنند.

وی در ادامه به تفاوت‌های خط نفوذ در دهه 60 و امروز اشاره کرد و گفت: در دهه 60 نفوذ دشمن ماهیت فیزیکی داشت. یعنی برای وحدت فیزیکی مسئولین عناصری را در مراکز حساس نفوذ می‌داد. شهادت شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی از همین طریق صورت گرفت.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: ولی نفوذی که امروز وجود دارد، تغییر در راهبرد دشمن است. امروز دشمنان مسئولان را حذف فیزیکی نمی‌کنند، بلکه تلاش می‌کنند از مهره‌های داخلی که رویکرد غرب‌گرایانه دارند، استفاده کنند تا با نفوذ این افراد در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، بر تصمیم‌سازی‌ها اثر بگذارند و در روحیه انقلابی مسئولان تغییر ایجاد کنند.

مقدم‌فر ادامه داد: مسئولی که از پیش از انقلاب سابقه مبارزاتی دارد و بعد از انقلاب نیز با دشمن مبارزه کرده، امروز می‌گوید “تا به کی با آمریکا دشمن باشیم؟ و روزی باید مشلکل‌مان را با او حل کنیم”؛ باید از ایشان پرسید شما ده‌ها سال با آمریکا مبارزه کردید، امروز هم آمریکا تغییری نکرده است. چه مسائلی را باید با او حل کنیم؟ آمریکا شیطان بزرگ است و مشکل ما با او هستی‌شناسانه است و او با هست انقلاب مخالف است.

وی با طرح این سوال که آیا آمریکا از خوی استکباری خود دست برداشته است، بیان داشت: آقای مسئول، این شما هستید که عوض شده‌اید.

مشاو فرهنگی فرمانده کل سپاه ادامه داد: اینجاست که باید روی خط نفوذ تأمل کرد. چه اتفاقی افتاده که آرمان‌های آن مسئول ما تغییر کرده است؟ باید برای عاقبت به‌خیری آن مسئول دعا کرد.

مقدم فر با تاکید بر اینکه مسئولان باید حتی در ادبیات خود، دقت کنند تا راه نفوذ را ببندند، اظهار داشت: تعجب می‌کنم یکی از مسئولین محترم، گفته‌اند “دشمن ما تنها صهیونیست‌ها، آمریکا و تروریست‌ها نیستند، بلکه ما دشمنانی به نام ریزگردها، کم‌آبی و بیکاری هم داریم.”

وی ادامه داد: شیطان بزرگی که 36 سال شبانه‌روز برای نابودی این نظام برنامه‌ریزی کرده است و آمریکا و صهیونیست‌ها همان کسانی هستند که 36 سال با تحریم‌ها، مسبب ده‌ها مشکل و معظل در کشور ما شدند.آیا این‌ دشمنان هم‌ردیف ریزگرد و بی‌آبی هستند؟

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در ادامه، در تشریح آخرین تفاوت خط نفوذ در دهه 60 و امروز، تاکید کرد: در شرایط کنونی شاهد جریان نفاق جدیدی هستیم که در برخی کانون‌های نظام حضور دارند. در اوایل انقلاب، نفوذ توسط منافقین انجام می‌شد و هنوز درگیر نفاق هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شکل نفاق عوض شده است، گفت: برخی افراد که سابقه جهاد هم دارند، استحاله شده‌اند؛ ولی یا می‌ترسند بگویند استحاله شده‌اند و یا مصلحت نمی‌دانند.

مقدم‌فر با بیان این‌که این افراد در حوزه‌های مهم تصمیم‌گیری حضور داشته و ظاهر و باطن‌شان متفاوت است، تصریح کرد: این نفوذ، خطرناک‌تر از دهه اول انقلاب است. این نفاق مسئولین را به جایی می‌رساند که باید برای عاقبت به‌خیری‌شان دعا کرد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات