امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۱۶
کد خبر : 29519
چاپ خبر :
امام جمعه گلشهر بیان کرد

کسی که خبرنگار است باید منتقد و نگاه او باید نقادانه، عالمانه و با تدبیر باشد

حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی بیان کرد: خبرنگار نباید مجیزه گوی این و آن، خصوصاً مسئولین باشد و کسی که خبرنگار است باید منتقد بوده و نگاه او باید نقادانه، عالمانه و با تدبیر باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی در خطبه های نماز جمعه امروز گلشهر که در مسجد جامع این شهر برگزار گردید ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که بعنوان روز خبرنگار نامگذاری گردیده است اظهار داشت: شنبه سالروزشهادت مظلومانه دیپلماتها و شهید مظلوم محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان توسط گروه طالبان در سال 1377 هجری شمسی است و این یک کار ننگینی بود که توسط این گروهک تروریستی انجام گرفت و تعجب کل دنیا را برانگیخت.

وی عنوان کرد: شغل خبرنگاری ، شغلی انبیا گونه است، یعنی خبرنگار  باید خبر را بگیرد و بدون اینکه آن را کم و زیاد نماید در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگار نباید مجیزه گوی این و آن، خصوصاً مسئولین باشد گفت: کسی که خبرنگار است باید منتقد بوده و نگاه او باید نقادانه، عالمانه و با تدبیر باشد

امام جمعه گلشهر با گلایه از برخی خبرنگاران در خصوص عدم انعکاس اخبار گلشهر ابراز کرد: اینجا هم جزو گلپایگان است. چرا مشکلات  را نمی نویسید و منعکس نمی کنید، ما که می فهمیم و می دانیم و سرمان در حساب و کتاب است. این کار، کار خوبی نیست

وی خطاب به این عده گفت : شما اگر یک جمع چهار پنج نفره جلو فرمانداری جمع شوند سریع خودتان را می رسانید و خبر را انعکاس می دهید، اما هر هفته بیش از هزار نفر آدم در این مکان جمع می شوند و بدون تعارف ما دقیقترین مباحث را مطرح می کنیم اما یکبار هم ندیدیم مطلبی در این باره نوشته شود.

وی تصریح کرد: البته من نیازی به نوشتن آنها ندارم و نمی خواهم که بنویسند. ولی وظیفه خبرنگار این است که درست و بدون منطقه گرایی و بدون اینکه بخواهد نسبت به مسائل و نسبت به منظقه دید مثبت یا منفی داشته باشد مطلب را ارائه دهد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بنده تقریباً در اکثر همایشها شرکت می کنم و جزو سخنرانان هم می باشم اظهار کرد: من دقت کرده ام بعضی از مطبوعات در انعکاس خبر این همایش، فقط و فقط می نویسند امام جمعه گلشهر در فلان جلسه حضور داشت و صحبت کرد بی آنکه جزئیات صحبت بنده را بنویسند.

وی گفت: این مطلب مشخص است که بعضی ها نمی خواهند ببینند که گلشهر هم برای خودش دارای ظرفیتهایی است و این کار، کار درستی نیست.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تعامل را با مسئولین، بنده بعنوان امام جمعه گلشهر دارم عنوان نمود: شاید تا به الان بنده حتی یک نامه علیه مسئولی ننوشتم، تا جایی که توانستم نقاط مثبت آنها را مورد تائید قرار داده و تقویت نمایم

خطیب جمعه شهر گلشهر ادامه داد: بعضی ها به ما دروغ می چسبانند که امام جمعه گلشهر گفته است اگر مسئولان گلپایگان روی یک نفر زوم شوند من جلو آنان  را می گیرم، در جواب باید گفت این حرف بی انصافی است و من هیچگاه چنین حرفی نزده و نمیزنم زیرا بنده یک عالمم

وی افزود: البته اگر چیزی را مخالف با سیاستهایی که هست ببینم و وظیفه خودم بدانم، قطعاً اقدام خواهم کرد و از کسی هم ترسی ندارم و حرفم را هم خواهم زد.

وی تاکید کرد: بارها به آنها گفته ام که متاسفانه نسبت به گلشهر کم التفاتی هست و مرحمت خود را بیشتر نمایید ، این را هم به زبان بی زبانی و هم در جلسات علنی گفته ام و الان هم میگویم

موسوی خراسانی  با بیان اینکه من قصد بالا بردن توقعات مردم را ندارم و اصلاً هدفم چنین چیزی نیست گفت: ما دنبال این بحثها نیستیم که بگوییم مردم پشت سر ما هستند. اگر چیزی را حق بدانم و دنیا بگوید غلط است، من می گویم درست است و حرفم را هم میزنم.

وی ادامه داد: بعضی از عزیزان به من میگفتند شما نبایست از فلان کس حمایت و تعریف می کردید، در صورتی که بنده خودم در مدتی که آمدم، درستی کار و صداقت آن شخص را دیدم و این را نامردی می بینم که بگویم فلان فرد آدم بدی می باشد.

وی با بیان اینکه با محافظه کاری به شدت مخالفم اظهار کرد: .متاسفانه مشکلی که در منطقه گلپایگان وجود دارد این است که بسیاری از افراد محافظه کارند و در جاهای مختلف ابتدا موقعیت خود را سنجیده و سپس حرف می زنند.

امام جمعه گلشهر خاطر نشان کرد: به والله اگر همین الان به من بگویند به شهر خودت برگرد، در احوال ما هیچ فرقی نمی کند. زیرا من نیامده ام که از من تعریف و یا تمجید کنند من آمده ام وظیفه ام را انجام دهم و انجام هم می دهم و از کسی هم نمیترسم

وی اضافه کرد: برای بنده افتخار است که وقتی کسی به دفتر ما مراجعه می کند و مشکلی دارد، مشکل او را حل میکنم با وجود اینکه بعضیها از ما حتی یک تشکر هم نمی کنند .

وی در پایان متذکر شد: بنده نه اهل مجیزه گویی هستم و نه از مجیزه گویی در مورد خودم خوشم می آید، آنچه وظیفه خودم می دانم انجام می دهم و خبرنگاری هم که کار خبرنگاری انجام می دهد باید اینگونه باشد نه به خنده کسی خوشحال باشد و نه با اخم کسی میدان را خالی نماید.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات