امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۱۵
کد خبر : 29461
چاپ خبر :
فرمانده گردان 408 غواص عملیات کربلای 4

آثار خون شهدا و وحدت میان مردم مانعی در برابر خوی گرگ صفت آمریکاست

محمد علی شفیعی بیان کرد: در مذاکره با آمریکا باید این موضوع مد نظرمان باشد که طرف مقابل ما خوی گرگ صفتی دارد، و آثار خون شهدا و وحدت میان مردم می توانند در برابر این گرگ صفتی بیاستد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، فرمانده گردان 408 غواص عملیات کربلای 4، در مراسم تشییع 48 شهید گمنام و غواص که صبح امروز در شهرستان گلپایگان برگزار شد، در میان انبوه مردم اظهار کرد: برخی ابهاماتی را ایجاد کرده‌اند که در عملیات کربلای 4 فرماندهان بچه‌ها را رها کردند، در حالیکه این گونه نبود و بچه‌های شما در این عملیات پیروز شدند.

محمد علی شفیعی با بیان اینکه در آن زمان سن و سال شهدای غواص کم بود ادامه داد: مبنای اول فرزندان شما توکل به خدا بود و بر مبنای دیانت و ولایت به جبهه رفتند و با دستور امام (ره) در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و بر مبنای توسل به انبیاء و اولیای الهی بود که توانستیم در برابر دنیا موفق شویم.

وی ادامه داد: در آن زمان ما از 38 کشور اسیر داشتیم، و این در حالی بود که تمام دنیا به عراق تجهیزات می دادند و ما دربرابر عراقی ایستادگی کردیم که زمین را تا کیلومترها مسلح می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل جزر و مد شدید در اروند، امکان عبور از آن غیر ممکن بود افزود: اما فرزندان شما بر مبنای توکل و توسل به خدا با عبور از اروند،با دشمنی که تا دندان مسلح بود جنگیدند.

 

مراسم استقبال از شهدای غواص و گمنام در گلپایگان (125)

 

فرمانده گردان 408 غواص عملیات کربلای 4 بیان کرد: در عملیات کربلای 4 ما قرار بود از اروند عبور نماییم و در لشکر امام حسین، ما 5 گروهان غواص که شامل 500 نفر بود را آماده کرده بودیم و به بچه ها گفته بودیم که رفتنمان با خودمان و برگشتمان با خداوند است؛ چرا که می‌دانستیم دشمن چه امکاناتی دارد و چگونه زمین را تجهیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه “ما دشمن را شناخته بودیم و بدون اطلاع دست به انجام کاری نمی زدیم” خاطرنشان کرد: غواصان ما سه ماه در انواع آبها، آموزشهای لازم را دیده بودند و با اطلاع وارد آب شدیم تا جایی که حتی وضعیت آب اروند را ثانیه به ثانیه می‌دانستیم. چون از ابتدای محوری که عملیات شروع شد تا انتهای آن، آب حالتهای متفاوتی پیدا می کرد، زیرا آب اروند هم جزر و مد و هم حالت راکد داشت.

وی ادامه داد: ما در همه محورهایی که وارد عملیات می شدیم ، از زمانی که به آب میزدیم باید با دانستن حالت جزر و مد آب، همجهت با آن شنا می کردیم، لذا بچه های ما شناسایی های لازم را انجام داده بودند. حتی جایی که امروز بچه های غواص را دفن کرده بودند بچه های ما جنگیدند.

 

مراسم استقبال از شهدای غواص و گمنام در گلپایگان (126)

شفیعی با بیان اینکه در برخی از محورها در ابتدای امر اختلاف نظرهایی هم وجود داشت گفت: بعد از عملیات بیت المقدس، رمضان، محرم، خیبر، بدر و والفجر هشت، دشمن در خلیج فارس و بر روی اسکله الامیه یک عملیات آبی انجام داد که بچه های ما توانستند این اسکله را فتح نمایند و تجهیزات ماهواره ای و راداری که اکثراً آمریکایی بود و یکی از دلایل موفقیت دشمن در برخی از ماموریتها بود را از آنان به غنیمت بگیرند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی ما در عملیات بیت القدس، وقتی دنیا تواناییهای ما را دید ، همه نوع امکاناتی در اختیار عراق گذاشت، و هر وقت لازم می دید عکسها و اطلاعات ماهواره ای در اختیار دشمن می گذاشتند.

محمد علی شفیعی با بیان اینکه در جنگ برد و باخت وجود دارد اظهار داشت: درست است که نرسیدن نیروی کمکی در عملیات کربلای 4 باعث شکست ما شد، ولی دلیل موفقیت ما در عملیات کربلای 5 ،کربلای 4 و پی بردن به نقاط ضعف این عملیات بود

وی گفت: در آن روز بچه های ما جنگیدند که امروز داعشی‌ها به خودشان اجازه نمی‌دهند و ندارند که وارد خاک ایران شوند و رمز آن هم وحدتی بود که همواره سفارش امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری خصوصاً در برابر دشمنان بود.

فرمانده گردان 408 غواص عملیات کربلای 4 در خاتمه تاکید کرد: در مذاکره با آمریکا باید این موضوع مد نظرمان باشد که طرف مقابل ما خوی گرگ صفتی دارد، و آثار خون شهدا و وحدت میان مردم می توانند در برابر این گرگ صفتی بیاستد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات