امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۲۶
کد خبر : 30208
چاپ خبر :
به دلیل عدم رعایت نکردن اصول انبارداری

انبار فروشگاه رفاه گلپایگان در آتش سوخت+ تصاویر

به علت عدم رعایت اصول انبارداری و انبار کردن مواد قابل اشتعال ، عصر امروز انبار فروشگاه رفاه گلپایگان واقع در خیابان امام حسین(ع) طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (16)

به گزارش بیان نیوز، به علت عدم رعایت اصول انبارداری ، عصر امروز انبار فروشگاه رفاه گلپایگان واقع در خیابان امام حسین(ع) طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

مهدی نوری سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان در این باره در مصاحبه با خبرنگار بیان اظهار داشت : حدود ساعت 4 بعد از ظهر امروز ، پس از تماس با ما، ایستگاه یک آتش نشانی گلپایگان با یک اکیپ عملیاتی و یک خودرو سنگین اطفائیه وارد عمل شد و بلا فاصله ایستگاه 2 ما با یک اکیپ دیگر به کمک آمد و دو ماشین دیگر به حالت تامین و استند بای در ایستگاه حضور پیدا نمودند تا در صورت نیاز به کمک این اکیپها بشتابند.

وی ادامه داد: پس از حضور مامورین در محل حادثه، به دلیل اینکه ساختمانی که این انبار در طبقه همکف آن قرار دارد ، چند طبقه بوده و  طبقات بالای آن مسکونی می باشد ، طبقات مسکونی توسط نیروهای ما تخلیه گردید، تا خدای ناکرده شخصی در آنجا حضور نداشته و دچار حادثه شود و بلافاصله ماموران ما پس از خالی کردن تمامی طبقات عملیات اطفا حریق را شروع نمودند .

وی بیان کرد: به دلیل عدم رعایت نکردن اصول انبارداری و انبار کردن مواد قابل اشتعال  این حریق از نوع حریق طولانی بود و اطفای آن سخت و زمانبر بود.

سرپرست آتش نشانی شهرداری گلپایگان تصریح کرد: در این راستا از فرمانداری با ما تماس گرفته شد و به ما اعلام گردید که در صورت نیاز آتش نشانی شهرستان خوانسار و استانداری ، در جریان قرار داده شوند که ما اعلام بی نیازی نمودیم ولی با این وجود ماشینهای اطفای حریق آتش نشانی خوانسار در محل حادثه حضور پیدا نمودند که جا دارد از این عزیزان تشکر نمائیم ولی همانطور که گفتیم آتش خاموش شده بود و نیازی به حضور این عزیزان نبود.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی و برآورد میزان خسارت وارد شده به این فروشگاه فعلاً مشخص نیست عنوان کرد: کلیه اماکنی که به یک کاربری خاص اختصاص دارد نباید در کاربری دیگری تداخل داشته باشد. من باب مثال درب ورودی  این انبار تجاری با واحدهای مسکونی طبقات فوقانی آن مشترک می باشد و این موضوع باعث می گردد که اگر دود اینجا بیش از اندازه بود و ساکنین دیر متوجه می شدند، احتمال مسمومیت و کشته شدن کسانی که طبقات بالا بودند زیاد بود و یا احتمال سرایت آتش به طبقات فوقانی را داشتیم که این خلاف مقرارت است.

مهدی نوری در پایان تاکید کرد : کلیه امور صنفی باید قبل از گرفتن هرگونه مجوز از آتش نشانی و شهرداری استعلام بگیرند و همینطور که می بینید این فروشگاه برای نگهداری اقلام و کالاهای خود در این انبار از جایی استعلام نگرفته است و درست است که این مشاغل جزو مشاغل پر خطر نیستند ولی رعایت اصول انبارداری از اهم کارها می باشد.

IMG_4861

آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (1) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (2) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (3) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (4) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (5) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (6) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (7) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (8) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (9) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (10) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (23) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (11) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (12) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (13) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (14) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (15) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (17) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (18) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (19) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (20) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (21) آتش سوزی انبار فروشگاه رفاه گلپایگان (22)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات