امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۲۶
کد خبر : 30237
چاپ خبر :
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان خبر داد

ساخت بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان با همت خیران گلپایگانی

دکتر رستمی بیان کرد:به دلیل استاندارد نبودن بخش دیالیز گلپایگان؛ در مجاورت اورژانس بیمارستان امام حسین، ساختمانی با کمک خیران «محمدرضا اختری»، «علیرضا اختری» و «طاهره جعفرعلی» و اعتبار دولتی در حال ساخت و تجهیز می باشد

به گزارش بیان نیوز،  دکترناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با طرح تحول سلامت در کشور،اقدامات بسیار مفیدی با کمک خیرین عرصه بهداشت در شهرستان صورت گرفت که جای بسی قدردانی دارد.

وی بیان کرد: با کمک خیرین و نیکوکاران خیراندیش، چندین پروژه عمرانی در بخش درمانی در شهرستان گلپایگان به انجام رسیده است که کار بزرگ این عزیزان بسیار با ارزش و قابل تجلیل می باشد.

وی ادامه داد : درسال 93 با اهدای یک میلیارد و 200 میلیون ریال و تخصیص 800 متر زمین در منطقه صفائیه، توسط خیر نیکوکار شهرستانی حاج ابوالقاسم مقدسی، وبا اختصاص 700 میلیون ریال اعتبارات دولتی، پایگاه بهداشت صفائیه ظرف مدت 5 ماه به بهره برداری رسید.

رستمی عنوان کرد: تقبل ساخت دو پروژه بهداشتی- درمانی ، توسط خیرین شهرستانی حاج مهدی صحت، و فرزند ایشان محمدرضا صحت که شامل آزمایشگاه و مرکز سلامت می باشد و تامین 50 درصد از هزینه ها توسط ایشان، از دیگر پروژه های عمرانی در بخش بهداشت و سلامت می باشد.

وی با بیان اینکه این دو پروژه بزودی آماده افتتاح و بهره برداری است تصریح کرد: ساخت این آزمایشگاه، در زمینی به مساحت500 مترمربع ومرکز سلامت با زیربنایی حدود 550 مترمربع، توسط این خیرین در حال اتمام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان افزود: جهت تکمیل و بهره برداری ساختمان مرکز سلامت دیگری که جنب شبکه بهداشت و درمان گلپایگان واقع می باشد، دو میلیارد و700 میلیون ریال توسط خیری به نام علی اکبرعظیمی اهداشده است که این مرکز در زمینی که توسط خیردیگری به نام حبیب الله جبل عاملی اهدا شده بود ساخته خواهد شد.

وی گفت: به دلیل استاندارد نبودن بخش دیالیز گلپایگان؛ در مجاورت اورژانس بیمارستان امام حسین، ساختمانی با کمک خیران «محمدرضا اختری»، «علیرضا اختری» و «طاهره جعفرعلی» و با پرداخت مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی ایشان و با اختصاص چهار میلیارد و 500میلیون ریال اعتباردولتی در حال ساخت و تجهیز می باشد و در اختیار مردم شهرستان قرار خواهد گرفت.

 وی تصریح کرد: خیرین جامعه سلامت شهرستان با هدف هدایت پولهای اهدایی از سوی خیرین عرصه بهداشت و سلامت در حال فعالیت می باشند و در سال جاری حدود 800میلیون ریال از کمک های مردمی را جمع آوری نمودند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در شهرهای زیر 20 هزار نفرخاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت در شهرهای  گوگد و گلشهر با استقرار پزشک خانواده در حال انجام است و جهت رفاه مردم در این شهرها شبکه بهداشت با یک مرکز درمانی  برای فعالیت وخدمت‌رسانی به مردم این دو شهر قرارداد بسته است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان عنوان کرد: 3 مرکز سلامت جامع در شهرستان در حال فعالیت می‌باشند و بزودی بخش‌های تغذیه و سلامت روان هم به این مراکز اضافه خواهند شد. وبرای انجام خدمات درمانی و بهداشت هفته‌ای 2 بار اعزام تیم‌های پزشکی به روستاها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجوز ساخت کلینیک ویژه تخصصی در بیمارستان امام حسین (ع) به شبکه بهداشت و درمان شهرستان صادر شده است، افزود: در صورت ساخت و آماده سازی این کلینیک تخصصی تمامی امور بیماران نیازمند پزشکی تخصصی در این مکان متمرکز خواهد شد.

وی در خصوص اختصاص دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس به بیمارستان امام حسین(ع) که توسط این پایگاه خبری پیگیری گردید، گفت: باانجام مکاتبات و رایزنی ها و تعاملات انجام شده توسط نماینده و فرماندار و موافقت معاونت بهداشت و درمان جهت اختصاص دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس، وزیر بهداشت نیز به اختصاص این دستگاه برای شهرستان موافقت کرد.

دکتر رستمی خاطر نشان کرد: پس از انجام مکاتبات و اخذ موافقت های لازم، کمیته تجهیزات پزشکی استان ، با توجه به جمعیت و وجود پزشکان متخصص در شهرستان  و به دلیل بالا بودن قیمت و هزینه های نگهداری این دستگاه ، پیشنهاد و مناقصه خرید دستگاه دو اسلایس را برای شهرستان صادر نمود ، ولی جناب آقای میرمحمدی نماینده مردم درمجلس، این پیشنهاد را نپذیرفتند و خرید دستگاه 16 اسلایس برای بیمارستان امام حسین(ع) را مورد پیگیری قرار دادند  که درحال پیگیری برای اختصاص این دستگاه می باشیم .

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. اكبر صادقی گفت:

    باسلام
    با تشکر از پیگیری های نشریه بیان در خصوص موانع خرید دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس برای بیمارستان امام حسین (ع) که قبلا موافقتهاش صادر شده بود اما متاسفانه در مسیر خرید توسط بعضی از مسئولین استانی تبدیل به 2 اسلایس شده بود و همچنین نماینده محتر شهرستان در مجلس شورای اسلامی که در این موضوع کوتاه نیومدند و پیگیر حقوق مردم منطقه هستند. اذعان آقای دکتر رستمی رئیس محترم اداره بهداشت هم قابل تقدیر می باشد.

دیدگاه شما

تبلیغات