امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۲۹
کد خبر : 30435
چاپ خبر :
به گزارش بیان نیوز

آسوشیتدپرس گزارش اولیه درباره بازرسی از سایت پارچین را تغییر داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس بخش‌های زیادی از یک خبر خود که حاوی ادعاهایی درباره توافقات محرمانه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود را ساعتی پس از انتشار، بدون ارائه توضیح حذف کرد.

به گزارش بیان نیوز به نقل از فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس بخش‌های زیادی از یک خبر خود که حاوی ادعاهایی درباره توافقات محرمانه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود را ساعتی پس از انتشار، بدون ارائه توضیح حذف کرد.

این خبرگزاری آمریکایی روز چهارشنبه بر اساس نسخه پیش‌نویس توافقات محرمانه بین ایران و آژانس مدعی شده بود بازرسی از سایت پارچین را نمایندگان ایران یه عهده خواهند داشت و بازرسان سازمان ملل اجازه دخالت در این مورد را نخواهند داشت. مطابق این ادعا، بازرسان بین‌المللی از ورود به این سایت نیز منع خواهند شد.

آسوشتیدپرس در بخش دیگری از گزارش روز چهارشنبه خود به علاوه مدعی محدودیت‌هایی برای نمونه‌برداری‌های میدانی از سایت پارچین شده و گزارش داده بود بازرسان تنها مجاز به نمونه‌برداری از 7 محل از مناطقی که ادعا می‌شود محل انجام آزمایش‌های هسته‌ای توسط ایران بوده خواهند بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که به خبرسازی درباره برنامه هسته‌ای ایران شهرت دارد ساعاتی بعد از انتشار گزارش اولیه دو محور ذکر شده در بالا را از خبر خود حذف کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنجشنبه در همین باره نوشت مشخص نیست نسخه اولیه گزارش آسوشیتدپرس چرا تا این اندازه تغییر کرده است.

آسوشیتدپرس معمولاً هنگام به روزرسانی در اخبار و گزارش‌های خود توضیحاتی درباره تغییرات صورت گرفته و دلایل آنها ارائه می‌کند. این رسانه آمریکایی با این حال توضیحی درباره تغییرات درباره ادعاهای خود درباره بازرسی از پارچین ارائه نکرده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات