امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۶/۰۸
کد خبر : 30790
چاپ خبر :

اقدام عجیب دانشگاه تهران برای تخلیه خوابگاه متاهلین!

دانشجوی ساکن خوابگاه غدیر دانشگاه تهران گفت: حدود دو سه هفته می‌شود که به مسئولان خدماتی عملا گفته‌اند دیگر نظافت خوابگاه را انجام ندهند و آشغال‌ها روی هم تلمبار شده است همچنین در روزهای گذشته شاهد قطع کردن تلفن‌ها به مدت دو سه روز بودیم که وقتی علت خرابی را از مخابرات جویا شدیم گفتند از خود دانشگاه است.

IMG16500224

به گزارش بیان نیوز ،دانشجوی دکتری دانشگاه تهران که ساکن خوابگاه متاهلی غدیر این دانشگاه است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو درخصوص تصمیم مسئولان این دانشگاه برای خوابگاه‌های متاهلی و تخلیه این خوابگاه توسط دانشجویان متاهل گفت: دانشجویی مثل من برای گرفتن یک اتاق به اسم خوابگاه متاهلی یک سال در نوبت می‌ماند و پس از ارائه مقالات به دانشگاه که امتیاز وی محسوب می‌شود بالاخره یک چهار دیواری و سقف ناقابل نصیبش می‌کنند که البته به ازای آن پنج میلیون چک ضمانت و ترمی حدود 300 هزار تومان اجاره باید بپردازد.

وی ادامه داد: خوابگاه غدیر به خاطر نزدیکی به فروشگاه شهروند و بازار میوه و تره بار همچنین سرویس حمل و نقل مناسب تا دانشگاه و امکانات ورزشی دارای مزایای خوبی برای متاهلین است و دانشگاه برای ارائه خوابگاه متاهلی با این خدمات با هر دانشجوی متاهل یک قرارداد دو و نیم ساله و یا سه ساله می‌بندد.

این دانشجو با اشاره به اینکه از حدود شش ماه پیش زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه شما باید خوابگاه غدیر را تخلیه کنید به گوش می‌رسید، گفت: این در حالی بود که هنوز حدود یک سال از قرارداد ما و خیلی‌های دیگر باقی مانده بود اما امروز با کمال ناباوری شاهد هستیم مسئولان فشار زیادی را برای بلند شدن متاهلین به کار بسته‌اند.

وی در ادامه گفت: خوابگاه غدیر شامل دو بلوک یک و دو می‌شود که دو جنب کوی دانشگاه است و مسئولان تصمیم دارند آن را به خوابگاه مجردین تبدیل کنند. تا جایی که معاون دانشگاه تهران صبح و شب زنگ می‌زند که باید خوابگاه را تخلیه کنید و به خوابگاه جلال بروید خوابگاهی که به شرایط افتضاح و نامناسب میان خوابگاه‌های دانشگاه تهران معروف است.

این دانشجو افزود: از 9 خانواده ساکن خوابگاه غدیر خواستند با تخلیه این خوابگاه به خوابگاه جلال یا سعادت آباد اسباب کشی کنند تا به آنها یک سال هم ضمانت سکونت بیشتر داده شود این در حالی است که هنوز قانونا مدت قرارداد ما با دانشگاه بر سر خوابگاه غدیر تمام نشده است.

وی در پایان گفت: حدود دو سه هفته می‌شود که به مسئولان خدماتی عملا گفته‌اند دیگر نظافت خوابگاه را انجام ندهند و آشغال‌ها روی هم تلمبار شده است. همچنین در روزهای گذشته شاهد بودیم شبانه اطراف دیوارهای خوابگاه تابلوهایی نصب کرده‌اند به اسم کوی پسران یعنی عملا به ما اعلام می‌کنند قصد و هدف شان چیست. آخرین اقدام نیز قطع کردن تلفن‌ها به مدت دو سه روز بود که وقتی علت خرابی را از مخابرات جویا شدیم گفتند از خود دانشگاه است. با همه این شرایط نمی‌دانم چرا نیلی ریاست دانشگاه در مجلس چیزی خلاف این را بیان کرده‌اند که اصلا تصمیمی برای تخلیه خوابگاه‌های غدیر از متاهلین و تبدیل آنها به خوابگاه مجردی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، دانشجویان این خوابگاه ۳ شهریور ۱۳۹۴ در نامه ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از فشار مسئولان برای بیرون کردن متاهلین این خوابگاه خبر دادند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته گذشته برای پیگیری مشکلات دانشجویان متاهل خوابگاه غدیر ۱ و ۲ رئیس دانشگاه تهران را به کمیسیون فراخواند. نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در این جلسه اعلام کرد دانشگاه هیچگونه برنامه ای برای بیرون کردن دانشجویان متاهل از این خوابگاه و واگذاری آن به دانشجویان مجرد ندارد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. علی گفت:

    با سلام و احترام

    بنده ساکن خوابگاه غدیر هستم. دیروز علیرغم اینکه هنوز در غدیر 2 خانواده ها ساکن هستند دانشگاه با خالی کردن تعداد زیادی تختهایی فلزی خوابگاه مجردی جلو درب واحدهای غدیر 2 علنا فشار روانی خود را چند برابر کرد.
    در خصوص گفته آقای به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران که در برخی سایت ها درج شده بود مبنی بر اینکه آنها برای ساکنین باقیماندهغدیر 2 همه تسهیلات را برای جابه جایی مهیا میکنند توضیح باید دهم که خواسته ما دانشجویان این است که اصلا چرا این خوابگاه که با هزینه های هنگفت 5 سال پیش برای متاهلین مهیا شده است الان و در برهه ای که آقا (دامت برکاته) سیاستهای کلان جمعیتی را ابلاغ کرده اند باید به مجردی تبدیل شود. حرف ما تنها مربوط به این چند زوج نیست حرف ما این است که چرا باید از واحدهای متاهلین دانشگاه تهران آن هم 60 واحد و در آینده ای نزدیک 120 واحد کم شود. آنها میخواهند موضوع را فقط محدود به چند زوج کنند موضوع یک واحد ساختمانی 60 واحده است. آقای به نژاد اشاره به کمبود خوابگاه برای دانشجویان متاهل میکند اما اشاره ای به زوج های عقد کرده در صف انتظار خوابگاه متاهلین نمی کنند. مسئولین باید برای آنچه که همراستا با سندهای کلان ملی است یعنی تاهل و دانشجویان متاهل اولویت بالاتری قائل شوند
    آنها هم دانشجوی دانشگاه تهرانند چرا آنها را از این واحدهای 30 متری اما مغتنم برای آنها محروم می کنید؟

دیدگاه شما

تبلیغات