امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۱۹
کد خبر : 29609
چاپ خبر :
امام جمعه گلشهر

مردم گلشهر از حداقل امکانات محروم می باشند/مسئولین توجه کنند.

حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی بیان کرد: با وجود اینکه 30 درصد جمعیت شهرستان گلپایگان در شهرهای گوگد و گلشهر و روستاهای همجوار آن ساکن می باشند ولی متاسفانه مردم این مناطق از داشتن حداقل امکانات محروم می باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت السلام سید موسوی خراسانی امام جمعه گلشهر در مصاحبه با خبرنگار بیان در رابطه با مشکلات و نبود امکانات در  منطقه گلشهر و روستاهای همجوار آن ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه 30 درصد جمعیت شهرستان گلپایگان در شهرهای گوگد و گلشهر و روستاهای همجوار آن ساکن می باشند ولی متاسفانه مردم این مناطق از داشتن حداقل امکانات محروم می باشند.
وی با بیان اینکه تنها منبع درآمدی مردم این منطقه از طریق پیشه کشاورزی حاصل می شود عنوان کرد: باتوجه به کاهش بارندگی در سالهای اخیر و کمبود منابع آبی در این منطقه، بیم آن می رود که تا 5 سال آینده با بی آبی مواجه شویم  و نبود کار و کشاورزی،با جابجایی و مهاجرت مردم از روستاها به سمت شهرها همراه خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه، عدم تکمیل و ساخت بلوار و همچنین عدم وجود میادین در ورودی این شهر  و مشخص نبودن محدوده مسکونی، از دیگر مشکلاتی است که هر از گاهی منجر به تصادفات دلخراش دراین منطقه می شود و شهرداری گلشهر را مجبور نموده تا جهت کاهش سرعت خودروها در شهر ،سرعت گیرهای  متعددی را  ایجاد نماید.
خطیب نماز جمعه گلشهر ادامه داد: با توجه به مشکلات اعتباری، بارها قسمتی از جاده توسط شهرداری در منطقه گلشهر زیر سازی شده که در اخرین اقدام حدود 40 میلیون تومان هزینه برای اجرای این طرح لحاظ گردید ولی متاسفانه به علت اقدام  نکردن اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان، جهت تکمیل و آسفالت این قسمت، با بارندگی و عبور خودروهای سنگین، وضعیت جاده مجدداً ناهموار و نامسطح خواهد شد.
وی عدم وجود مجتمع های صنعتی در این منطقه، که جهت پیشرفت اقتصادی و زمینه سازی اشتغال برای جوانان می تواند نقش به سزایی داشته باشد و  همچنین عدم وجود دامشهر دراین منطقه را از دیگر مشکلات موجود در گلشهر ذکر نمود و از مسئولان ذیربط خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.
حجت الاسلام موسوی خراسانی درادامه خاطرنشان شد:  متاسفانه به علت عدم وجود درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در منطقه گلشهر مردم مجبور می باشند جهت درمان و تهیه دارو در بعد از ظهرها و شبها به گلپایگان مراجعه نمایند ، که به نظرم این کار درستی نیست و برای کسانی که حتی فاقد وسیله نقلیه می باشند سخت و دشوار است.
وی از عدم وجود دستگاه خودپرداز در منطقه ورزنه و عدم وجود خانه بهداشت برای انجام کارهای اولیه بهداشتی در منطقه فیلاخص نیز بعنوان مشکلات مردم این دو منطقه گلشهر نام برد.
وی گفت: منطقه گلشهر باتوجه به شرایط خاص خود نیاز به بخشداری دارد و اگر شعبه ای از اداراتی که بیشتر سر و کار مردم با آنان می باشد در این منطقه دائر گردد از بسیاری از مشکلات منجمله  ترددها و رفت و آمدهای مردم کاسته خواهد شد
حجت الاسلام خراسانی، در خاتمه با بیان اینکه عدم وجود تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی در شهر بزرگی همچون گلشهر از دیگر مشکلاتی است که مردم از آن رنج می برند،گفت: با توجه به اینکه حدود یک پنجم جمعیت شهرستان در این منطقه ساکن می باشد می بایست حداقل یک پنجم بودجه شهرستان نیز برای این منطقه لحاظ گردد اما با تمام این شرایط ما به یک بیستم این بودجه نیز راضی می باشیم.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات