امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۴/۰۵/۱۳
کد خبر : 29215
چاپ خبر :
با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان

رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان معرفی شد

طی مراسمی که در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگان برگزار گردید،از زحمات حجت الاسلام سید محسن کوچکی تقدیر بعمل آمد و طی حکمی، حجت الاسلام یزدان بخش قاسمی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت السلام محمدرضا اسماعیلی ،در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان که در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: : در طول مدت ریاست سابق سازمان تبلیغات اسلامی گلپایگان تعامل خوبی با دیگر ارگانها ایجاد شد و سازمان تبلیغات، قدمهای خوبی را در راستای  پیشبرد برنامه های خود برداشت.

وی با بیان اینکه هر نهاد و ارگانی باید وظایف ذاتی خود را به درستی انجام دهد و دستگاهها در کارهای خود نباید با دیگر سازمانها تداخل داشته باشند افزود: بسیار مهم است که هر اداره و سازمانی وظیفه ذاتی خودش را بداند و انجام دهد و البته نباید به گونه ای باشد که برای مثال مسجدی که نیاز به روحانی دارد متولی آن نداند به کجا مراجعه کند و هرج ومرج ایجاد شود.

اسماعیلی عنوان کرد: با درایت و تفاهم در طول مدت انجام فعالیت حجت السلام کوچکی، فضاسازی خوبی در شهرستان ایجاد شد و در محرم و ماه رمضان امسال،بیشترین اعزام مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به روستاها و مساجد شهرستان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه جهت جذب جوانان به مساجد باید برنامه های مدونی صورت پذیرد، بیان داشت: خوشبختانه  با تاسیس امور مساجد بیش از 95درصد مساجد شهرستان ساماندهی شده و بیشتر اعضای هیئت امنای مساجد هم صاحب کارت گردیدند.

خطیب نماز جمعه گلپایگان گفت: سازماندهی و ساماندهی هیئات مذهبی موضوعی بود که از دیر باز مورد پیگیری بود و خوشبختانه استارت این برنامه در شهرستان زده شد .

اسماعیلی افزود: کانون مداحان شهرستان باید علاوه بر نیروسازی، در زمینه تامین نیروی انسانی ، مجال فعالیت جوانان را در کنار بزرگتها برای کسب تجربه و آموزش در این خصوص فراهم آورند.

شهرستان گلپایگان دارای 72 هیئت مذهبی ثبت شده و دارای پرونده است

حجت السلام سید محسن کوچکی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان نیز در این مراسم  ضمن اشاره به جایگاه ویژه مبلغین اظهار داشت: تبلیغ دین اسلام از وظایف همگان می باشد و هر مسلمانی وظیفه دارد با رفتار و کردار خود دین اسلام را به همگان معرفی نماید.
وی افزود: شهرستان گلپایگان دارای 72 هیئت مذهبی ثبت شده و دارای پرونده می باشد و که 16 هیئت به صورت هفتگی و ماهیانه جلسات برگزار می کنند و مابقی هیئات تنها در ماه محرم فعال می باشند.
کوچکی  اعزام مبلغ به ده روستای فاقد مبلغ، با همکاری امام جمعه گلپایگان را از برنامه های بسیار خوب این سازمان دانست و افزود:  در سال92 و 93 به ترتیب 130 و 134 مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به روستاها و مساجد شهرستان اعزام گردیدند
برگزاری جلسات صادقیه ، راهپیمایی روز نیمه شعبان در سالهای 93و 94 ، برگزاری آسیب شناسی ماهواره برای مبلیغن ، برگزاری انتخابات کانون مداحان شهرستان و هماهنگ سازی و ساماندهی هیات مذهبی ، نشست با شورای هئیت‌های مذهبی، برگزاری جلسات توجیهی پیش از ایام محرم و قبل از ایام فاطمیه، اهدای لوح تقدیر به تمامی هیئت‌های مذهبی که دارای مجوز بودند و برگزاری انتخابات کانون مداحان و…برخی از اقدامات انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان بود که توسط حجت الاسلام کوچکی عنوان شد.
وی سرکشی از اردوهای جهادی، مسابقات سراسری نورالهدی 6 و7، بازدید از خانه‌های عالم روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان در سال 93 و… بخش دیگری از فعالیت‌های مجموعه تبلیغات اسلامی در شهرستان معرفی نمود.
حجت السلام یزدان بخش قاسمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نیز در این آیین اظهار داشت :ان شاالله با همیاری و همکاری تمام ارگانها و نهادهای شهرستان بتوانیم اقدامات موثری در شهرستان انجام دهیم  وابا استعانت از حضرت زینب (س)فرهنگ متعالی عاشورایی امام حسین(ع) را تبلیغ کنیم  .
وی تایید کرد:سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از بازوان پر توان خود که شامل هیات مذهبی ، کانون مداحان شهرستان وجمعیت بانوان فرهیخته و مبلغان بزرگوارو خواهران طلبه و طلاب است؛ان شا الله در رسیدن به اهداف متعالی در پیشبرد دین اسلام تمام تلاش خود را خواهد نمود.
شایان ذکر است در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام سید محسن کوچکی تقدیر بعمل آمد و طی حکمی، حجت الاسلام یزدان بخش قاسمی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان معرفی شد
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات