امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۲۲
کد خبر : 29889
چاپ خبر :
فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان

حرکت کار رسانه می تواند شتاب دهنده کار پلیس باشد

سرهنگ محمد علی یوسلیانی با اشاره به اینکه حرکت کار رسانه می تواند شتاب دهنده کار پلیس باشد تصریح کرد: اگر پلیس طرحی را قرار است انجام دهد،اصحاب رسانه با انعکاس بجا و درست می توانند موجب نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از جرائم شوند .

به گزارش بیان نیوز ، سرهنگ محمد علی یوسلیانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان، صبح امروز در مراسم تجلیل از اصحاب خبر و رسانه، که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی گلپایگان برگزار گردید، ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر شهرستان اظهار داشت: روز بیست و یکم تیرماه گذشته که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری گردیده، نیروی انتظامی برنامه های امنیتی و اخلاقی خوبی را در شهرستان برنامه ریزی  و اجرا نمود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های نیروی انتظامی بحث حقوق شهروندی ، رعایت کرامات انسانی و تکریم ارباب رجوع  در راستای انجام وظایف محوله و خدمت به مردم خوب شهرستان می باشد عنوان کرد: خوشبختانه  پلیس در حوزه امنیت، یک رویکرد مردم محوری داشته و با همین رویکرد ان شا الله امسال را هم با قوت پی خواهیم گرفت.

وی ضمن مطلوب دانستن وضعیت امنیتی شهرستان در چهار ماهه نخست امسال، گفت: با همراهی مردم و اطلاع رسانی خوب اصحاب رسانه در این مدت شاهد کاهش 11 درصدی سرقتها ، کاهش 100 درصدی قتل، کاهش 2 درصدی تصادفات فوتی و جرحی در بحث حوادث جاده ای و ترافیکی و افزایش 154 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان بودیم

سرهنگ یوسلیانی، پیگیری رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی و همچنین معابر شهری را یکی دیگر از برنامه های نیروی انتظامی در شهرستان عنوان کرد و افزود: مراتب نقاط حادثه خیز به مسئولین امر اعم از شهرداریها و اداره راه و مسکن و شهرسازی اعلام شده و به جد دنبال هستیم تا این نقاط رفع گردد تا شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر و جاده ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت کار رسانه می تواند شتاب دهنده کار پلیس باشد تصریح کرد: اگر پلیس طرحی را قرار است انجام دهد،اصحاب رسانه با انعکاس بجا و درست می توانند موجب نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از جرائم شوند و بدینوسیله از اجرای مجدد آن طرح جلوگیری بعمل آید.

وی ادامه داد: با مساعدت اصحاب رسانه، مردم و سایردستگاهها  میتوان از وقوع برخی اتفاقات در سطح جامعه جلوگیری بعمل آورده و با بعضی معضلات مقابله نمود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان افزود: به وسیله اطلاع رسانی،آگاه سازی، آموزش و تذکر از طریق سیستم رسانه  می توان یکسری از معضلات را که از طریق کار پلیسی نمی توان با آنان مقابله نمود، کاهش داده  و یا با آنان برخورد نمود.

وی با تاکید بر اینکه کم اطلاعی ویا بی اطلاعی خانواده ها نسبت به معضلات اجتماعی، آنها را دچار تهدید کرده است، از تهدیدات فضای مجازی به عنوان مشکلات کنونی خانواده ها نام برد و عنولن کرد: این مشکلات که بعلت ناآگاهی کاربران و خانواده ها رخ داده است موجب بسیاری از کلاه برداریها و اخاذیها شده است.

وی با بیان اینکه آگاهی خانواده ها از طریق سایتها و رسانه ها می تواند نسبت به تهدیداتی که در اطراف انها وجود دارد جلوگیری به عمل آورد، تاکید کرد: در بحث آموزش همگانی، یکی از مواردی که نیاز به اطلاع رسانی در مورد آن وجود دارد،بحث سرقت از منازل و نگهداری طلاجات توسط شهروندان در منازل می باشد که برای پیشگیری از آن به شهروندان عزیز توصیه می شود که اشیای گرانبهای خود را به سیستم امانات بانکها سپرده و در زمان مسافرت این اشیا را در منزل نگذاشته و حتی الامکان منزل را به اشخاص معتمد بسپارند.

 

سرهنگ یوسلیانی در پایان خاطر نشان کرد: لازمه برقراری نظم و امنیت در جامعه، نظم و انضباط اجتماعی است و همانگونه که مدافع حقوق خودمان هستیم باید مدافع حقوق دیگران هم باشیم، زیرا رعایت نظم و مقررات جامعه نشانه پیشرفت آن جامعه می باشد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از اصحاب رسانه شهرستان با اهدای لوح و هدایا، تقدیر بعمل آمد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات